RAZGOVOR S ERWINOM HARTENBERGOM

Nije tehnologija usko grlo, maštu treba pokrenuti - potičite inovatore

Nije tehnologija usko grlo, maštu treba pokrenuti - potičite inovatore
03.10.2016.
u 16:45
Preuzimanje rizika i cijena neuspjeha su niski. Treba inovirati što više kroz kratke cikluse pokušaja
Pogledaj originalni članak

Erwin Hartenberg Microsoftov je direktor zadužen za pomaganje tvrtkama pri uvođenju inovacija da bi se unaprijedila korisnička iskustva (Customer and Partner Experience Director, CEE za Europu). Često je u ulozi predavača te pokušava motivirati odgovorne u tvrtkama – partnerima da upotrebom naprednih tehnoloških alata stvaraju svoje inovativne proizvode i usluge.

Bavite se poticanjem tvrtki na inovacije upotrebom dostupnih tehnoloških rješenja. Kako to u praksi izgleda, što im zapravo pokušavate objasniti?

Ključno zapažanje jest da postoje različiti načini kako inovirati. Neki ljudi imaju vrlo jasan pogled u budućnost i njima je potrebna pomoć da otkriju kako doći do vizije koju imaju, pokazati im sljedeći korak. Drugi vide mogućnost za promjenu u stvarnom vremenu, no nemaju viziju budućnosti.

Razlike u tome kako ljudi vide budućnost određuju kako se koriste tehnologijom. Prvoj skupini potrebno je pokazati kako tehnologija može pomoći da izgradi svoju viziju, a drugoj objasniti da je tehnologija koja im trenutačno pomaže samo prvi korak prema još većim promjenama i unapređenjima.

Druga skupina, pragmatičari, mnogo je veća od prve skupine – vizionara. Ključno bi bilo započeti malim koracima, pokazati trenutačni rezultat/promjenu, a najvažnije je povezati mala unapređenja s većim potencijalima. Neka eksperimentiraju idejama.

Tehnologija napreduje. Ipak, korisnici malo sporije usvajaju tehnološka dostignuća i inovacije. Kako je s tvrtkama i partnerima? Koliko su one spremne na rizik inoviranja?

Možemo reći da je naša dužnost djelovati u skladu s našom misijom: “Osnažiti svaku osobu i organizaciju na planetu kako bi postigli više”.

To znači da ćemo posebno ubrzati prihvaćanje tehnologije kako bismo korisnicima pokazali što sve mogu postići. Nakon što se iskra upali, želja za inoviranjem poprima obrise. Treba naglasiti da tehnologija većinu vremena nije usko grlo već je to naša mašta.

Pratite napredak država i tvrtki partnera, možete li izdvojiti najbolje, najotvorenije? O čemu zapravo ovisi spremnost i želja za inovacijama?

Poriv da se ustraje na korištenju onoga što je funkcioniralo u prošlosti vrlo je jak. Kompanije koje su uspješni inovatori i transformirale su se već nekoliko puta imaju zajedničku karakteristiku: one ne gledaju na svoj trenutačni uspjeh (ili neuspjeh) kao na trajno stanje.

Potrebno je stvoriti kulturu koja podržava propitkivanje trenutačnog stanja kako bi se zaista otkrio inovativni potencijal svih nas. Dobar primjer za to je Rolls Royce koji upotrebljava tehnologiju za unapređivanje svog poslovnog modela, odnosno aviokompanijama umjesto motora prodaje “sate u zraku”.

Oni zadržavaju vlasništvo nad motorima i optimiziranjem ruta letova u mogućnosti su uštedjeti milijune kroz održavanje te ponuditi bolju uslugu za kupce. Ovo je tipičan primjer kompanije s vizijom i Microsoft je bio u prilici ponuditi im pravu tehnologiju za njihove potrebe.

Pragmatičniji primjer, ali isto tako inovativan, jest grad Lavov u Ukrajini. Dok su ručno prikupljali informacije o turistima, nisu ih analizirali i koristili se njima. Sada se podaci nalaze u cloudu i mogu točno analizirati koji ih turisti posjećuju, uočiti određena pravila te tako optimizirati koju turističku dokumentaciju prevesti i na koje jezike. Ili bolje razumjeti u kojim se zemljama trebaju oglašavati radi promocije turističke destinacije.

Hrvatska ima nizak indeks inovativnosti, što biste preporučili našoj budućoj Vladi?

Da bi se stvorilo ozračje za inoviranje, ključno je što više promovirati dobre primjere i projekte, odnosno hrvatske inovatore iz različitih industrija koji mogu biti primjer drugima. Najvažnije je ne fokusirati se samo na ishod nego objasniti zašto inovatori pokreću određene projekte. Neka kažu zašto su vidjeli priliku i neka pozovu i druge da to učine. Ponovno, tehnologija nije usko grlo, maštu treba pokrenuti.

Koji su prema vašem mišljenju izazovi pred Hrvatskom i koje prilike ne bismo smjeli propustiti?

Mislim da je najveća pogreška misliti da je inovacija nešto što se događa u mjestima poput Silicijske dolina, a ne u Hrvatskoj. Cijena, mogućnosti i pristup novim tehnologijama znače da je prag za inovacije stvarno nizak. Preuzimanje rizika te cijena neuspjeha zaista su vrlo niski.

Treba inovirati što više kroz kratke cikluse pokušaja te posljedičnih uspjeha i neuspjeha. Dakle, izazov za Hrvatsku jest potaknuti ljude da pokušavaju – stvoriti pozitivno okruženje u zemlji, ali i u tvrtkama diljem Hrvatske koje podržavaju eksperimentiranje. Pretapanjem fizičkog i virtualnog svijeta kroz tehnologiju stvaraju se beskonačne mogućnosti.    

>> Da Hrvate zamijenimo Singapurcima, imali bismo rast od 20 posto

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.