Rusija glavno tržište za rast

Podravka može uložiti 500 milijuna eura, a da se ne zaduži previše

Foto: Igor Šoban/PIXSELL
20.12.2016., Zagreb - Podravka kao strateski partner i investitor aktivno podupire projekt Misel Tokic. - inovativnog robota-kuhara, koji predstavlja novu generaciju kucanskih aparata, a stvoren je iz strasti prema tehnologiji i strasti prema hrani. Zvon
Foto: Marijan Sušenj/PIXSELL
Podravka
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
Podravka
09.02.2017.
u 23:04
Mršić: Zbog rasta na tom tržištu, u Rusiji ćemo pokrenuti proizvodnju kroz akviziciju, greenfield ili brownfield ulaganje
Pogledaj originalni članak

Naša najveća prehrambena kompanija Podravka obilježila je 50 godina rada u Rusiji. Davne 1967. u okviru dogovora razmjene između tadašnjeg SSSR-a i Jugoslavije na rusko su tržište plasirali Vegetu i dvije juhe u vrećici te jako brzo stekli povjerenje potrošača pa je plasman brzo proširen i na nove proizvode. Danas su Podravkini proizvodi dostupni širom Ruske Federacije, a Vegeta je lider među njima.

Planira se proizvodnja u Rusiji

– Cilj je Podravke u idućih pet godina rasti na međunarodnim tržištima, kako organski tako i kroz strateška partnerstva s lokalnim kompanijama. Rusiju gledamo kao glavno tržište za daljnji rast i razvoj koristeći oba modela, a očekujemo dvoznamenkaste stope rasta – rekao je predsjednik uprave Podravke Zvonimir Mršić. Na upit novinara o mogućem otvaranju proizvodnje u Rusiji, Mršić je rekao da je taj plan postojao prije četiri godine, ali je proces zbog devalvacije rublja zaustavljen. 

– No zbog rasta Podravkinih proizvoda na ruskom tržištu, taj plan stoji i realizirat ćemo ga kroz akviziciju, greenfield ili brownfield ulaganje – rekao je Mršić. Podravka ima potencijala za ulaganje i do 500 milijuna eura, a da pritom stopa zaduženosti ostane niska.

Podravka je 50 godina rada u Rusiji obilježila nekoliko dana prije održavanja skupštine na kojoj će se imenovati novi Nadzorni odbor, a već dulje vrijeme nagađa se o smjeni uprave, čiji će čelnik Z. Mršić obilježiti i pet godina rada koje su, potvrđuju brojevi, bile i najuspješnije u poslovanju kompanije kojoj je vrijednost udvostručena. Već sljedeći tjedan Podravka otvara tvornicu u Tanzaniji, u kojoj će se proizvoditi dio Podravkina asortimana za tržište Afrike.

Regija Rusija, ZND i Baltik u prošlogodišnjih devet mjeseci ostvarili su najveći rast unutar Podravka Grupe. Ukupna prodaja hrane i lijekova na ruskom tržištu bila je 23,5 milijuna eura, što je rast od 55,2 posto u odnosu na godinu prije. Ukupni prihodi Podravke, prema procjeni, lani su bili između 530 do 550 milijuna eura, što znači da gotovo pet posto prihoda dolazi s ruskog tržišta.

Udvostručen rast

– Posljednjih pet godina imamo kontinuirani trend rasta koji je najviše došao do izražaja osnivanjem vlastitog poduzeća 2014. godine, kada smo počeli potpisivati direktne ugovore s maloprodajnim lancima i distributerima, što nam je omogućilo i širenje asortimana i ulazak na sve dijelove Ruske Federacije. Od 2014. udvostručili smo rast na ruskom tržištu unatoč sankcijama, devalvaciji rublja i drugim nepovoljnim okolnostima – izjavio je Damir Perlok, potpredsjednik Podravke za Regiju Rusija i CIS.

Podravka je lider na ruskom tržištu u dijelu univerzalnih začina i juha u vrećici za kuhanje te predvodnik trendova u stvaranju prehrambenih proizvoda. Ovisno o kategoriji, vrsti proizvoda, regiji u kojoj su predstavljeni, Podravka je ondje među tri vodeće kompanije. U segmentu univerzalnih začina, drugi je proizvođač.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

LI
limun-
08:32 10.02.2017.

KPJ je odlučio podravku predati sposobnom drugu kao sve najbolje kompanije sto su uzeli drugovi boljševici