prihodi pali 30 posto

Pandemija i IPO povećali neto gubitak Airbnb-a: Ukupno iznosi 4,6 milijardi dolara

Foto: CHARLES PLATIAU/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
FILE PHOTO: Airbnb logo is seen on a little mini pyramid under the glass Pyramid of the Louvre museum in Paris
Foto: Niviere David/ABACA/PIXSELL
Logo Of Airbnb
Foto: GABRIELLE LURIE/REUTERS/PIXSELL
Airbnb
26.02.2021.
u 12:27
Prihodi su im prošle godine pali 30 posto, na 3,4 milijarde dolara, zbog ograničenja koja su vlade uvele kako bi suzbile širenje pandemije koronavirusa
Pogledaj originalni članak

Platforma za internetske rezervacije noćenja u privatnom smještaju Airbnb izvijestila je da je 2020. godinu zaključila s neto gubitkom i padom prihoda zbog troškova izlistavanja dionica na burzu i urušavanja putovanja u pandemiji koronavirusa.

Kompanija je u četvrtom tromjesečju 2020. poslovala s neto gubitkom od 3,9 milijardi dolara. U istom razdoblju godine ranije bilježila je neto gubitak od 352 milijuna dolara.

Time je neto gubitak u cijeloj 2020. godini poskočio na 4,6 milijardi dolara. U godini ranije iznosio je 674 milijuna dolara.

Kompanija napominje da je na kraju godine knjižila trošak od 2,8 milijardi dolara, povezan s uvrštenjem dionica u burzovnu kotaciju.

Prihodi su im prošle godine pali 30 posto, na 3,4 milijarde dolara, zbog ograničenja koja su vlade uvele kako bi suzbile širenje pandemije koronavirusa.

U posljednja tri prošlogodišnja mjeseca prihodi su im potonuli 22 posto, na 859 milijuna dolara. 

Najslabije je rezultate u 2020. bilježilo Airbnb-jevo poslovanje u Europi, naročito u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Italiji, budući da su njegov motor prekogranična putovanja. Najstabilnije je bilo poslovanje u Sjevernoj Americi, napominje kompanija koja posluje u više od 220 zemalja.

U pandemiji ljudi širom svijeta putuju na domaće destinacije, ali to ne može nadoknaditi gubitak koji od međunarodnog turizma, ističu Airbnb-ju.

Napominju da su njihovi prihodi pali manje nego oni mnogih drugih tvrtki u sektoru putovanja budući da su ljudi putovali automobilima na dulji boravak u privatnim kućama, prenosi BBC.

Smatraju da je još "prerano" za procjene kako će poslovanje teći u ovoj godini. Napominju da su u prvim mjesecima bilježili manji pad putovanja nego na kraju 2020. godine.

"Ljudi ponovo kreću na put i mi smo fokusirani na pripreme za oporavak putovanja", rekao je izvršni direktor Brian Chesky, procijenivši da će pandemija otkriti nove putničke preferencije koje će im ići na ruku.

Nadaju se da će se boravak u privatnim kućama svidjeti ljudima koji putuju kod obitelji i prijatelja, a rad na daljinu omogućit će im češća putovanja vikendom ili će čak i nekoliko mjeseci provoditi izvan kuće, drži Chesky.

"Vidjeli smo čitav niz primjera novih obrazaca", dodao je. "Mislimo da se nikada nećemo vratiti putovanjima kakva su bila u 2019. godini". Putovanja će se promijeniti, bit će drugačija", zaključio je šef Airbnb-ja.

Kompanija je upozorila na "ograničenu vidljivost trendova rasta u 2021. godini, s obzirom na teškoće u određivanju brzine uvođenja cjepiva i povezan utjecaj na spremnost ljudi da putuju".

"Nećemo u ovom trenutku dati procjene za ostatak 2021. godine", stoji u prvom Airbnb-jevom financijskom izvješću za investitore nakon IPO-a.

VIDEO Od 12. veljače do 15. svibnja posjetite izložbu "Hrvatska svijetu"

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.