Iako je pod sve većim pritiskom zbog poskupljenja naftnih derivata,
još nema znakova da Vlada namjerava reagirati novim
smanjenjem trošarina. Jedina zemlja koja ima nižu cijenu
naftnih derivata od Hrvatske u ovom je trenutku Slovenija, ustvrdio je
potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec, iako su
on-line čitatelji dnevnih vijesti odmah naveli niz drugih zemalja u
kojima su benzin i dizel jeftiniji. S energetske konferencije u Splitu
Polančec je poručio i da je “vrijeme jeftine energije
prošlost”, čime je također zatvorio vrata velikim
očekivanjima od Vladinih kratkoročnih mjera.
Pritisak
na Inu
Nakon najnovijeg poskupljenja derivata, jučer su prvo reagirali
Nezavisni hrvatski sindikati, zatraživši da se ponovno
aktivira mehanizam plivajućih trošarina. I SDP je jučer
izašao sa zahtjevom da se država odrekne dijela poreza na
naftne derivate, tražeći da se PDV obračunava na nabavnu cijenu, a ne
na konačni proizvod.
Iz Ministarstva financija nije bilo službenog odgovora, no prema nekim
neslužbenim informacijama, Vlada će prije bilo kakvog drugog poteza,
unutar svojih vlasničkih ovlasti, barem dio pritiska proslijediti prema
Ini.
Pitanje je koliko nafta doista poskupljuje za eurizirano domaće
tržište s obzirom na veliku deprecijaciju dolara prema euru,
kaže izvor iz Vlade.
Ne
trebaju im ustupci
Igor Dekanić, profesor na Rudarsko geološkom fakultetu u
Zagrebu i jedan od autora nove energetske strategije koju je naručila
Vlada, navodi dva razloga zbog kojih se Vlada ne žuri s novim
smanjenjem trošarina. Prvo, na naftnom tržištu
vlada takva nestabilnost da je teško prognozirati gornju
granicu za barel. Tržište je izloženo brzorastućoj potražnji
iz Kine, ali i špekulantima koji obrću i do 30 posto ukupnog
prometa nafte.
Trošarine su u toj situaciji sve manje učinkovit instrument
za obuzdavanje maloprodajnih cijena derivata, smatra Dekanić. Drugi
razlog zbog kojeg se Vlada ne žuri sa smanjenjem poreznih opterećenja
na derivate djelomično je i u tome što je ona na početku
mandata kad ne mora činiti ustupke biračima.
Polančec: Benzin samo u Sloveniji jeftiniji...
Zakone su prekršili i kupci nelegalnih IPTV usluga. 'Onaj tko je kupio nelegalan paket solidarno je odgovoran za štetu'
Kristina Delfin Kanceljak: Sumnjam da će država ići protiv nekoliko tisuća ili desetaka tisuća krajnjih korisnika tih 'usluga'
Što sad čeka Dinamo? Slijedi ključna utakmica, ako misle proći u Ligi prvaka tu ne smiju kiksati
Granica za prolaz je na Realovih šest bodova, a ona će, pretpostavlja se, nakon preostalih 270 minuta nogometa biti na deset. Vidjet ćemo hoće li je plavi uspjeti uhvatiti
Oprez! Ovo su najrizičniji rabljeni auti koji se prodaju u Hrvatskoj
Drugi problem su štete koje je automobil pretrpio. Svaki auto prije ili kasnije doživi prometnu nesreću, no što je previše - previše je.
Vikendima čak 62,3% 13-godišnjaka više od tri sata dnevno radi aktivnosti koja može uzrokovati niz problema
Znate li koliko vas mogu koštati pretrage bez dopunskog osiguranja?