Poslovni uzlet

Od top menadžera u Francku i Agrokoru do vlastitog biznisa

Foto: Marko Prpić/PXSELL
Od top menadžera u Francku i Agrokoru do vlastitog biznisa
12.03.2014.
u 12:37
Tržište hotelske kozmetike i njegov potencijal značajno rasli posljednjih nekoliko godina.
Pogledaj originalni članak

Majur hotelski servis je lider na hrvatskom tržištu u segmentu hotelske kozmetike koja podrazumijeva razne sapune, šampone i ostale proizvode koje koriste gosti tijekom boravka bez čega današnji hoteli ne mogu funkcionirati, pojašnjava Dražen Karšić, predsjednik Uprave i suvlasnik Majura HS-a.

U Majuru pojašnjavaju da su tržište hotelske kozmetike i njegov potencijal značajno rasli posljednjih nekoliko godina, koliko zbog kontinuiranog ulaganja u nove hotelske kapacitete, toliko i zbog unapređenja usluge u postojećim kapacitetima u kontekstu podizanja kategorija smještaja. Karšić procjenjuje da će ono i dalje rasti jer svake godine svjedočimo novim investicijama u turizam, posebno kad govorimo o ulaganjima u izgradnje hotela i turističkih resorta. U Hrvatskoj je registrirano 618 hotela raznih vrsta, veličine i kategorije, no od toga je njih 200-injak "ozbiljnijih" igrača. U Majuru su svijesni da je to još uvijek premalo ukoliko želimo da se Hrvatska zove turističkom zemljom. Za primjer navode da samo jedan Pariz ima 1600 hotela, a Italija više od 11.000 njih. No, i na tako relativno malom tržištu Majur uspijeva uzeti i više od 70 posto tržišta hotelske kozmetike.

Razvoj Majura HS tekao je u fazama tako je na početku ideja bila zastupati jednog od najvećih svjetskih operatera hotelske kozmetike, a danas se bazira na vlastitoj proizvodnji i brendovima. Danas se pak govori o potpuno novom pristupu hotelskoj kozmetici koji sve više prestaje biti samo potrošna roba koju hotel mora imati, već postaje važan marketinški alat koji nosi priču, vizualni identitet i imidž hotela. To znači da hoteli ulažu u razvoj vlastitih kozmetičkih marki i dizajn ambalaže. "Jedan od primjera je hotelska kozmetika pod nazivom 'Vitality essence' koju je za sebe razvila hotelska grupacija Jadranka hoteli na Lošinju. Želeći ljepotu i ljekovitost okruženja i autohtonih biljaka prenijeti u bočicu šampona i losiona u suradnji s farmaceutskom kućom Magdis, producirali smo organsku kozmetiku s lošinjskim esencijalnim uljima koja je izuzetno prihvaćena od strane njihovih gostiju. Posljednja faza razvoja je zapravo naša sadašnjost gdje je sa promjenom u vlasničkoj strukturi i novim kvalitetnim kadrovima određena nova misija i ciljevi poduzeća.

Majur HS u tom razvoju pratit će renomirani svjetski proizvođači koji svoju kvalitetu dokazuju prisustvom u vodećim hotelski internacionalnim lancima kao što su La Bottega dell'albergo, TTS, Starpool, Northmace i drugi", naglašava Dražen Karšić. Današnji prodajni program Majura obuhvaća portfolio od gotovo pet tisuća proizvoda. "Naša referentna lista je rezultat dugogodišnje suradnje sa ključnim imenima u hotelskoj industriji kao što su Valamar, Jadranski luksuzni hoteli, Plava laguna, Falkensteiner, Liburnija Riviera, Jadranka, HUP Zagreb, Antunović, Importane Resort, Dubrovački vrtovi sunca, Kempinski ili pak Karisma hoteli", kaže Karšić.U Majuru pojašnjavaju da im je na hrvatskom tržištu konkurencija dovoljno ambiciozna da ih tjera na svakodnevna osluškivanja potreba kupaca, pravovremenu reakciju na nove proizvode na tržištu, veću kreativnost i snažniji marketinški nastup", tvrdi prvi čovjek Majura.

Dodaje da je njihova prednost u tome što su još uvijek dovoljno "mala" organizacija da budu fleksibilniji od onih većih konkurenata. S druge strane, kaže Karšić, veći su i vjerodostojniji od agenata koji zastupaju tvrtke iz inozemstva jer je njihova razina logističke izvedbe poprilično siromašna, a time i riskantnija za krajnjeg kupca. Majur HS poslovni kredibilitet uvelike temelji i na menadžerskom iskustvo svojih vodećih ljudi, Dražena Karšića i Dubravka Kmetovića koji su već 20-ak godina vezani uz veleprodaju na domaćem tržištu. Naime, Karšić i Kmetović su sredinom prošle godine preuzeli Majur, a prije toga su bili top menadžeri, najprije u Francku, a zatim i u Agrokoru. Planovi za Majur su veliki - prihod se s današnjih 8,5 milijuna kuna planira već ove godine podići na 15 milijuna, a u narednih pet godina bi trebao doseći 50-ak milijuna kuna. U narednom razdoblju Majur planira ozbiljni iskorak i na inozemno tržište. Na tržištu regije gdje su već godinama prisutni planiraju povećati svoj tržišni udio, prvenstveno u BiH, Srbiji te Sloveniji. Već za ovu godinu očekuje se izvozni prihod od dva milijuna kuna.  

Potreba za besprijekornom komunikacijom

Kako je za uspješno poslovanje ove tvrtke važna napredna logistika, u Majuru se uvelike oslanjaju na moderne tehnologije. "ICT tehnologije su nam od izuzetne važnosti jer sami interni procesi podrazumijevaju besprijekornu komunikaciju. Obzirom da nam je odnos s kupcima najvažniji prioritet za zadržavanje postojeće tržišne pozicije, uložili smo u kvalitetan CRM sustav u kojem analizom kupaca, asortimana i profitabilnosti donosimo pravovremene odluke", kaže Dražen Karašić, predsjednik Uprave Majura HS-a.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.