Tvrtka za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je novo godišnje izvješće BrandZ o brendovima u kojem je navela 10 najvrednijih svjetskih brendova.
Na prvom mjestu našao se Apple čija je vrijednost u godinu dana narasla za 67% posto te je za 2015. procijenjena na 246.999 milijardi dolara. Drugi je Google koji je, javlja MacRumors, u godinu dana vrijednosno narastao za samo 9% i trenutačno vrijedi 173,652 milijarde dolara. Treći je prošlogodišnji četvrti Microsoft kojem se vrijednost popela za 28% posto i iznosi 115.500 milijardi dolara. S 93.987 milijardi četvrti je IBM, a Visa peta s 91.926 milijardi dolara.
Šeste i sedme su telekom kompanije. at&t-u je vrijednost u godinu dana porasla za 15% i sada iznosi 89.492 milijarde, a Verizonu za 36% i broji 86.009 milijardi dolara. Osma Coca-Cola zabilježila je rast od ''samo'' 8% pa sada vrijedi ukupno 83.841 milijardu.
McDonald'su je pak pala za 5% pa se globalni lanac brze prehrane smjestio na devetu poziciju sa 81.162 milijuna dolara. U veliku desetku ugurao se sa 19% posto rasta Marlboro čija je vrijednost procijenjena na 80.352 milijarde dolara.
Zanimljivo je da se Zuckerbergov Facebook našao na 12., a, primjerice, Amazon na 14 mjestu. Samsung je 45., a Twitter tek 92.
Iz Millward Browna objasnili su da su u istraživanje uključili tri milijune konzumenata i više od 100.000 brendova na 50 različitih tržišta.
>>Apple zahvaljujući iPhoneu pliva u 194 milijarde dolara keša
Ovo je lista onih kompanija koje najbolje mažu oči narodu.