Udjel od 49 posto

Natječaj za CA već ovaj mjesec

Foto: 'Patrik Macek/PIXSELL'
'30.07.2013., Zagreb - U Banski dvorima odrzana je konferencija za medije na kojoj je potpredsjednik Vlade i ministar Branko Grcic predstavio rezultate rada Koordinacije za gospodarstvo i investicije
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'22.05.2013., Zracna luka Zagreb, Zagreb - Poljetanje zrakoplova Airbus A320 kompanije Croatia Airlines. Photo: Borna Filic/PIXSELL'
Foto: Borna Filić/PIXSELL
croatia airlines,zrakoplov
03.09.2013.
u 15:05
Jasno je da europske aviokompanije nemaju dovoljno novca, da su neke od njih već preuzele tvrtke s istoka, pa je nekako logično da će to biti rješenje i za nas.
Pogledaj originalni članak

Ovaj mjesec raspisat će se natječaj za dokapitalizaciju ili privatizaciju Croatia Airlinesa, a prioritet imaju aviokompanije od Turske do Dalekog istoka, rekao nam je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, nakon povratka iz Indonezije, gdje je obavio nekoliko razgovora vezanih za potencijalnu gospodarsku suradnju, a među njima i s glavnim čovjekom Garude, tamošnje aviokompanije zainteresirane za ulazak u Croatia Airlines.

Strateški partner

– Garuda će se najvjerojatnije javiti na natječaj jer smo im kao destinacija interesantni zbog naše dobre povezanosti sa zemljama EU, jer CA leti u 31 destinaciju u 15 država – kaže Hajdaš Dončić.

Osim aviokompanije iz Indonezije, zainteresirani su China Southern Airlines te Turkish Airlines. Jasno je da europske aviokompanije nemaju dovoljno novca, da su neke od njih već preuzele tvrtke s istoka, pa je nekako logično da će to biti rješenje i za nas. A zbog jasno iskazanog interesa natječaj će, umjesto u listopadu, kako je planirano, biti objavljen ranije.

– Te kompanije imaju novac i traže partnere u Europi – kaže ministar.

Država inače prodaje udjel do 49 posto u CA, koliki udjel jedino i mogu dobiti tvrtke izvan EU, dok one unutar EU mogu dobiti cijelo vlasništvo. Privatizacija će se provesti u dva kruga. U prvom će se iskazati interes, a u drugom će se definirati uvjeti prodaje ili dokapitalizacije. Domaćem avioprijevozniku strateški partner je nužan, jer ako se to ne dogodi, i oni će poput većine morati ući u predstečajnu nagodbu.

Ministar kaže da će i za dva tjedna biti objavljen natječaj za davanje autocesta u koncesiju. Javno su svoj interes već iskazali mirovinski fondovi, no morat će ići u suradnji s nekom svjetskom kompanijom, a navodno je i to već dogovoreno. U Indoneziji su dogovoreni i mogući poslovi za HAC koji bi mogao sudjelovati u projektiranju tamošnjih autocesta. Zato se očekuje da će u skori gospodarski posjet s predsjednikom Josipovićem u Indoneziju ići i predstavnici HAC-a. A vrlo vjerojatno i tvrtke poput Končara ili Đure Đakovića, čija bi oprema bila zanimljiva za tamošnje željeznice. Potencijalni ulagači iz Indonezije pokazali su interes i za luke Osijek, Rijeku i Ploče.

Interes za luke

Zračna luka za cargo u Osijeku je već iskazana među državnim projektima za koje se traži ulagač, u Rijeci bi se javili na gotovo raspisan natječaj za koncesiju za Zagrebačku obalu, a u luci Ploče su zainteresirani za posao vezan uz ugljen s obzirom na to da se tamo planira graditi elektrana.

>>NHS o najavama prodaje Croatia Airlinesa: Što je sljedeće?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.