HAKOM:

Pretplatnik ima pravo raskinuti ugovor u svakom trenutku

Foto: AFP/PIXSELL
Pretplatnik ima pravo raskinuti ugovor u svakom trenutku
22.08.2011.
u 12:36
Pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja imaju mogućnost izbora načina plaćanja naknade za preostalo neiskorišteno razdoblje.
Pogledaj originalni članak

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) oglasila se priopćenjem vezanim uz nove zakonske odredbe o elektroničkim komunikacijama. Poručuju da se velik broj građana raspituje može li na temelju odredbe članka 41. raskinuti svoje pretplatničke ugovore bez ikakvih financijskih posljedica.

Kako bi se izbjegla preuranjena i pogrešna tumačenja zakona koja mogu dovesti do nesporazuma i sporova, HAKOM smatra potrebnim upozoriti javnost na sadržaj odredbe članka 41. stavka 5. Zakona o elektroničkim komunikacijama, poručuju iz HAKOM-a. Stavak 5. članka 41. glasi: „Pretplatnik ima pravo na raskid pretplatničkog ugovora u bilo kojem trenutku. Pretplatničkim ugovorom može se utvrditi da pretplatnik, koji raskine ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora, mora platiti mjesečnu naknadu za ostatak razdoblja obveznog trajanja ugovora, ili naknadu u visini popusta na proizvode i usluge koje je ostvario ako je plaćanje te naknade povoljnije za pretplatnika, osim u slučaju iz članka 42. stavka 7. ovoga Zakona (izmjene općih uvjeta poslovanja koje su nepovoljnije za pretplatnika, op. HAKOM-a)“.

Drugim riječima, pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja mogu raskinuti ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora uz određenu naknadu. Razlika u odnosu na dosadašnje zakonsko rješenje, po kojem su pretplatnici trebali platiti ukupni iznos svih preostalih mjesečnih naknada, jest u mogućnosti biranja povoljnijeg rješenja plaćanja: plaćanje svih preostalih mjesečnih naknada do isteka obveznog trajanja ugovora ili plaćanje naknade za iznos razlike koja je nastala kao posljedica ostvarenog popusta na proizvode i usluge.

Također valja napomenuti da operatori imaju rok od 90 dana, koji je počeo teći od 10. kolovoza 2011. godine, za usklađivanje svoje djelatnosti sa zakonom. Tek će se po isteku navedenog roka konkretno znati kako će pojedini operatori primjenjivati svoju zakonsku obvezu, zaključuju iz HAKOM-a.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 31

CO
comobosnjak
19:11 16.05.2014.

dali se moze na bilo koji drugi nacin prekinut uguvor bez da se ide u poslovnicu?

TH
Thinker
09:02 23.08.2011.

Mene više zanima kakve su mogućnosti raskidanja obveznog ugovora u slučaju da vam operater ne pruža ugovorenu uslugu ili ima lošu kvalitetu iste.

CO
comobosnjak
19:10 16.05.2014.

dali se moze prekinut ugovor bez da se ide u poslovnicu,bilo koji drugi nacin??