PROMO

Osatina grupa – pametna proizvodnja i iskorištavanje viškova energije ključ su uspjeha

Foto: Osatina grupa
Osatina grupa
Foto: Osatina grupa
Osatina grupa
Foto: Osatina grupa
Osatina grupa
Foto: Osatina grupa
Osatina grupa
Foto: Osatina grupa
Osatina grupa
22.09.2021.
u 08:51
„Biraj svježe, odaberi hrvatsko!“
Pogledaj originalni članak

Naše zdravlje temelji se na kvalitetnoj, zdravoj prehrani. Sve više cijenimo i prepoznajemo svjež, kvalitetan, nutritivno bogat proizvod. Većina ljudi povezuje to s prirodnim, eko ili bio uzgojem na otvorenom. No takav proizvod vrhunske kvalitete, svježine i poznatog podrijetla dobiva se i u kontroliranim uvjetima lidera hrvatske poljoprivrede – Osatina grupe. Koliko su veliki govori to da proizvedu gotovo 12% ukupne hrvatske godišnje proizvodnje povrća i voća.

Foto: Osatina grupa
Osatina grupa

Jedinstven sustav proizvodnje i poslovnog ciklusa

Jedna od najbrže rastućih grupacija u Hrvatskoj stvorila je poseban sinergijski zaokružen sustav diversificirane proizvodnje i poslovnog ciklusa, kao takav jedinstven i u Europi. Proizvode okupljene pod tri brenda Osatina grupe, Vero, Vego i Florasan, možemo susreti u gotovo svakom trgovačkom lancu u Hrvatskoj, kao i u srednjoj Europi.

„Biraj svježe, odaberi hrvatsko!“

Vego, brend koji predstavlja proizvodnju voća i povrća, jedinstven je po fleksibilnosti, pouzdanosti i cjelogodišnjoj prisutnosti na tržištu. Osim što Osatina grupa prodaje proizvode pod svojim brendom, također ih možete pronaći i pod robnim markama velikih trgovačkih centara.  Proizvodnja povrća i voća čini više od 30% poslovanja Osatina grupe, a uzgaja se preko 40 kultura sezonskog voća i povrća, te gljive. Dio proizvodnje je na preko 220 ha vanjske proizvodnje, dok se na četiri lokacije – u Ivankovu, Tomašancima, Viškovcima i Trnavi nalazi 35ha stakleničke proizvodnje.

Foto: Osatina grupa
Osatina grupa

Staklenik u Trnavi opremljen je najsuvremenijom LED tehnologijom za uzgoj vlastitih presadnica, što je također jedna od odrednica kvalitete i omogućuje apsolutnu kontrolu u proizvodnji od početka do kraja. Neizostavan dio ove grane poslovanja je i najveći gljivarnik u Europi u kojem se u 30 komora po 1000 četvornih metara proizvodi preko 10.000 tona šampinjona godišnje. Važan dio plasmana je i suradnja s preko sto kooperanata koji proizvode voće i povrće na području Hrvatske, čime se zajedničkim snagama promiče svijest o kvaliteti domaćeg proizvoda.

Kako se iskorištava vlastita energija?

Spomenuti zaokruženi ciklus bazira se na maksimalnom iskorištavanju energije. Toplina koja se dobije u proizvodnji bio plina ne pušta se u okoliš već se koristi kako za grijanje staklenika zimi, tako i pomoću chillera za hlađenje gljivarnika ljeti. Osim topline, koristi se i ugljikov dioksid nastao kao nusproizvod rada kogeneracijskog uređaja za proizvodnju električne energije, što potiče fotosintezu i omogućava bolji rast biljaka. Vlažnost se korigira uz pomoć sustava dehumidifikacije čime se štedi toplinska energija i do 40%. Također, kroz pomno planiranje i iskorištavanje energije omogućava se proizvodnja kvalitetne hrane dostupne širokom krugu ljudi po pristupačnoj cijeni. Tehnologija je osnova razvoja takve planirane poljoprivrede, kako u staklenicima, tako i na vanjskim nasadima, a sve to doprinosi i zaštiti okoliša.

Foto: Osatina grupa
Osatina grupa

Blizina distributivnih centara ključ svježine

Svježina proizvoda i manji stres biljaka održava se i uz pomoć blizine distributivnih centara u Viškovcima i Đurđevcu. Nalaze se u krugu od najviše 20 kilometara udaljenih od staklenika i otvorene proizvodnje. Distributivni centri su opremljeni najsuvremenijom tehnologijom kako bi se postigla što veća efikasnost pri pakiranju, ali i kako bi proizvodi od berbe do polica kupaca stigli u roku 24h i tako u ponudi bila što svježija robu.

Ukupno se kroz vlastitu proizvodnju i već spomenutu kooperaciju na tržište plasira preko 35.000t robe u Hrvatskoj i u 14 susjednih zemalja tako da jedan veliki dio Europe može svakodnevno uživati u svježim proizvodima Osatina grupe, kako i sam slogan kaže „Biraj svježe, odaberi hrvatsko!“.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr