Podravkin polugodišnji rezultat navodno nije onoliko loš koliko ga lošim vidi koprivničko-križevački župan Darko Koren kada traži političku raspravu o koprivničkoj “majci hraniteljici”, jer ona “neće izdržati do jeseni”.
Neslužbeno se doznaje da su prihodi od prodaje na razini lanjskih, dakle oko 1,7 milijarda kuna, što će reći da prodaja Podravkinih proizvoda ne pada. No, to također znači da prodaja i ne raste, što nikako nije u skladu s nastupnim najavama nove uprave predvođene Zvonimirom Mršićem. Sadašnjim tempom rast ukupnih prihoda do pet milijarda kuna (sada oko 3,5 milijarda kuna) na kraju mandata te uprave nije ostvariv.
Loše poslovanje u lipnju
Mršićeva će uprava, koja je u četvrtak verificirala polugodišnje poslovne rezultate, Nadzornom odboru, koji se sastaje u srijedu, morati objasniti i zašto je dobit, navodno, znatno manja od lanjskih 55,6 milijuna kuna.
Ruku na srce, za stagnirajući rezultat samo je napola odgovorna ta uprava jer je na pozicije zasjela koncem veljače, a Jorn Pedersen, glavni za internacionalno poslovanje, još mjesec dana nakon toga. Međutim, isključivo na njezina pleća pada teret navodno lošeg poslovanja u lipnju, posljednjem mjesecu koji se uračunava u polugodišnje razdoblje. Ako se analiziraju dostupne informacije o upravinim planovima - a one doista cure na kapaljku - rast je jedino moguć priljevom svježeg novca i akvizicijama u jugoistočnoj Europi. U to se, među ostalim, uklapaju najave predsjednika Ive Josipovića o “velikim fondovima koji žele ulagati u Podravku” te nedavno imenovanje investicijskog bankara Marija Baburića šefom Razvoja poslovanja (i Kontrolinga, usput).
Baburić je ekspert za akvizicijske mete u jugoistočnoj Europi. Iz Podravke su poručili da je “bogatog radnog iskustva u području procjene vrijednosti i restrukturiranja poduzeća, savjetovanja menadžmenta oko odgovarajućih strategija poduzeća, provedbe prodaje i procesa pregovaranja”.
Menadžera takvog kalibra i habitusa nećete angažirati da bi vam poboljšao računovodstvenu politiku ili plasiranje Čokolina na police trgovina, nego da vam kaže što je trenutačno isplativa “roba u kvartu”.
A popis priželjkivanih meta u Podravki je trenutačno “vrhunaravna tajna”. Možda je to i dobra strategija ako se sjetimo navike negdašnjeg šefa uprave Darka Marinca da svake godine najavi kupnju 10-20 poduzeća, od čega na kraju godine ne bi bilo ništa.
Drugo ime za propast
Kako god bilo, do Božića bi se trebalo znati hoće li uspjeti zasad tajni planovi Mršićeve uprave ili će Podravka nastaviti stagnirati, što je, zapravo, drugo ime za propast.
ONO i DSZ profesor na djelu...