Kaufland Hrvatska nedavno je na vlastitu inicijativu započeo suradnju s hrvatskim fakultetima kako bi mladim ljudima s potencijalom omogućio započinjanje karijere u svojim redovima. Dinamično okruženje trgovačke branše izvrsna je prilika za osobni rast i profesionalni razvoj, osobito s podrškom visokokvalificiranih stručnjaka iz Kauflanda, smatra predsjednik uprave Patrick Rudat, s kojim, među ostalim, razgovaramo što studenti mogu očekivati od Kauflanda i što Kaufland očekuje od njih, kako naći kvalitetne radnike u trgovini, poslovanju tog trgovačkog lanca u pandemiji koronakrize, daljnjoj ekspanziji na hrvatskom tržištu...
O čemu je zapravo riječ? Kako je došlo do suradnje s fakultetima?
Mladi ljudi u Hrvatskoj trebaju više mogućnosti za izgradnju karijere. Stoga sam zajedno sa svojim timom, Dunjom Firšt, direktoricom ljudskih resursa, i Marijom Franić, voditeljicom korporativnih komunikacija, osobno posjetio osam fakulteta: VERN, ZŠEM, Libertas, EFZG, RIT, EFOS, EFST i EFRI. Naš je cilj bio u prvom koraku fakultetima predstaviti široku paletu mogućnosti u Kauflandu kako bismo i studentima dali bolji uvid u naš način rada. Jer, trgovina podrazumijeva puno više od same prodaje proizvoda u poslovnici.
Znači li to da mladi s tih fakulteta imaju priliku u skoroj budućnosti i raditi za Kaufland?
U našoj branši trebamo mlade ljude s puno energije i fleksibilnosti koji imaju teoretsko znanje i interes za praksu. Naime, kod nas je praktično iskustvo u poslovnici neizbježno kako bi mogli razumjeti sve procese. Studente očekuje raznolika svakodnevica u jednom od najuspješnijih poduzeća u zemlji.
Je li točno da ste vi već s 18 godina počeli graditi svoju poslovnu karijeru kao blagajnik u Lidlu? Kakva su vaša iskustva?
Moja je karijera doista počela na blagajni naše sestrinske tvrtke Lidl kada sam imao 18 godina. Tada nisam bio odmah svjestan svih mogućnosti koje Schwarz grupa s poduzećima Kaufland i Lidl pruža, no danas sam sretan što sam taj put odabrao. Stoga mi je važno ovom inicijativom stvoriti više transparentnosti i ukazati mladim ljudima u Hrvatskoj na velik broj mogućnosti. Zahvaljujući iskustvu od 15 godina, osobito u operativnom poslovanju, stekao sam dubok uvid u naše poduzeće te vrlo dobro poznajem potrebe naših zaposlenika i kupaca. U trgovini je praktično iskustvo temelj za uspješnu karijeru, i to vrijedi za sva područja u našem poduzeću.
Što im Kaufland kao poslodavac može ponuditi?
Naši zaposlenici imaju iznadprosječno visoka primanja, petodnevni radni tjedan te razne mogućnosti za razvoj u jednom od najboljih poduzeća u zemlji. Prema neovisnom istraživanju portala MojPosao o poslodavcima prvog izbora, Kaufland se nalazi na sedmom mjestu. Puno ulažemo u naše zaposlenike jer je upravo to jedan od najbitnijih dijelova našeg poslovanja – naši ljudi su naša snaga.
Mogu li projekti poput vašeg zadržati mlade ljude u Hrvatskoj?
Mi ovim projektom želimo mladim i talentiranim ljudima pokazati da ne moraju napustiti svoju domovinu kako bi izgradili karijeru. U našem poduzeću postoji velik broj raznih područja u kojima mogu primijeniti svoje teorijsko znanje i mogu steći nova praktična iskustva – bilo u prodaji, logistici, nabavi, financijama, nekretninama ili marketingu – bezbroj je mogućnosti.
Trenutačno se hrvatski trgovci suočavaju i s problemom nalaženja kvalitetnih radnika u trgovini? Što je najveći problem? Imate li i vi problema s nalaženjem radnika?
Kako bismo mladim ljudima mogli ponuditi perspektivu, moramo ponajprije prepoznati talente, a potom pratiti njihov razvoj. Točno to je i jedan od ciljeva ovog projekta: želimo talentiranim studentima pružiti priliku za daljnji razvoj, i to u poduzeću u kojem će ih stručnjaci, naši rukovoditelji, pratiti na njihovu putu i poticati ih.
Kako se pandemija odrazila na poslovanje Kauflanda? Jeste li lanjsku godinu završiti s boljim ili lošijim rezultatima nego 2019.?
Kada govorimo o sektoru trgovine, Schwarz grupa je broj jedan u Europi. Ubrajamo se među najstabilnije tvrtke u Hrvatskoj, što potvrđuje i priznanje “Izvrsnost u izazovima” koje nam je uručeno u 2020. godini. Čak i u otežanim uvjetima poslovanja koji su nas zatekli u prošloj godini zadržali smo visoke standarde, proširili suradnju s poslovnim partnerima te smo odmah na početku pandemije podržali lokalne male proizvođače. Jako smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima i siguran sam da će se taj pozitivan razvoj nastaviti.
Kaufland je lani krenuo u daljnju ekspanziju na hrvatskom tržištu. Kolika su bila ulaganja? Kakvi su planovi za ovu i iduću godinu?
Imamo godišnja ulaganja u vrijednosti većoj od 100 milijuna eura. Trenutačno primjerice gradimo 43. poslovnicu u Hrvatskoj, u zagrebačkoj četvrti Peščenica, i novo skladište za dubokosmrznutu robu u Jastrebarskom. Samo u veljači 2021. otvorili smo dvije nove poslovnice – u Rovinju i Biogradu na Moru, a planovi za daljnje objekte već su u tijeku. Ponosimo se time što su naše investicije toliko velike te što na taj način potičemo lokalno gospodarstvo, stvaramo nova radna mjesta i podržavamo hrvatske proizvođače. Veselim se daljnjoj ekspanziji i uspjehu koji ćemo graditi uz podršku mladih talenata.
U inozemstvu već postoji praksa da vrhunske kompanije vrbuju najbolje studente. Znači li to da vi sada taj trend donosite u Hrvatsku?
Nakon obilaska svih osam fakulteta, zaključili smo da smo prvo poduzeće koje je poduzelo takvu inicijativu. Reakcija dekana je pozitivna. Sigurni smo da smo postavili kamen temeljac.