Za jake hrvatske brendove nema zime, najbolji je dokaz Cromaris koji je tijekom ljetnih mjeseci ove godine unatoč pandemiji koronavirusa ostvario rekordnu prodaju ribe, čak 20% veću u odnosu na prošlu godinu. Svježina, kvaliteta, ali i stalno inoviranje u proizvode, uspješne najbolje izdvajaju iz konkurencije pa čak 84% Cromarisove ribe završava u izvozu. A kako je brend proizvod “s dušom” kojemu treba osigurati zdrav rast, nije čudno ni da je ta Adrisova tvrtka, šesta u svijetu po uzgoju orade i brancina, nedavno na natječaju Labo de l’innovation uglednog francuskog specijaliziranog magazina Produit de la Mer, osvojila i nagradu za inovaciju godine za atraktivno skin pakiranje fileta brancina, orade i hame.
Robne marke raznih trgovaca
Iako posljednjih godina raste potražnja za privatnim robnim markama trgovaca (PL), najuspješniji, iza kojih stoje neupitna kvaliteta, tradicija i dizajn, i danas se uspješno nose s njima, a i s najpopularnijim svjetskim brendovima. S današnjim udjelom privatnih marki trgovaca u Hrvatskoj od oko 20%, gotovo nema brenda koji u njima nema svoj pandan koji mu, osim cijenom, više-manje parira i kvalitetom, a za oko trećinu je jeftiniji, pokazala su istraživanja. Neke od njih percipiramo već kao svojevrsne brendove, no oni pravi, najvredniji iz prehrambenog sektora, i idućih će godina, pa i desetljeća, biti u modi.
Ni danas, naime, nije lako odoljeti Kraševoj Dorini, nazvanoj po Šenoinoj Dori Krupićevoj ili pak Bajaderi, orijentalnoj plesačici “satkanoj s užitkom”, koja drži 18% tržišta pralina u Hrvatskoj. Godišnje se proizvedu deseci milijuna komada tog najpoznatijeg brenda Kraša – i tako već 65 godina.
Teško je odoljeti i Domaćici, koja je posljednjih godina svoj garderobni ormar popunila i integralnom inačicom, s crnom čokoladom, kokosom i drugim “modnim” dodacima. No spontana fotografija Ivana Rakitića koji Domaćicu dijeli s klupskim kolegama iz FC Barcelone, Neymarom i Pereirom, objavljena na društvenim mrežama, lansirala ju je na velika vrata – i globalno.
Kampanjom “Ajmo na CE”, inspiriranom autentičnim potrošačima svih generacija i životnih stilova, Atlantic je osvježio priču o Cedeviti kao o jednom od najuspješnijih i najdugotrajnijih brendova u kategoriji bezalkoholnih voćnih napitaka, koji je u hrvatskim kućanstvima, a i šire, prisutan već 51 godinu i izvozi se na 15 tržišta.
Kavu pak 85% naših građana pije bar jednom dnevno, pri čemu brend Jubilarna kava Francka danas vrijednosno drži trećinu hrvatskog tržišta. Godišnje se proda više od 8,8 milijuna pakiranja Jubilarne od čega oko 6 milijuna popularnih “ciglica”, što je količina za čak 203,645.260 šalica.
Istraživanja potvrđuju i kako su Zvijezdino suncokretovo ulje glavni izbor potrošača u svojoj kategoriji, kao i Zvijezdina majoneza, koja je prvi put proizvedena 1959. i do danas je jedina majoneza proizvedena u Hrvatskoj. Još jedna tržišna perjanica u proizvodnom portfelju Fortenova grupe je i Jana, koja se u samo 18 godina, od prvog pojavljivanja na tržištu, kvalitetom, ali i vizualnim i komunikacijskim standardima nametnula kao vodeća negazirana prirodna mineralna voda u Hrvatskoj i regiji. Danas je prisutna u više od 20 različitih zemalja i glavni je izvozni proizvod Jamnice koji se pije od Amerike, preko Europe, do Afrike i Azije pa sve do Australije.
Šunke PIK Vrbovca u Hrvatskoj koje znamo po sloganu “i sit... i fit!”, prve su na našem tržištu osvojile zdravijom inačicom s tek 2% masti, bez pojačivača okusa, glutena, umjetnih bojila i soje te s 25% manje soli, dok je ABC svježi krem-sir Belja, koji osvaja nagrade širom svijeta, pravi primjer sljedivosti domaće proizvodnje i autentični domaći proizvod, koji se proizvodi od 1980., u istoj tvornici mliječnih proizvoda u kojoj se proizvodi i danas.
– Sadrži svega tri sastojka – mlijeko, vrhnje i malo morske soli. Mlijeko od kojega se pravi svakodnevno se muze na pet farmi mliječnih krava u sastavu Belja, a jedna od njih je Topolik, jedna od najvećih robotiziranih farmi u ovom dijelu Europe na kojoj 500 krava muze šest robota – kazali su iz Belja, koje se može pohvaliti i proizvodima poput beljske slanine i baranjskog kulena, kojem je osiguran i status zaštićenog proizvoda u EU.
Od juha do tete Vegete
Prvi sladoled koji je proizveden u Ledu, koji i danas osvaja srca ljubitelja sladoleda, bila je Snjeguljica, a osim nagrađivanih Kinga i Quatra, koji su prerasli naše granice, Ledo se od lani može pohvaliti najboljim sladoledom na svijetu – Lino ladom, koji je razvio u suradnji s Podravkom. Inače, popularni Podravkin namaz, koji se “našao” i u Ledovu inovativnom sladoledu, na našem je tržištu odnedavno pretekao i dugogodišnju “kraljicu” Nutellu, od koje se razlikuje i širokom paletom okusa. Premijera Lino lade Gold vremenski se poklopila s povijesnim uspjehom hrvatske nogometne reprezentacije pa je ulogu “glavnog manekena” u njezinoj promociji odigrao izbornik vatrenih Zlatko Dalić.
A Podravka ima još puno svojih igrača. Više od 70 godina na više od 60 tržišta i Podravkini brendovi, Dolcela, Fant, Eva, Podravka juhe..., lideri su u više kategorija, a Vegeta po odabiru potrošača – najjači hrvatski brend i najsnažnija Podravkina internacionalna marka, prisutna na više od 50 tržišta širom svijeta. Najprodavaniji dodatak jelima u Europi, a također je i najprodavanija marka univerzalnog dodatka jelima u dalekoj Australiji. U današnje vrijeme COVID-19 pandemije potrošači se, kažu iz Podravke, rado vraćaju provjerenim proizvodima, u koje se svakako ubrajaju Podravka juhe i Vegeta, dok sinonim za dječju hranu i djetinjstvo, Čokolino, već 50 godina, zajedno s neizostavnim likom i zaštitnikom brenda, medvjedićem Linom, uveseljava sve bez obzira na godine. Godišnje se pojede više od sto milijuna obroka Čokolina.
U Gavriloviću i danas kažu kako je 1960., nakon projekcije filma “Bitka na Neretvi”, glumicu Sophiju Loren i njezina supruga, proslavljenog talijanskog filmskog producenta Carla Pontija, u jednoj od vila na Brijunima ugostio Tito počastivši ih Zimskom salamom koja ih je oduševila. Odlazak na plažu ili izlet bez Gavrilovićeve je paštete svojedobno bila nezamisliva, baš kao ni jutra za stolom bez Vindijina svježeg mlijeka ‘z bregov te jogurta iz Dukata. Još jedna zvijezda iz Vindijina portfelja svakako je Cekin piletina, jedina s certifikatom GMO free na našem tržištu. Najpopularnije pivo među hrvatskim brendovima je pak Ožujsko Zagrebačke pivovare s tradicijom od 1893. Jedino je na tržištu koje ima i nadimak, a u Hrvatskoj ga se popije čak 10 boca u sekundi.
Video - Podravka svečano obilježila 60. obljetnicu proizvodnje Vegete i juha
Kupujte isključivo HRVATSKO.Danas više nego ikad.