Pravila i standardi u ponašanju postoje u svakome djelokrugu, a u poslovnome su posebno važna i trebala bi jednako vrijediti za sudionike poslovnog svijeta – radnike i vlasnike.
Pravila i standardi nužni su kako bi se stvorilo povjerenja koje služi kao jamstvo uspješnih i kvalitetnih međuljudskih odnosa bez kojih je svaki napredak na tržištu jačeg onemogućen. Neprovjerene činjenice, nehotične laži, narušit će ugled osobe, poduzeća ili institucije.
Pouzdanost se stječe solidnim poslovanjem, poštovanjem dogovora i rokova, održavanjem riječi, uspostavljanjem odnosa koji podrazumijevaju toleranciju i fleksibilnost. Stoga bi poslovna načela i poslovna etika morali imati ključnu ulogu u organizaciji načina rada i ophođenja u takvoj zajednici.
Richard T. George u svojoj knjizi "Poslovna etika" tvrdi da je smisao poslovanja stvaranje profita i uvećanje bogatstva te je bespredmetno pitati se o ulozi etike. "Poslovni svijet nije neetičan, on je jednostavno lišen vrijednosti (moral free)."
Unatoč raznim regulativama i etičkim kodeksima, nema jamstva da će korporacijski način rada oista takav i biti. On prije svega ovisi o pojedincima koji su ključni faktori poslovanja. Ako ili kad načela poslovne etike odstupe od cilja, jedini pokretači moralne aktivnosti postaju korporacije. Na tom tragu govorio je i poznati nobelovac Milton Friedman čije je nadaleko poznato stajalište kako su korporacije lišene bilo kakve moralne odgovornosti budući da im pripada jedino pravna odgovornost.
Postoje međutim, korektivi koji su također znaju pokazivati dvojbeni moralni karakter – potkazivanje iliti pojava zviždača. Trend je da snose posljedice svojih djela kad javnost otkrije izvor skrivanih informacija. Važno je razlikovati kojim su se interesom zviždači vodili kad su željeli razotkriti nezakonito poslovanje – parikularnim ili javnim.
Okrivanje poslovnih tajni, nepoštivanje intelektualnog vlasništva, računalni kriminal, povjerljivost zaštite osobnih podataka, krađe računalnog vremena... sve se češće pojavljuju kao modusi kojima se nastoji postići ili održati vodeće mjesto na tržištu. No, treba imati na umu da svako kršenje pravila za sobom nosi posljedice koje, ovisno o korporaciji i pojedinicima, može biti pogubno za brojne obitelji.
Sve je češće i kršenje radničkih prava i potreba iako ibrojna istraživanja pokazuju da upravo dugoročna briga za vlastite zaposlenike i zaposlenice donosi pozitivne rezultate za samu kompaniju.