tisak najutjecajniji

Novine ne izumiru. Portali i tisak ne ratuju, nego surađuju

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Novine ne izumiru. Portali i tisak ne ratuju, nego surađuju
06.06.2012.
u 17:00
Ivo Lovrić, Tisak: Broj prodanih primjeraka novina jednak je kao i prije pet godina
Pogledaj originalni članak

Unatoč utjecaju i raširenosti internetskih portala, novine neće izumrijeti! Zaključak je to, potkrijepljen statističkim podacima s tržišta, koji su s oduševljenjem podržali brojni novinari, izdavači, oglašivači i marketinške agencije na nedavno održanoj konferenciji “Print stvara sadržaje” u zagrebačkom hotelu Regent Esplanade.

>> Prodani primjerci novina u Hrvatskoj od 2003. do 2011.

Porast unatoč krizi

Upravo u kriznoj 2008. godini tiskani mediji doživjeli su porast od čak 31 milijun prodanih primjeraka. Naime, u 2003. godini prodano je 97 milijuna novina, a u 2008. godini ta se brojka popela na čak 128 milijuna prodanih primjeraka.

– Zamijećen je pad, to je činjenica, ali nikako toliko dramatičan s obzirom na krizu. U 2011. godini broj prodanih novina jednak je kao i prije pet godina, a ono što je ključno jest da je povećana prodaja novih izdanja – poručio je Ivo Lovrić, član uprave Tiska, tvrtke koja godišnje na kioscima i prodajnim mjestima u cijeloj zemlji plasira 18,2 milijuna kilograma tiskovina. Zaključak je jednostavan, novine su tvornica sadržaja znatno utjecajnija od bilo kojeg drugog medija.

Upravo tiskana izdanja surađuju, a ne vode bitku s novim tehnologijama i internetskim portalima, slažu se medijski stručnjaci. Kvaliteta sadržaja ostaje vodeća i jedina razlika koja novine izdvaja kod čitatelja, pri čemu je potrebno uzeti u obzir činjenicu da čitatelji ne žele skupe magazine, netransparentne podatke. Žele magazine s regionalnim dosegom i novine koje su u uspješnoj interakciji s internetskim portalima, pri čemu se u tiskanom izdanju nude nove informacije i detaljnija analiza određena događaja.

Dobra perspektiva

– Mogu samo potvrditi ove dobre brojke i dobru perspektivu printa, koje su negacija konstantnih žalopojki o padu tiskanih medija – rekao je Boris Trupčević, direktor Styrijinih izdanja u Hrvatskoj, dodajući kako ta izdanja danas imaju doseg veći od 1,2 milijuna čitatelja, čime vode u tržišnoj utakmici. Zaključak kako se tiskana izdanja moraju povezivati s novim tehnologijama nova je medijska “misao” vodilja.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

RO
rotten
22:49 06.06.2012.

Pa normalno da neće nikada web izdanja istisnuti tiskovinu a jedan od razloga je i mogućnost skidanja "nepoželjnih" članaka sa weba u roku 1-2 sata ali šta to pričam to je dobro poznato pogotovo u VL....(podravka varala kupce u Srbiji - članak trajao 2h na Portalu - Večernji- a poslije ni traga ni glasa- izbrisano )

Avatar NJUŠKALO
NJUŠKALO
15:04 07.06.2012.

Bez obzira na Internet opet kupujem novine.Sve je tako napravljeno da ako želite više informacija,čitajte u pisanom izdanju.Novine je još uvijek ugodnije čitati nego gledati u zaslon monitora.

II
Iib
15:14 07.06.2012.

Samo se vi tješite,zato i ne izlazite s brojem prodanih primjeraka već sa nekim brojem čitatelja do kojeg ste došlo tko zna na koji način.