Uštede

Počinje zimsko sezonsko sniženje: Za prave popuste opet u inozemstvo

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL/Ilustracija
Sniženja
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL/Ilustracija
Sniženja
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL/Ilustracija
Sniženja
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL/Ilustracija
Sniženja
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL/Ilustracija
Sniženja
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL/Ilustracija
Sniženja
27.12.2017.
u 07:06
Zbog konkurentnosti domaće trgovine iznimno je važno pratiti trendove zemalja u okruženju, poručuju trgovcima iz HGK
Pogledaj originalni članak

Kad bi kraj prosinca u nas izgledao poput jučerašnjeg Boxing Daya u Britaniji i drugim zemljama Commonwealtha, hrvatski bi trgovci ovog najrastrošnijeg mjeseca u godini vjerojatno “ubrali” i više od rekordnih 12,5 milijardi kuna, na koliko je prosinačku potrošnju procijenila Hrvatska gospodarska komora.

Osim što je blagdan sv. Stjepana ili Štefanje, u Ujedinjenom Kraljevstvu dan vrhunskog nogometa, on je i početak ludih sezonskih rasprodaja kojih se ne bi posramio ni američki “Crni petak”. No iako bi se takav “sport” od danas, kad u nas službeno počinje zimsko sezonsko sniženje, podrazumijevao i u Hrvatskoj, one prave popuste možemo očekivati tek od sredine siječnja.

Već prvih dana sniženja trgovci nas poslovično mame natpisima o sniženjima i do 70%, no većina artikala bit će jeftinija 20 ili 30%, dok će se oni s 50 ili 70% popusta tražiti i povećalom. Stoga nije čudno što građani već poslovično počinju planirati šoping rute do Austrije, Njemačke ili Italije. U HGK su, međutim, optimistični. Vjeruju kako će se, poučeni praksom drugih zemalja, i hrvatski trgovci idućih 60 dana, koliko može trajati sezonsko sniženje u nas, lakše odricati marži i profita. I u želji da zadrže lojalnost kupaca, nuditi veće popuste od onih prije Božića.

Pogledajte i galeriju: Sitnice koje svi mogu učiniti, a znatno će vam smanjiti račun za grijanje 

Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL
grijanje
Foto: Thinkstock
prozor
Foto: Thinkstock
rolete
Foto: Thinkstock
radijator
Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL
radijator
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
radijator
Foto: Thinkstock
čarape

 

– Zbog konkurentnosti domaće trgovine iznimno je važno pratiti trendove zemalja u okruženju – poručuju iz HGK, kao i to da se mora voditi računa i o poštenoj trgovačkoj praksi.

Prema nekim istraživanjima, čak 70% ukupne robe proda se na sniženjima, a svaka država ima svoja pravila i uvjete. U Italiji svaka regija određuje svoje termine sniženja, dok u Sloveniji zimsko sniženje ne smije početi prije prvog radnog ponedjeljka u siječnju. Trgovci u sklopu sezonskog sniženja moraju jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti staru i novu cijenu proizvoda, dok bi se potrošači trebali držati popisa kako ne bi bezglavo kupovali i što im ne treba.

Stručnjaci savjetuju da je dobro izbjegavati kupnju vikendom kad je najveća gužva. U tu avanturu treba krenuti sit i s dovoljno slobodnog vremena na raspolaganju kako bi bila što manje stresna i brzopleta, u udobnoj odjeći i obući te, po mogućnosti, samo s gotovinom umjesto karticama, koje će nam cijele iduće godine stizati na naplatu. 

Pogledajte i video: Kako se jednostavno riješiti zadaha od češnjaka?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar dras32
dras32
07:35 27.12.2017.

Vec jesmo, u inozemstvu, jucer, doduse iskoristili boxing day sale po web shopovima. Nista u Hrvatskoj, 0% poreza za hrvatske uhljebe a za bolesnu djecu ionako nedaju, kao ni policajcima za uniforme, bitno da ima za mobitele i nove limuzine. U Hrvatskoj cemo kupovat kad raspdodaja to i bude stvarno a ne fiktivno. I nisu tu toliko krivi ni trgovci vec lose zakonodavstvo i preregulirano trziste. Eto Tolusic se hvali neki dan o zabrani prodaje ispod nabavne cijene i onda ocekujete velike popuste? Stvarne raspfodaje i zakonski stavljene sa one strane zakona.

BL
blokiraniantikomunist
08:18 27.12.2017.

draš ne laprdaj bzz