Distributerska kompanija Orbico u vlasništvu Branka Roglića novi je većinski vlasnik poljske tvrtke Navo Polska Grupa Dystrybucyjna (PGD), a to je i razlog što sam Roglić upravo danas u Varšavi nastupa na skupštini nove grupacije Nava Orbico. U skladu sa svojom vlasničkom pozicijom, kao predsjednik skupštine on pod nadzor i upravljačku kontrolu stavlja tvrtku u kojoj je stekao 70 posto udjela.
Dodatne opcije
Postoji i mogućnost dodatne opcije prema kojoj Orbico može otkupiti preostalih 30 posto sve do kraja 2014., no kako god bilo, okončano je zapravo najveće preuzimanje u povijesti Orbica. Ujedno, time se otvara višestruko sjajna perspektiva kako za Orbicov biznis na velikom tržištu Poljske s više od 38 milijuna stanovnika tako i za one hrvatske proizvođače koje muči pitanje kako izvoziti svoje proizvode u Poljsku. Naime, Nava posluje preko četiri svoje tamošnje kompanije, a sa 460 zaposlenika ostvaruje 216 milijuna eura godišnjeg prihoda u Poljskoj. Značenje takve pozicije kao i akvizicije prije svojeg jučerašnjeg avionskog leta izravno iz Ljubljane u Poljsku Roglić je posebno i istaknuo. Precizirajući da je ta akvizicija najveći korak u povijesti njegove grupacije. Bio je vrlo ponosan i na činjenicu da nije bilo nijedne negativne reakcije u Poljskoj.
Veći prihodi
“Preuzimamo praktički četvrtinu našeg prometa i s Navom će nam prihod iznositi milijardu i pedeset milijuna eura godišnje. Nije bilo negativnih reakcija i u svim zemljama imamo jako dobar imidž. S novom akvizicijom Orbico postaje najveći distribeter robe široke potrošnje u Europi”, kaže Roglić dodajući da se sad otvara veliki potencijal za rast tvrtke na poljskom tržištu zahvaljujući distribuciji novih brendova, s kojima Orbico inače radi. “Imamo plan po kojem ćemo u sljedeće dvije godine udvostručiti prihod u Poljskoj na 400 milijuna eura”, otkriva on.
Za internacionalizaciju poslovanja hrvatskih poduzetnika Orbicovo preuzimanje druga je dobra vijest nakon Agrokorova preuzimanja Mercatora. Oba događaja pozitivan su pomak u prezentaciji hrvatske ekonomije na europskim prostorima, a posljedice bi za domaće proizvođače mogle biti itekako značajne budu li ih znali iskoristiti. Otvaraju se nove izvozne prilike kao i novi kanali poticajni za izvoz hrvatskih proizvoda.
Svaka cast