DIZAJNERSKO IZDANJE UNIFORME

Neudobna poslovna odjeća stvar je prošlosti - 'feel good' je poslodavcima nova praksa

Foto: A1 Hrvatska
Sara Lončarić
Foto: A1 Hrvatska
Sara Lončarić
Foto: A1 Hrvatska
Sara Lončarić
Foto: A1 Hrvatska
Sara Lončarić
14.09.2021.
u 09:20
Sara Lončarić treća je finalistica natječaja Ti kreiraš kojim je A1 Hrvatska pozvao dizajnere da osmisle novu odjeću za zaposlenike tvrtke
Pogledaj originalni članak

Nebrojeno smo puta čuli kako se trebamo osjećati dobro u vlastitoj koži. To svi i želimo, pa savjeta za postizanje ovog cilja ne nedostaje. Redom će nam netko reći da moramo zavoljeti svoje tijelo ili pak vježbati - što svakako trebamo. No, teško je živjeti ‘feel good’ kad na sebi tijekom osam radnih sati nosimo odjeću u kojoj se rijetko tko osjeća dobro, a još manje poželjno. Zbog toga i puno teže postižemo punu produktivnost, što je obostrani cilj poslodavaca i zaposlenih. Ne čudi stoga da sve više tvrtki zaposlenicima nastoji osigurati poticajnu radnu okolinu, a jedno od rješenja su i poslovne uniforme kreirane kako bi doista ispunile funkciju, ali i izrekle priču brenda.

Ti kreiraš” nagradni je natječaj koji upravo traje zahvaljujući inicijativi tvrtke A1 Hrvatska. Mladi kreatori dobili su priliku dizajnirati poslovnu odjeću za zaposlenike tvrtke, a odabrana su tri finalista čiji su prijedlozi pretočeni u prototipove. U žiriju su bili i sami zaposlenici pa je u odabiru najboljih prijedloga, osim kreativnosti i atraktivnosti, važnu ulogu igrala i praktičnost.

Sara Lončarić jedna je od troje najboljih, a u poslovnu odjeću bilo joj je najvažnije unijeti svoju kreativnost. Zato je mlada dizajnerica, inače dosadne rukave, pokušala učiniti intrigantnima, a sudeći prema visokom rangiranju u natječaju, u tome je i uspjela. Osim dvoslojnosti, u rukav je dodala i manžetu koja odskače veličinom. Tako je izašla iz okvira, ali pri dizajniranju na umu je imala i funkcionalnost.

Foto: A1 Hrvatska
Sara Lončarić, jedna od troje finalista natječaja „Ti kreiraš“

- Inače je rukav jako dosadan, ali kada mu se posveti malo više pažnje, pruža velike mogućnosti. Odlučila sam odstupiti od „standarda“ pa sam tako odijelu dodala i široku blendu za kopčanje, veće kragne i gumbe, a krajnji mi je cilj bio dizajnirati poslovnu odjeću koja će pružati ugodne radne trenutke i učiniti zaposlene lako prepoznatljivima u radnom prostoru - kaže sama kreatorica.

Sarin vlastiti brend, Blackpearl, dokaz je da se mlada dizajnerica nalazi na pravom putu. Naime, svoj djetinji san u kojem je htjela postati znanstvenica nije ostvarila, ali ipak, sretno se zaljubila u modu i dizajn. Inspiraciju za ime brenda dali su joj, doduše nenamjerno, prijatelji kad su ju prozvali crnim biserom - zbog njene jednostavnosti i ljepote. Upravo su ovo kriteriji kojima se Sara vodi u svojim kreacijama, pa to nije izostalo ni u slučaju novih poslovnih odora za djelatnike A1 Hrvatska.

- Nisam htjela da to bude obična uniforma, htjela sam da bude poslovna odjeća koja će se svidjeti i klijentima i zaposlenima. To mi je bilo najteže uskladiti, odnosno postići neku zlatnu sredinu - govori Sara.

Ovo nije jedina posebnost kojom Sara obogaćuje svoj rad jer dizajni proizašli iz Blackpearla ističu se po konstrukcijski dorađenim krojevima koji izgledaju jednostavno i čisto. Naglašava da, iako finalni proizvod izgleda jednostavno, zapravo je prilično teško postići čistoću kroja.

Osim da bude funkcionalna, potpuno praktična i posebna, Sara je pazila da radna odjeća za muške i ženske zaposlenike A1 Hrvatska bude ujednačena, odnosno da odiše ravnopravnošću. Važna značajka je bila i održivost kojom je htjela postići svevremenski dizajn i kvalitetu kako bi odjeća trajala što duže.

Foto: A1 Hrvatska
Sara Lončarić

Motivaciju da se prijavi na natječaj A1 Hrvatska pronašla je u ljubavi prema timskom radu. Surađivanje s velikim brojem ljudi za nju je, kao vlasnicu malog obrta, privilegija koju joj je natječaj omogućio. Dodatni motivator je bila i suradnja s domaćom tvrtkom koja razvija prototipove odijela. Riječ je o Naftalini s kojom je Sara već prethodno surađivala.

- Cijeli je proces protekao jako uspješno. Jako mi je važno da se dobro razumijemo i da tvrtka koja je uključena ima puno iskustva - govori o Naftalini koju je A1 Hrvatska angažirao da im izradi novu poslovnu odjeću.

Osim Sarinog rješenja s dvoslojnim rukavom, druga dva finalista ponudila su jednako zanimljiva rješenja, a sve njihove kreacije komentirala je Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska koja je kao članica stručnog žirija imala priliku isprobati Sarinu, Robertovu i Nivesinu kreaciju.

- Jako mi se svidjela modularnost koju je osmislio Robert, a moram priznati i da su mi dvoslojni rukavi kao dio Sarine vizije baš super. Rješenje za kemijsku olovku u džepiću u rukavu je doista nesvakidašnje, a vrlo praktično. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću uskočiti u svoju novu uniformu - kaže Nikolina.

Foto: A1 Hrvatska
Sara Lončarić

Natječaj “Ti kreiraš” društveno je odgovorni projekt kojim je A1 želio pružiti mogućnost malim i srednjim poduzećima, pogotovo tekstilnoj branši i domaćim modnim dizajnerima, kako bi njihova kreativnost lakše došla do izražaja i što većeg broja ljudi. Projekt je nastao u sklopu programa održivosti “Čini pravu stvar” koji A1 Hrvatska provodi već duže vrijeme. 

Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr