PREDSJEDNIK UPRAVE KAUFLANDA

Patrick Rudat: Talentiranim studentima dajemo priliku za osobni rast i razvoj

23.06.2021.
u 11:29
Godišnja ulaganja Kauflanda u Hrvatskoj veća su od 100 milijuna eura, uskoro otvara i 43. poslovnicu
Pogledaj originalni članak

Kaufland Hrvatska nedavno je na vlastitu inicijativu započeo suradnju s hrvatskim fakultetima kako bi mladim ljudima s potencijalom omogućio započinjanje karijere u svojim redovima. Dinamično okruženje trgovačke branše izvrsna je prilika za osobni rast i profesionalni razvoj, osobito s podrškom visokokvalificiranih stručnjaka iz Kauflanda, smatra predsjednik uprave Patrick Rudat, s kojim, među ostalim, razgovaramo što studenti mogu očekivati od Kauflanda i što Kaufland očekuje od njih, kako naći kvalitetne radnike u trgovini, poslovanju tog trgovačkog lanca u pandemiji koronakrize, daljnjoj ekspanziji na hrvatskom tržištu...

O čemu je zapravo riječ? Kako je došlo do suradnje s fakultetima?

Mladi ljudi u Hrvatskoj trebaju više mogućnosti za izgradnju karijere. Stoga sam zajedno sa svojim timom, Dunjom Firšt, direktoricom ljudskih resursa, i Marijom Franić, voditeljicom korporativnih komunikacija, osobno posjetio osam fakulteta: VERN, ZŠEM, Libertas, EFZG, RIT, EFOS, EFST i EFRI. Naš je cilj bio u prvom koraku fakultetima predstaviti široku paletu mogućnosti u Kauflandu kako bismo i studentima dali bolji uvid u naš način rada. Jer, trgovina podrazumijeva puno više od same prodaje proizvoda u poslovnici.

Znači li to da mladi s tih fakulteta imaju priliku u skoroj budućnosti i raditi za Kaufland?

U našoj branši trebamo mlade ljude s puno energije i fleksibilnosti koji imaju teoretsko znanje i interes za praksu. Naime, kod nas je praktično iskustvo u poslovnici neizbježno kako bi mogli razumjeti sve procese. Studente očekuje raznolika svakodnevica u jednom od najuspješnijih poduzeća u zemlji.

Je li točno da ste vi već s 18 godina počeli graditi svoju poslovnu karijeru kao blagajnik u Lidlu? Kakva su vaša iskustva?

Moja je karijera doista počela na blagajni naše sestrinske tvrtke Lidl kada sam imao 18 godina. Tada nisam bio odmah svjestan svih mogućnosti koje Schwarz grupa s poduzećima Kaufland i Lidl pruža, no danas sam sretan što sam taj put odabrao. Stoga mi je važno ovom inicijativom stvoriti više transparentnosti i ukazati mladim ljudima u Hrvatskoj na velik broj mogućnosti. Zahvaljujući iskustvu od 15 godina, osobito u operativnom poslovanju, stekao sam dubok uvid u naše poduzeće te vrlo dobro poznajem potrebe naših zaposlenika i kupaca. U trgovini je praktično iskustvo temelj za uspješnu karijeru, i to vrijedi za sva područja u našem poduzeću.

Što im Kaufland kao poslodavac može ponuditi?

Naši zaposlenici imaju iznadprosječno visoka primanja, petodnevni radni tjedan te razne mogućnosti za razvoj u jednom od najboljih poduzeća u zemlji. Prema neovisnom istraživanju portala MojPosao o poslodavcima prvog izbora, Kaufland se nalazi na sedmom mjestu. Puno ulažemo u naše zaposlenike jer je upravo to jedan od najbitnijih dijelova našeg poslovanja – naši ljudi su naša snaga.

Mogu li projekti poput vašeg zadržati mlade ljude u Hrvatskoj?

Mi ovim projektom želimo mladim i talentiranim ljudima pokazati da ne moraju napustiti svoju domovinu kako bi izgradili karijeru. U našem poduzeću postoji velik broj raznih područja u kojima mogu primijeniti svoje teorijsko znanje i mogu steći nova praktična iskustva – bilo u prodaji, logistici, nabavi, financijama, nekretninama ili marketingu – bezbroj je mogućnosti.

Trenutačno se hrvatski trgovci suočavaju i s problemom nalaženja kvalitetnih radnika u trgovini? Što je najveći problem? Imate li i vi problema s nalaženjem radnika?

Kako bismo mladim ljudima mogli ponuditi perspektivu, moramo ponajprije prepoznati talente, a potom pratiti njihov razvoj. Točno to je i jedan od ciljeva ovog projekta: želimo talentiranim studentima pružiti priliku za daljnji razvoj, i to u poduzeću u kojem će ih stručnjaci, naši rukovoditelji, pratiti na njihovu putu i poticati ih.

Kako se pandemija odrazila na poslovanje Kauflanda? Jeste li lanjsku godinu završiti s boljim ili lošijim rezultatima nego 2019.?

Kada govorimo o sektoru trgovine, Schwarz grupa je broj jedan u Europi. Ubrajamo se među najstabilnije tvrtke u Hrvatskoj, što potvrđuje i priznanje “Izvrsnost u izazovima” koje nam je uručeno u 2020. godini. Čak i u otežanim uvjetima poslovanja koji su nas zatekli u prošloj godini zadržali smo visoke standarde, proširili suradnju s poslovnim partnerima te smo odmah na početku pandemije podržali lokalne male proizvođače. Jako smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima i siguran sam da će se taj pozitivan razvoj nastaviti.

Kaufland je lani krenuo u daljnju ekspanziju na hrvatskom tržištu. Kolika su bila ulaganja? Kakvi su planovi za ovu i iduću godinu?

Imamo godišnja ulaganja u vrijednosti većoj od 100 milijuna eura. Trenutačno primjerice gradimo 43. poslovnicu u Hrvatskoj, u zagrebačkoj četvrti Peščenica, i novo skladište za dubokosmrznutu robu u Jastrebarskom. Samo u veljači 2021. otvorili smo dvije nove poslovnice – u Rovinju i Biogradu na Moru, a planovi za daljnje objekte već su u tijeku. Ponosimo se time što su naše investicije toliko velike te što na taj način potičemo lokalno gospodarstvo, stvaramo nova radna mjesta i podržavamo hrvatske proizvođače. Veselim se daljnjoj ekspanziji i uspjehu koji ćemo graditi uz podršku mladih talenata.

U inozemstvu već postoji praksa da vrhunske kompanije vrbuju najbolje studente. Znači li to da vi sada taj trend donosite u Hrvatsku?

Nakon obilaska svih osam fakulteta, zaključili smo da smo prvo poduzeće koje je poduzelo takvu inicijativu. Reakcija dekana je pozitivna. Sigurni smo da smo postavili kamen temeljac.

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.