POSLOVNI POTEZI

Preporod Hrvatske pošte - ipak se može!

Preporod Hrvatske pošte - ipak se može!
27.02.2012.
u 07:00
Prebacili su 1770 ljudi iz administracije u operativu i smanjili broj radnika za 2500
Pogledaj originalni članak

Hrvatska pošta državna je tvrtka koja se očito odmetnula od do sada uobičajenih načina upravljanja. Umjesto kukanja o tome da se krši monopol na pismovne pošiljke, na koji imaju pravo do 2013. godine, odlučili su se posložiti i baciti u nove biznise koji bi im mogli donijeti profit. Jednako tako proveli su restrukturiranje i prihode nisu temeljili isključivo na rezanju troškova, odnosno otkazima. Prašinu je u posljednje vrijeme podigla najava da upravo Hrvatske pošte ulaze na tržište digitalne televizije. Ishodili su, naime, desetogodišnju koncesiju i putem zemaljskog odašiljača koji pokriva cijelu državu ući će u bitku za prihode i u tom dijelu gdje vladaju mnogi, poput Hrvatskog telekoma sa svojim MAX TV-om, Vipnet s B.netom, Optima, Iskon, Metronet, Amis. Koncesiju je raspisao regulator Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije, a osim HP-a nitko se nije ni borio za zauzimanje tih frekvencija.

Proučili su, kažu, modele rada ostalih pošti u Europi i jednostavno preuzeli ono što im se činilo dobro i prilagodili hrvatskim uvjetima, kazuje Višeslav Majić, direktor korporativnih komunikacija te tvrtke koja trenutačno broji 10.699 radnika.

Upravo zbog razvoja i ulaska u nove poslove, koji nisu samo dostava pisama koja ionako bilježi pad, budućnost je “poštara” osigurana. Ponovno je važno ali i traženo biti poštar.

Uspješna i 2011.

– Prvi je put lani Hrvatska pošta ušla na popis 20 najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj prema istraživanju portala MojPosao i tu je ostala i ove godine – istaknuo je Višeslav Majić i dodao da se u 2010. već uvelike popravila i organizacijska klima što znači da su zaposlenici prihvatili promjene koje će im posao učiniti sigurnijim.

A to potvrđuju i rezultati tvrtke. Naime, Hrvatska pošta 2010. godinu završila je sa 35 milijuna kuna neto dobiti, a i prošlu 2011. godinu, prema do sada završenim financijskim izvještajima, završit će s gotovo identičnim rezultatom. Hrvatska pošta realiziranim promjenama povećala je profitabilnost svojeg poslovanja na 3,38 posto, čime je došla na razinu profitabilnosti poštanskih operatora Europske unije koja se kreće između tri i pet posto. U proteklom razdoblju Hrvatska pošta unatoč nepovoljnom gospodarskom okruženju povećala je ukupne prihode za gotovo 100 milijuna kuna pa oni iznose gotovo 1,7 milijardi kuna.

U istom su razdoblju troškovi osoblja smanjeni sa 1,3 milijarde kuna u 2008. godini na 1,1 milijardu kuna u 2010. godini. – Promjene u poslovanju rezultat su procesa restrukturiranja koji je Hrvatska pošta provela. Krajem 2008. donijeli smo strategiju razvoja i krenuli. Ukinuto je 20 županijskih središta pošta te je uspostavljena moderna divizijska organizacija po uzoru na moderne poštanske svjetske i europske operatore.

Uvođenjem divizijske organizacije znatno je smanjena administracija, centralizirani su brojni procesi (koji su se do tada radili na 20 različitih mjesta) te je više od 1770 radnika iz administracije prebačeno u operativni dio poslovanja tvrtke. Usto je u proteklom razdoblju smanjen i ukupan broj djelatnika te je gotovo 2500 radnika izašlo iz sustava.

Pred Hrvatskom poštom nalazi se sljedeći korak redefiniranja vrsta usluga, prilagodbe tržištu, odnosno potrebama korisnika, pojednostavljenja svih usluga, pokretanja novih usluga, marketinških aktivnosti. Jedan od zasigurno najvažnijih koraka u realizaciji tih ciljeva jest i ulazak u vlasničku strukturu najveće tiskare na području Republike Hrvatske, tiskare Vjesnik (Hrvatska pošta postala je 64,75-postotni vlasnik).

Vlastito tiskarstvo

– Naime, gotovo 20 milijuna kuna koje je Hrvatska pošta predvidjela za razvoj vlastitog segmenta tiskarske djelatnosti investirat će se u razvoj i modernizaciju postojećih kapaciteta tiskare Vjesnik, koji su već instalirani, čime će se osigurati još snažnije tržišno pozicioniranje i kvalitetnije poslovanje.

Istaknuti projekti koji sjedinjuju inovativnost i unapređenje poslovanja Hrvatske pošte jesu i sustav e-doc i digitalna televizija, odnosno virtualni poštanski ured – kazao je Višeslav Majić, direktor korporativnih komunikacija Hrvatskih pošta.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 38

VE
Vexans
07:32 27.02.2012.

Nadati se da država neće prodati HP sad kad se donekle preustrojila.Svakako Uprava mora odmah nabaviti vrijednim poštarima nove motore!Ovi su prebučni,stari i jako zagađuju zrak.

TO
tomvuk
07:33 27.02.2012.

Hvala Bogu nesto pozitivno. Cestitka svima u posti i zelim da uspijete i dalje i budete primjer ostalima.

AG
Agramer198
07:19 27.02.2012.

Ja sam u šoku. Bravo ekipa!