U godini koju su uz nastavak pandemije obilježili i zastoji u lancu opskrbe te snažan rast ulaznih troškova, Podravka je ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 4,63 milijarde kuna te neto dobit od 309,2 milijuna, što su najbolji rezultati u povijesti kompanije.
U prošloj godini u odnosu na 2020., prihodi od prodaje rasli su 2,8%, a dobit 24,2%. Uz nastavak organskog rasta, rast dobiti omogućila je i daljnja racionalizacija poslovanja, uz snažnu kontrolu operativnih troškova, priopćili su iz te kompanije.
Najveći rast u Adria regiji
Prihodi od prodaje rasli su u oba poslovna segmenata Grupe Podravka, Prehrani i Farmaceutici, pri čemu su vlastiti brendovi ostvarili rast prihoda od 94,8 milijuna kuna, odnosno 2,3%. Segment Prehrane ostvario je lani 3,6 milijardi kuna prihoda od prodaje, odnosno 74,2 milijuna kuna ili 2,1% više nego u prethodnoj godini. Najveći apsolutni rast u tom segmentu ostvarili su poslovni programi Kulinarstvo i Podravka hrana.
U Kulinarstvu su rastu od 43,8 milijuna kuna najviše pridonijele kategorije Univerzalni dodaci jelima i Juhe, uz značajan rast prihoda od prodaje u regijama Adria te Zapadna Europa i prekooceanske zemlje. Podravka hrana ostvarila je pak 37,2 milijuna kuna veće prihode, čemu su najviše pridonijele kategorije Brašno, Kondimenti i Povrće te regija Adria.
- Vrijedi istaknuti značajan rast izvoza segmenta Prehrane u sve regije u odnosu na 2019., gdje se posebno ističu Internacionalna tržišta s rastom od 8,6% ili 89,1 milijun kuna. Na ovaj je način, tijekom pandemije, Podravka učvrstila svoju izvoznu poziciju - kažu iz kompanije.
Segment Farmaceutika lani je ostvario 1,03 milijarde kuna prihoda od prodaje, 5,5% više u odnosu na godinu prije. Lijekovi na recept ostvarili su rast od 31,2 milijuna kuna, ponajviše zbog rasta dermatoloških lijekova, a najbolji rezultati ostvareni su na tržištu Rusije, BiH te Slovačke. Istodobno su u Bezreceptnom programu prihodi rasli za 3,4 milijuna kuna, kao rezultat rasta potkategorije prirodnih proizvoda na hrvatskom tržištu.
Najveći apsolutni rast prihoda od prodaje zabilježen je u regiji Adria, i to u iznosu od 107 milijuna kuna. Istočna Europa rasla je za 13,3 milijuna kuna, a Zapadna Europa i prekooceanske zemlje za 7,5 milijuna kuna.
U plaće 21 milijun kuna
- Prošla je godina, usprkos nastavku pandemije i snažnom rastu ulaznih troškova, bila izvrsna, ne samo zbog odličnih rezultata već i drugih važnih poslovnih iskoraka. Posebno smo zadovoljni što smo ovakve rezultate ostvarili bez efekta povećanja cijena naših proizvoda jer smo rast cijena sirovina apsorbirali kroz unutarnje rezerve - rekla je predsjednica uprave Podravke Martina Dalić, zahvalivši svim radnicima na radu, znanju i energiji.
- Sa svim investicijskim i razvojnim aktivnostima koje smo pokrenuli, upravo naši rezultati potvrđuju ispravnost i utemeljenost naših ambicija za daljnji rast i razvoj Podravke te njezine transformacije u istinsku hrvatsku multinacionalnu kompaniju - istaknula je. Podravka je lani u trajno povećanje primanja radnika, posebice onih s najnižim plaćama, uložila 21 milijun kuna, a radnicima su isplaćene i dodatne jednokratne nagrade za uspješno poslovanje te je donesena odluka o investicijskom ulaganju u klimatizaciju i ventilaciju proizvodnih pogona u Koprivnici i Varaždinu zbog poboljšanja radnih uvjeta. U povećanja plaća kompanija ove godine ulaže dodatnih 35 milijuna kuna.