start/stop sustavi

Obljetnica tehnologije koja štedi gorivo

Foto: croenergo.eu
Obljetnica tehnologije koja štedi gorivo
22.07.2013.
u 11:34
Gotovo svi europski proizvođači automobila sada integriraju Boschevu start/stop tehnologiju – u kompaktne automobile, limuzine iz premium klase, lake kamione te čak i u snažne sportske automobile.
Pogledaj originalni članak

Desetmilijunti elektropokretač za start/stop sustav koji je proizvela Boscheva globalna proizvodna mreža sišao je s trake u Boschevu pogonu u Hildesheimu. Otkako je serijska proizvodnja započela 2007. godine, sve je više narudžbi za ovu tehnologiju koja štedi gorivo, piše portal croenergo.eu .

\"Već je sada gotovo svaki drugi novi automobil koji se proizvede u Zapadnoj Europi opremljen start/stop sustavom. Mnogi modeli već standardno imaju start/stop sustav, a ambiciozni međunarodni ciljevi za emisije CO2 zajamčeno će dodatno potaknuti dinamično tržište za start/stop sustave\", izjavio je dr. Ulrich Kirschner, predsjednik Boschevog odjela za elektropokretače i generatore. Razlog za tako veliki uspjeh je jednostavan. \"Start/stop sustav je ekonomičan način za znatno smanjenje potrošnje goriva\", rekao je Kirschner.

Gotovo svi europski proizvođači automobila sada integriraju Boschevu start/stop tehnologiju – u kompaktne automobile, limuzine iz premium klase, lake kamione te čak i u snažne sportske automobile. Zanimanje za ovu tehnologiju koja štedi gorivo u porastu je i u SAD-u i Kini.

U Novom europskom ciklusu vožnje, start/stop sustavi smanjuju potrošnju goriva, i time emisije CO2, do 5 posto. U gradskom ciklusu Novog europskog ciklusa vožnje uštede su do 8 posto. U gustom gradskom prometu, osobito za vrijeme najveće prometne gužve, potencijalne uštede još su veće. Prednost je što sustav radi u pozadini i procjenjuje širok raspon senzorskih informacija prije nego što se aktivira. Primjerice, senzor za akumulator određuje razinu napunjenosti akumulatora, a motor će se isključiti kada se vozilo zaustavi jedino ako je zajamčeno brzo ponovno pokretanje. Drugi primjer je temperatura u vozilu. Ako je temperatura u vozilu previše hladna ili topla, motor će nastaviti raditi sve dok se ne postigne temperatura koju putnik želi. Konačno, tu je DC/DC pretvarač za stabilizaciju napona električnog sustava tijekom pokretanja koji osigurava nesmetan i neprekinut rad radija, navigacijskog sustava i handsfree telefona za uporabu bez ruku.

Kako bi se dodatno smanjila potrošnja goriva, a time i emisija CO2, Boschevi inženjeri kontinuirano rade kako bi produžili vrijeme gašenja motora. To će se isprva primjenjivati na vrijeme dok se vozilo lagano zaustavlja, a do 2016. primjenjivat će se i na razdoblja tijekom vožnje, kada vozač ne ubrzava. Učinkovitost svih sigurnosnih funkcija i udobnost još uvijek je zajamčena, čak i tijekom tih dužih razdoblja kada je motor isključen. \"Ovisno o vrsti vožnje, poboljšani start/stop sustavi dodatno će uštedjeti i do 10 posto goriva\", rekao je Kirschner.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr