ZAŠTITA POTROŠAČA

Odabir banke: Povjerenje, kamate i mirovine

Foto: HPB
Odabir banke: Povjerenje, kamate i mirovine
18.09.2014.
u 08:45
Kao klijenti želimo banku u čiju sigurnost i kvalitetu vjerujemo i koja pritom ima pogodnosti vidljive na našim računima i u novčanicima
Pogledaj originalni članak

Vjerujemo da je puno kriterija, možda i sitnica, na temelju kojih odabiremo banku s kojom ćemo poslovati. Svi smo prilikom otvaranja prvog računa imali razloge zašto baš ta banka kao što danas znamo zašto smo vjerni banci ili zašto smo u međuvremenu odabrali neku drugu.

Nekada smo tekuće račune otvarali u banci koju nam je odredio poslodavac. Danas vrijede druga pravila - imamo slobodu i pravo da odluku donosimo sami i bez uvjetovanja. No je li lako odlučiti uz koju banku ćemo se vezati? I koliko pažnje posvećujemo takvim odlukama? Imamo li vremena za proučavanje i usporedbe banaka i njihovih uvjeta poslovanja uz sve obveze koje su sastavni dio užurbanog i intenzivnog svakodnevnog života? Ili jednostavno biramo banku za cijeli život?

Banka za cijeli život
Naravno da je važno da banka u kojoj imamo račune, kredite, štednju, kartice, internetsko ili mobilno bankarstvo radi dobro, da je pouzdana i stabilna, nudi proizvode upravo kakve trebamo i ima neke pogodnosti kakve neke druge nemaju. Sve se banke trude ponuditi nešto posebno svojim klijentima, a tako pokušavaju privući i klijente drugih banaka. To je stvar konkurencije u kojoj mi klijenti često biramo između nijansi, ali su one dovoljno velike da presude u našoj odluci.

Prema istraživanjima klijenti banaka u Hrvatskoj samo su iznimno spremni mijenjati banku. Tako je jedno ovogodišnje istraživanje GfK na uzorku od 1000 ispitanika pokazalo da samo 7% klijenata razmišlja o promjeni banke dok 50% odlučno tvrdi da sigurno ne bi mijenjali banku. Dakle, skloni smo neraskidivim vezama, vjerni smo bankama i računamo na njihovu stabilnost.

Muškarci o povjerenju, žene o kvaliteti
Povjerenje je bilo i ostalo kriterij broj jedan - kako bismo, uostalom, nekome povjerili našu štednju ili vjerovali informacijama i savjetima osobnog bankara? Tako se u svim istraživanjima o razlozima odabira banke povjerenje ponavlja na prvom mjestu. Zanimljivo je, međutim, da je prema nedavnom istraživanju GfK za Hrvatsku poštansku banku povjerenje važnije muškarcima nego ženama. Također se pokazalo da žene kao klijenti banaka nešto naglašenije spominju značaj uvjeta poslovanja i primjerenost i kvalitetu usluga. I to je nešto što bi inače prije pripisali muškarcima, ali prevarili bismo se.

Ono što svi znamo, dostupnost je i dalje važna – mi želimo svoju poslovnicu imati negdje u blizini ili da nam je usput iako je sve veći broj klijenata koji najveći dio svog bankarskog poslovanja vodi na Internetu ili putem mobitela. Očigledno, ne možemo baš sve životne probleme i financijske potrebe riješiti na internetu.

Mirovina prvog u mjesecu
Klijentima-umirovljenicima posebno je značajna redovitost njihovih primanja, a u HPB-u su sigurni da je to prvog u mjesecu, pa taj detalj navode kao važan motiv za izbor banke.

Kao najbolji proizvod klijenti HPB-a navode tekući račun koji je temelj poslovanja s bankom. Uz tekući račun u HPB-u najčešće vežemo HPB Kombinacije - program slobodnog odabira proizvoda uz dodatne pogodnosti na bankarske i nebankarske usluge. Budući da klijenti Kombinaciju kreiraju sami prema vlastitim potrebama i interesima ne iznenađuje činjenica da ju je od svibnja ugovorilo 20.000 korisnika. Uvjerljivo je najprodavanija Savršena HPB Senior kombinacija, očekivano u većim gradovima.

Uvijek osjetljivi na kamate
Kao klijenti stalno uspoređujemo i pratimo što banke rade i kakve novosti i pogodnosti uvode. To je možda najočiglednije na primjeru kamata za koje ispitanici sve bolje ocjenjuju HPB, posebno nakon drugog ovogodišnjeg snižavanja kamatnih stopa na kredite.

Puno detalja gledamo i provjeravamo, ali sve pada u vodu ukoliko se u banci koju smo odabrali ne osjećamo ugodno i gdje nam tamo, na nekom šalteru netko uporno ide na živce. Zaposlenici moraju biti profesionalci, uvijek susretljivi i dostupni za traženu informaciju i očekivani odgovor - to je nešto što se podrazumijeva i što ne treba posebno napominjati kao kriterij prilikom odabira banke.  

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr