Zoran Kežman, Optima Telekom

Potpuno smo stabilizirali poslovanje i uvjerljivo krenuli uzlaznim putem

Foto: Anto Magzan/PIXSELL
24.09.2014., Zagreb - Zoran Kezman, predsjednik uprave Optima Telekoma. Photo: Anto Magzan/PIXSELL
Foto: PR FOTO
Optima Telekom
Foto: PR FOTO
Optima Telekom
Foto: PR FOTO
Optima Telekom
09.05.2016.
u 20:32
Rast broja naših korisnika interneta i multimedijalnih usluga potvrda su da nam je ponuda konkurentna na tržištu, kaže čelnik Optime
Pogledaj originalni članak

Optima Telekom deset godina posluje u Hrvatskoj i ove godine ušao je u klub 100 najvećih. O poslovnim planovima i trendovima u poslovanju razgovarali smo s Zoranom Kežmanom, predsjednikom uprave.

Optima je u klubu najvećih tvrtki u Hrvatskoj, koje godišnje ostvaruju operativnu dobit veću od 100 milijuna. Zadovoljni ste, dakle, prošlogodišnjim poslovanjem?

Imamo puno razloga za zadovoljstvo. Ulazak u klub najvećih svakako je veliki uspjeh i to upravo u godini u kojoj smo obilježili i 10 godina rada. Istodobno, tržište je jako dobro reagiralo na promjene koje smo napravili. S pojačanim ulaganjima u marketinške aktivnosti, promjenama u vizualnom identitetu i konkretnom komunikacijom vrijednosti za korisnike osnažili smo i jasnije pozicionirali Optimin brend, dok smo s promijenjenim portfeljem usluga i agresivnijim prodajnim nastupom ostvarili bitno bolje prodajne rezultate. Drugim riječima, osnažili smo tržišnu poziciju i svjedočimo pojačanom interesu novih korisnika što nam je pomoglo da promijenimo trend razvoja naše korisničke baze.

Ipak, Optima tek na kraju prvog kvartala ove godine bilježi rast prihoda. Koliko su doista zaustavljeni negativni trendovi?

Iako smo donedavno bilježili pad prihoda, on je bio ponajprije rezultat generalnih tržišnih trendova koji prate javnu govornu uslugu u pogledu smanjenja potrošnje i pada broja korisnika. Međutim, cijelo to vrijeme ostvarivali smo rast prihoda od interneta i rast interkonekcijskih prihoda. Ti su trendovi, na kraju prvog tromjesečja ove godine, konačno doveli i do rasta ukupnih prihoda od telekomunikacijskih usluga za čak 5%. Razlozi su ovog znatnog rasta porast prihoda od interkonekcije (30,4%), interneta (17,8%) i multimedije (5,9%) te podatkovnih prihoda (22,7%). Korisnici zahtijevaju sve brže i sadržajno bogatije pakete usluga, a naši rezultati potvrđuju da smo izabrali pravi smjer. Dakle, ne samo da smo zaustavili negativne trendove, već smo potpuno stabilizirali poslovanje i uvjerljivo krenuli uzlaznom putanjom.

Ono što pretpostavljam jest povratak korisnika, odnosno nakon perioda pada ponovno ste u uzlaznoj putanji, no koliko doista ima mjesta za širenje?

Vjerujem da će pozitivni gospodarski trendovi i gospodarske reforme znatno utjecati na ukupnu ekonomsku situaciju i poboljšanje kupovne moći građana, što bi trebalo rezultirati i sveukupnim rastom penetracije širokopojasnih usluga, za koji znamo da je niži od drugih zemalja EU. U takvom rastu cjelokupnog tržišta Optima će vrlo aktivno sudjelovati. Potencijala ima i u pružanju dodatnih multimedijalnih usluga kod postojećih korisnika i u nadogradnji brzina pristupa internetu zahvaljujući novim tehnologijama. Uspjesi u pogledu rasta broja naših korisnika interneta i multimedijalnih usluga pokazuju da je naša ponuda iznimno konkurentna na tržištu.


U predstečajnoj ste nagodbi pod upravljanjem HT-a, jeste li završili preslagivanje ljudi, pozicija, jeste li se u tom dijelu konsolidirali?

Planirane smo aktivnosti završili, zadovoljni smo svime što smo napravili, a to se na kraju vidi i na poslovnim rezultatima kompanije. Naša je industrija vrlo dinamična i zahtijeva sve veću efikasnost, što nas potiče da kontinuirano tražimo i nalazimo nove mogućnosti i načine za daljnje poboljšanje efikasnosti.

Koliko zaposlenih sada ima Optima? Planirate li otpuštanja s obzirom na to da se HT i cjelokupna industrija ipak na neki način “sužavaju”?

Dvije godine nakon završetka predstečajne nagodbe za potrebe poslovanja Optime angažiran je tek neznatno manji broj ljudi nego u trenutku zaključenja predstečajne nagodbe, dok je istodobno efikasnost povećana za oko tri puta. Drago mi je da smo Optimin kvalitetan kadar uspjeli dodatno motivirati. Međutim, bilo je potrebno napraviti i određene kadrovske promjene te uvesti osvježenja u dio timova. Tako danas u Optimi blizu četvrtine svih angažiranih čine novozaposleni, što pokazuje da smo atraktivni i kao poslodavac.

Kakvi su vam planovi u idućem razdoblju, odnosno na čemu temeljite planove za rast kompanije?

Kao i kod dobre kuće, potrebni su vam dobri temelji na kojima ćete temeljiti daljnji rast. Zato nam je najprije iznimno važan daljnji kvalitetan odnos s korisnicima i njihovo povjerenje, odnosno pružanje visoke kvalitete usluge i pravodobno odgovaranje na potrebe korisnika. U tom smislu, Optima je uvela i neke novitete na tržištu. Kreirali smo poseban Program preporuke u kojem svi Optimini korisnici mogu preusmjeriti nekoga na Optimu te zajedno s preporučenim korisnikom osvojiti iznose od 100, 200 ili 300 kuna. Osim što na taj način motiviramo korisnike financijskim poticajima, utječemo i na povezivanje ljudi, uže i šire lokalne zajednice, a što predstavlja srž Optimina brenda. Ulažemo i u svoj kontaktni centar koji je također prepoznat kao jedan od najkvalitetnijih na tržištu. I u tom području zaista imamo vrhunske kompetencije. Ujedno, nastavit ćemo ulagati u dodatne kapacitete mreže i nove tehnologije kako bismo korisnicima osigurali moderne i sadržajno zanimljive usluge.•

>> Optima Telekom proveo zanimljivu gerila kampanju u suradnji s glumcem Hrvojem Kečkešom

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.