Odluka vlade

Plavi dizel točit će se i 2013., no pod kojim uvjetima?

Foto: 'Zeljko Mrsic/PIXSELL'
Plavi dizel točit će se i 2013., no pod kojim uvjetima?
11.12.2012.
u 08:00
Zbog obveza prema EU plavi dizel od sljedeće godine mora biti euro V kvalitete, no Ina bi zbog toga mogla imati gubitke
Pogledaj originalni članak

Unatoč neslužbenim najavama o ukidanju, plavi dizel u Hrvatskoj točit će se i sljedeće godine. To proizlazi iz prošlog tjedna objavljenog rješenja Ministarstva financija, na temelju kojeg bi posebno subvencionirano obojeno gorivo za poljoprivrednike i ribare trebalo biti na tržištu minimalno do kraja 2013. godine.

Ipak, od 1. siječnja sljedeće godine, na temelju obveza koje je Hrvatska preuzela u sklopu pridruživanja EU, svi derivati na domaćem tržištu moraju zadovoljavati euro V kvalitetu. Od toga neće biti izuzet ni plavi dizel koji je dosad zadovoljavao nešto niže standarde. Ipak, prema važećem tarifnom sustavu, marža koju Ina ostvaruje na plavom dizelu manja je od marže na “normalnim” gorivima.

Prema tome, ne bude li promjene u tarifnom sustavu, Ina će se naći u situaciji da svoj euro V dizel prodaje uz nižu maržu nego inače, a pritom ima i znatno veće logističke troškove. Zasad se ne zna hoće li se mijenjati tarifni sustav i marža na plavi dizel prilagoditi budućoj većoj kvaliteti goriva. Ne dogodi li se to, mogla bi uslijediti pomalo bizarna ekonomska situacija da država Inu prisiljava na monopol u opskrbi plavim dizelom, a kompanija to ne želi jer joj to stvara gubitke.

>>Od ponoći rastu cijene svih goriva, eurosuper 95 nadomak 10 kuna

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

FR
frabrne
08:21 11.12.2012.

citat iz teksta "Od toga neće biti izuzet ni plavi dizel koji je dosad zadovoljavao nešto niže standarde." , pa to s..nje od plavog dizela mi se jučer smrzlo na -4, a pored traktora dva karnistra lože ni da se zgusnula a kamoli smrzla, da ne bi bilo zlih primisli loživo ulje korisitm za zagrijavanje objekta gdje su mi odojci. Ali su nepobitne činjenice da je loživo ulje bolje kvalitete nego taj plavi dizel, naime jednom sam sticajem okolnosti ostao bez njega a kako mi je bilo hitno za obaviti neke poslove natočio sam ložu i na kraju zaključio da traktor ima barem 20% više snage a potrošnja mi je bila manja za nekih 10 do 15%, srečom pa moj imt guta sve živo osim vode ali za novije traktore plavi dizel je čista smrt i redovito im odlaze pumpe visokog pritiska čiji popravak stoji više nego je vrijednost mog traktora.