Rekordi i ekspanzija

Orbico najavljuje preuzimanje velike europske e-commerce platforme

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Foto: Borna Filic/PIXSELL
04.11.2021.
u 22:00
Logistički kapaciteti ove su godine prošireni investicijama od po 25 milijuna eura novim centrima u Poljskoj i Bugarskoj
Pogledaj originalni članak

Orbico Grupa, najveći europski distributer roba široke potrošnje s više od 8000 zaposlenika, u prvoj godini pandemije narasla je za 120 milijuna eura, za koliko su u 2020. povećani prihodi naspram 2019.

Potvrdio je to Poslovnom dnevniku vlasnik Orbica Branko Roglić dodajući kako ovo rekordno ostvarenje istodobno prate integrativni procesi kojima je ove godine zahvaćen cijeli sustav. U svih 20 zemalja gdje Orbico posluje provedena je integracija sastavnica grupacije, tako da poslovanje vode preko 20 kompanija po principu jedna tvrtka u svakoj državi, umjesto 47 koliko je prije poslovalo u Orbicu.

Iako se u pandemiji mijenja struktura prodaje sa sve većim udjelom e-commercea koji se u Orbicu sada kreće na oko 10%, trgovina ukupno gledajući ne posustaje. Rastući trend potražnje za svim vrstama roba dočekuju provedenom transformacijom poslovanja kroz procese digitalizacije i robotizacije, uključivo investicije u logistiku. U proteklih pet- šest godina Orbico je praktički udvostručio prihode te su danas, ističe Roglić, druga po veličini hrvatska kompanija (poslije Fortenove), a po ukupnim prihodima u 2020. za 4 mlrd. kuna premašili su i Inu.

Prošlu su godinu završili na 18,2 milijarde kuna (oko 2,5 mlrd eura), s time da trend rasta 5-10% godišnje nastavljaju. Planom poslovanja u ovoj godina razina ukupnih prihoda zacrtana je na rekordnih oko tri milijarde eura, a Roglić kaže kako dosadašnje ostvarenje potvrđuje da će Orbico Grupa zacrtano – ispuniti.

– Najviše rastemo na tržištu Rumunjske gdje prihod iznosi oko 750 milijuna eura, te Poljske, Mađarske, Bugarske i Hrvatske. No, recept uspjeha Orbica na svim tržištima je isti – to je odmicanje od politike i posvećenost čistom biznisu uz orijentiranost na zadovoljstvo zaposlenika. Politika se ‘hrani’ od viška vrijednosti koje poslovni ljudi stvaraju i tako umanjuje mogućnost razvoja kompanije, ali i cijelog društva – pojašnjava Roglić dodajući da je generator napretka višak vrijednosti koji stvaraju kompanije sa svojim zaposlenicima, po mogućnosti uz što manju cijenu države.

Planovi za daljnje širenje na nova tržišta uključuju Azerbajdžan.

Što se rasta temeljem akvizicija tiče, u planu je preuzimanje snažne europske digitalne platforme za e-commerce. Očito je sljedeća meta jačanje udjela online prodaje koja tijekom pandemije cvjeta, pa Branko Roglić najavljuje kupnju velike distributerske tvrtke koja ima snažne aktivnosti na online platformama. Ovo se planira napraviti u 2022. godini čime bi Orbicu udio online prometa premašio 20 posto. U Zagrebu je traje natječaj za gradnju logističkog centra vrijednog 20 milijuna eura koji će pokrivati Hrvatsku i Sloveniju.

>> VIDEO Navala sve veća: Ovo su ljekarne po Hrvatskoj u kojima se možete cijepiti

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
Deleted user
09:03 05.11.2021.

Točno se nadam da će ti sve poslove VELIKI LICEMJERNI POSLIJERATNI PROFITERU odraditi Lana Kutnjak kao i ovo što ste upravo zatapkavali od početka godine! Sve licemjerno i plaćene reklame kako "uspješni i bogati" mogu se razmnožavati i plaćati kurvama pod izlikom uspješne poslovne elite i gospode u Hrvatskoj! Sramotno a i od koga je sponzorirani čla ako ne čudi! Glavni urednik večernjeg lista se nekada urokavao na travi i pelinkovcu sa frendim Krkom iz Trilja a sada prodaje veliku stručnost, etičnost i poštenje. Sve je dao za malo slave Narkos bio i ostao!