I dok strane kompanije u svijetu bilježe dobre financijske rezultate na kraju drugog tromjesečja, a vodeći indeksi na burzama rastu jer su ulagači ohrabreni dobitima kompanija, za hrvatske se tvrtke i gospodarstvo oporavak još ni ne nazire.
Podbacio i Kraš
Pokazuju to polugodišnji rezultati objavljeni na Zagrebačkoj burzi prema kojima su vjerojatno najlošiji rezultat iskazali Zvečevo i HUP Zagreb ostvarivši 74, odnosno 75 posto manju dobit nego u istom razdoblju lani. Zvečevo, naime, ima tek 559.000 kuna dobiti dok je Kraš grupa ostvarila dobit od 15,6 milijuna kuna što je ipak 18 posto, odnosno 3,4 milijuna kuna manje nego u prvih šest mjeseci 2009. godine. I ukupni prihodi Kraša 3,4 posto manji su nego lani i iznose 475,9 milijuna kuna. Hotelska tvrtka HUP Zagreb zbog smanjenog broja noćenja u prvom polugodištu bilježi neto dobit od 1,95 milijuna kuna, a ukupni su im prihodi pali za 11,66 posto, odnosno na 124,68 milijuna kuna. Lantea grupa pak bilježi gubitak od 22,2 milijuna kuna, a lani je minus bio 21,9 milijuna. I ukupni prihodi Lantea grupe koji iznose 145,85 milijuna kuna manji su 20 posto u odnosu na isto razdoblje lani. U Lantei objašnjavaju kako je pad ukupnih prihoda posljedica toga što u promatrano financijsko razdoblje ulaze dva sezonska sniženja, ali i nastavak pada kupovne moći stanovništva. Jedini svijetli primjer je Atlantic grupa kojoj je neto dobit porasla za 8,2 posto, tj. na 41,4 milijuna kuna u odnosu na lani. Na njihov je rast najviše utjecala divizija Sportske i aktivne prehrane Multipower iz Hamburga, koja je prije nego što ju je preuzeo Atlantic bila gubitaš, a sad se Multipower proizvodi izvrsno prodaju zemljama EU.
U svijetu kriza kopni
Zdeslav Šantić, analitičar Splitske banke pak kaže kako je očekivano da sve tvrtke koje su orijentirane na domaću potrošnju bilježe lošije rezultate budući da je u Hrvatskoj pala osobna potrošnja. Puno će pak bolje proći one kompanije koje su usmjerene na strana tržišta jer kriza u svijetu polako kopni.
– Zemlje eurozone prije su ušle u krizu pa iz nje prije i izlaze – rekao je Šantić.
Naravno da je pad ptrošnje kad se antirecesijske mjere sastoje samo od uzimanja iz đepa građana,svakodnevna otpuštanja,povećanja životnih troskova.Pa kako onda da se kupuje.Nema plana,strategije,nego samo ishlapljele analize ekonomista svakog sa svojim analizama.Sve je to začarani krug