T-HT PREDSTAVIO REZULTATE ISTRAŽIVANJA O MOBILNOJ, FIKSNOJ TELEFONIJI TE INTERNETU

Nokija, Sony Ericsson i Samsung najpopularnije marke mobitela u Hrvatskoj

Foto: import
Nokija, Sony Ericsson i Samsung najpopularnije marke mobitela u Hrvatskoj
30.05.2008.
u 15:05
Pogledaj originalni članak

Gotovo 200.000 poziva mjesečno iz svih mreža prema hrvatskoj Hitnoj pomoć, svjedoči koliko smo postali ovisni o mobitelima, napose kada su najkritičniji trenuci u pitanju.

Prema istraživanju provedenog za Hrvatski Telekom, mobitel danas posjeduje čak 75 posto populacije, od čega se 15 posto koristi s više od jednim mobilnim uređajem. Najpopularnije marke su Nokija, Sony Ericsson te Samsung, a kod izbora marke mobitela i razloga za kupnju novog najviše se pozornosti pridaje izdržljivosti uređaja i cijeni, dok su dizajn, kvaliteta kamere i glazbene funkcije važniji ženama nego li muškarcima. Mobitelom se najviše, očekivano, koristi mlada populacije do 25 godina, dok uporaba slabi kako rastu godine korisnika.

Osim za telefoniranje, mobilni uređaj najčešće se koristi kao budilica, radi kalendara, podsjetnika, a nisu rijetki slučajevi kada dobro dođu kao osvjetljenje u mraku.

Muškarci ipak više koriste mobitel nego žene, i to za 13 posto, svjedoči ovo istraživanje.

Dio istraživanja koji se tiče fiksne telefonije i Interneta pokazao je da 45% kućanstava posjeduje internetski priključak, a više od 50% ih ima ADSL pristup. Internetom se koristi 37% hrvatskih građana u dobi od 15 do 75 godina, i to većinom podjednako u privatne i poslovne svrhe.

Internet se najviše koristi za informiranje o aktualnim događajima, traženje korisnih informacija, edukaciju i poslovne svrhe, ali i za zabavu, poput preuzimanja i slušanja glazbe i gledanja videoisječaka.

U istraživanju stavova građana prema fiksnoj telefoniji i Internetu najveće je slaganje utvrđeno za tvrdnju da je fiksni telefonski uređaj vezan uz obitelj.

Žene u nešto većoj mjeri vezuju fiksni telefon uz obitelj te više od muškaraca vole „čavrljati“ na fiksni telefon s prijateljima.

Istraživanje koje je pružilo uvid u navike i stavove građana Hrvatske o mobilnoj, fiksnoj telefoniji i Internetu provedeno je na tisuću osoba u dobi od 14 do 75 godina.

(S. Majdandžić)

Pogledajte na vecernji.hr