Filantropija

Naše tvrtke trebale bi donirati 300 do 500 milijuna kuna godišnje

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Naše tvrtke trebale bi donirati 300 do 500 milijuna kuna godišnje
05.06.2010.
u 07:50
Udruga Donacije.info dodijelit će u utorak 8. lipnja nagrade za korporativnu filantropiju – za najbolju pojedinačnu korporativnu donaciju te za najbolji program korporativnog doniranja u 2009.
Pogledaj originalni članak

Udruga Donacije.info dodijelit će u utorak 8. lipnja nagrade za korporativnu filantropiju – za najbolju pojedinačnu korporativnu donaciju te za najbolji program korporativnog doniranja u 2009. Nagrada je priznanje najuspješnijim tvrtkama donatorima te promovira i potiče korporativnu filantropiju u našem društvu.

Dvostruko veći interes

– Ove godine imamo 18 prijava, 10 za program i 8 za projekt korporacijskog doniranja, što je gotovo dvostruko više nego prošle godine! – ističe Nenad Bakić, glavni tajnik udruge Donacije.info. Pokretač projekta Bakić kaže kako ovaj projekt ističe tvrtke koje pridonose razvitku filantropije u Hrvatskoj te dodatno osvješćuju vrijednost i važnost filantropije u društvu, osobito u vremenu krize u kojem živimo.

Da korporativna filantropija nije baš uhvatila korijena u Hrvatskoj najbolje pokazuje usporedba s razvijenim zemljama.

– Tvrtke u razvijenom svijetu doniraju najčešće otprilike od 1 do 2 posto dobiti. U Hrvatskoj velike tvrtke daju znatno manje, s izuzetkom Adris grupe koja je statutom odredila davanje 1 posto dobiti u Zakladu Adris, ali manje i srednje tvrtke doniraju često i više. Uglavnom je riječ o obiteljskim tvrtkama, gdje veličina donacije ovisi o vlasnikovu gledanju na svijet – kazao je N. Bakić.

Tvrtke u donaciji traže i svoj poslovni interes, neki oblik promocije prema javnosti, zaposlenicima ili poslovnim partnerima, ističe Bakić.

– Strane su tvrtke tu ipak naprednije od naših i gledaju dublje. Međutim, neke strane tvrtke doista gledaju razvojno i strateški pa primjerice doniraju u programe za sprečavanje korupcije, od čega u konačnici indirektno profitiraju. Teško je procijeniti zašto točno "čiste" hrvatske tvrtke ne doniraju, ali možemo reći da je, dakako, razina svijesti niža. Znate i sami da će tipični hrvatski poduzetnik rado kupiti skupi auto ili jahtu kako bi se iskazao – uspoređuje Bakić.

Višestruk učinak

Kad bi sve tvrtke donirale 1-2 posto dobiti, to bi bila prava mjera za promociju, izgradnju ljudskih resursa i kulture organizacije, odnosa s poslovnim partnerima i lokalnom zajednicom.

– U normalnim godinama to može iznositi od 300 do 500 milijuna kuna što može imati snažan višestruk učinak – zaključio je Bakić.

 

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

OB
-obrisani-
12:10 05.06.2010.

hehehehehehehe-nema vise \"komunistickih radnickih poduzece\", to su sad \"kompanije i tvrte\" komunista koje su ih oduzele radnicima-hehehehehe

OB
-obrisani-
12:42 05.06.2010.

hehehehehehe kaj da komunisti doniraju, kaj si ti nori covjek heheheehehehe, pak nisu oni pljackali pa da sad to poklanjaju: kmetovima, robovima i slugama hehehehe

Avatar Rafael B
Rafael B
23:42 05.06.2010.

E moj Nenade, doniramo mi i previše kroz čitav niz nepotrebnih davanja! A i širina doniranja je rešpektabilna kada pogledamo tko sve živi od donacija pa tako npr. razne Agencije, HGK, lokalna samouprava, pa legalna (stranke) i nelegalna mafija i td. Osjećam se ponosno!