Iako su brojnije i obrazovanije, u poduzetništvu su žene u manjini. U Hrvatskoj je manje od trećine poduzeća u vlasništvu žena. U upravama je žena još manje.
– U Hrvatskoj su 36.953 poslovna subjekta u kojima žene imaju vlasničku ili upravljačku funkciju. U tim je poduzećima više od 350 tisuća zaposlenih. Te tvrtke ostvaruju 47,8 posto ukupnih prihoda. Poduzeća gdje su žene dominantne produktivnija su i stvaraju više dodane vrijednosti – kazao je Nikola Nikšić, direktor u tvrtki Bisnode, na okruglom stolu “Žene poduzetnice” koji je jučer organizirao Poslovni dnevnik. Među tvrtkama koje vode žene manje je gubitaša, manje ih je u blokadi, a dobit im je sedam posto veća nego u “muškima”.
Problem su predrasude da žene nisu dovoljno ambiciozne ili da će se podrediti obitelji. Kako kaže Andreja Turčin, direktorica u PBZ-u, studije o ženama inovatoricama i poduzetnicama u EU identificirala je da razvoj ženskog poduzetništva koče stereotipi o ženama u znanosti, inovacijama i poduzetništvu; tradicionalni pogledi na ulogu žena u društvu, nedostatak podrške u organizaciji njihova obiteljskog života te političko-regulatorni okvir.