BUSINESS

Prerađivačka industrija najveći interesent za GREEN MARK

Foto: croenergo.eu
Prerađivačka industrija najveći interesent za GREEN MARK
22.05.2014.
u 12:02
Pogledaj originalni članak

GREEN MARK, obilježje održive usluge, proizvoda ili tehnologije, a koji se dodjeljuje radi stvaranja dodane vrijednosti, promicanja, povećanja konkurentnosti i tržišnog plasmana istih, najinteresantniji je prerađivačkoj industriji, pokazuju rezultati istraživanja koje je na hrvatskom tržištu provela britanska tvrtka FOSCROT.

U Hrvatskoj je ukupno 68 nositelja te oznake. Oznaka je tijekom 2012. godine dodijeljena za 14 subjekata, 2013. godine za 42 subjekta, a u periodu od 01. siječnja do 22. svibnja 2014. godine za 12 subjekata.

Grafikon 1: GREEN MARK - NOSITELJI OZNAKE PREMA GODINI DODJELE

Analizirajući subjekte odnosno nositelje oznake prema njihovoj temeljnoj djelatnosti, prvo mjesto zauzima prerađivačka industrija (16 nositelja), potom ju slijede stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (15 nositelja) te djelatnosti trgovine na veliko i malo (7 nositelja). Četvrto mjesto dijele subjekti čija je temeljna djelatnost opskrbe električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija (4 nositelja) te djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane (4 nositelja).

Grafikon 2: GREEN MARK - NOSITELJI OZNAKE PREMA TEMELJNOJ DJELATNOSTI

Najmanji interes za stjecanjem oznake kvalitete u zelenom gospodarstvu u Hrvatskoj imaju subjekti čija je primarna financijska djelatnost i djelatnost osiguranja, građevinarstvo, ostale uslužne djelatnosti, poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo te djelatnost poslovanja nekretninama (po jedan nositelj).

Tablica 1: GREEN MARK - NOSITELJI OZNAKE PREMA TEMELJNOJ DJELATNOSTI

"GREEN MARK rezultat je rada hrvatskih stručnjaka i posebno veseli činjenica kako najveći interes za stjecanjem prava na korištenje i isticanje oznake dolazi od tvrtki čija je temeljna djelatnost iz područja prerađivačke industrije. To je pokazatelj kako hrvatska industrijska poduzeća žele istaknuti svoju komparativnu prednost - primjenu najviših standarda energetske učinkovitosti i zaštite okoliša - bilo u samom proizvodnom procesu odnosno proizvodima i tehnologijama koje stavljaju na tržište. GREEN MARK-om želimo dosegnuti tržište cijele Europske unije i postati vodeća oznaka za izvrsnost u zelenom gospodarstvu.", istaknuo je Tomislav Marjanović, vlasnik brenda GREEN MARK i direktor Energo Media Servisa.

Vijesti iz svijeta energetike, obnovljivih izvora energije, energetske učinkovitosti i zaštite okoliša pratite na portalu www.croenergo.eu

Pogledajte na vecernji.hr