POSLOVNI REZULTATI

Prihodi Podravke porasli više od 15 posto - prvi put ostvarila prihod od prodaje veći od 4 mlrd. kn

Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
Podravka
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
Podravka
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
Podravka
21.02.2017.
u 10:50
Promatrano po tržištima Grupe Podravka, glavni pokretač rasta u promatranom razdoblju je regija Rusija, ZND i Baltik koja je ostvarila 35,8 posto više prihode
Pogledaj originalni članak

Grupa Podravka ostvarila je u 2016. godini neto dobit od 182,4 milijuna kuna, što je 54,7 posto više nego godinu dana prije, bez utjecaja jednokratnog konsolidacijskog efekta Žita i odgođenog poreznog prihoda Belupa u 2015., izvijestili su u utorak iz te kompanije.

Prihodi od prodaje su iznosili 4,18 milijardi kuna, i povećani su 15,4 posto u odnosu na godinu ranije.

Na rast prihoda od prodaje, kako se navodi, pozitivno je utjecala puna godina konsolidacije Grupe Žito, a rast je ostvaren usprkos negativnom utjecaju tečajnih razlika u ukupnom iznosu od 54,4 milijuna kuna.

Konsolidacija Grupe Žito započeta krajem 2015., kao i nastavak ulaganja u odjel Nova tržišta, obilježili su kretanje ostvarene EBITDA u 2016, koja je porasla 0,2 posto.

Ostvaren je novčani tok iz poslovnih aktivnosti od 476,7 milijuna kuna odnosno rast za dodatnih 202,5 milijuna kuna što je uz povoljne uvjeti kreditiranja omogućilo nastavak investiranja u nove tvornice Belupa te razvoj novih segmenata poslovanja i tržišta, navodi se u priopćenju.

Ukupno su kapitalna ulaganja u daljnji razvoj poslovanja u 2016. iznosila 594,2 milijuna kuna i veća su 2,2 puta u odnosu na 2015. godinu.

Strateško poslovno područje Prehrana je uslijed pozitivnog utjecaja pune godine konsolidacije Grupe Žito ostvarilo 19,4 posto više prihode, usprkos značajnog negativnog utjecaja tečajnih razlika te negativnih trendova u kretanju ključnih potkategorija u regiji Adria.

Prihodi od prodaje strateškog poslovnog područja Farmaceutika iznosili su 815,2 milijuna kuna i povećani su 1,3 posto. Bez utjecaja tečajnih razlika, segment Farmaceutike ostvario bi rast prihoda od 3,4 posto. Vlastiti brandovi ostvarili su rast prihoda od 5,5 posto, ponajviše uslijed širenja poslovne suradnje na tržištu Rusije.

Prihodi Podravke od prodaje prvi put iznad 4 mlrd kuna

Promatrano po tržištima Grupe Podravka, glavni pokretač rasta u promatranom razdoblju je regija Rusija, ZND i Baltik koja je ostvarila 35,8 posto više prihode. U protekloj godini rast prihoda od prodaje ostvarila je i regija Nova tržišta, za 5,4 posto.

"Protekle godine po prvi puta grupa Podravka ostvarila je prihod od prodaje veći od 4 milijarde kuna kojem je značajan doprinos dala uspješna prva godina integracije Žita", poručio je predsjednik Uprave Zvonimir Mršić.

Uz brojne druge aktivnosti godinu će, kako je poručio, pamtiti i po isplati dividende prvi puta nakon deset godina u iznosu od 7 kuna po dionici.

Iskazano je veliko povjerenje investitora koje se ogleda u refinanciranju uz najnižu cijenu duga u regiji, rekao je u priopćenju.

Prošla je godina, dodao je Mršić, bila godina velikih iskoraka Podravke u nove segmente poslovanja, kao što je Food Solution uz inovacije u segmentima Prehrane i Farmaceutike.

Lansirane su brojne inovacije poznatih brandova u hrani te novi lijekovi u kategorijama receptnih i bezreceptnih lijekova Belupa. Započeli su kreiranje nove poslovne divizije Nutraceutika koja koristi sinergijski efekt iz dvaju baznih segmenata hrane i lijekova.

Cilj - udvostručenje prihoda do 2021.

"Tijekom 2016. nastavljena je daljnja internacionalizacija poslovanja uz ubrzanje započetih aktivnosti vezanih uz iskorak Podravke na tržišta Bliskog Istoka, Afrike i Kine. Belupo je pred dovršetkom investicijskog ciklusa od 500 milijuna kuna, a kada sredinom ove godine započne proizvodnja u dvije nove tvornice, koji će stvoriti 100 novih radnih mjesta, značajno će utjecati na rast bruto nacionalnog proizvoda, povećanje izvoza te poboljšati opću percepciju domaće industrije", poručio je Mršić prilikom objave nerevidiranih rezultata poslovanja za 2016. godinu

Istaknuo je da je Uprava Podravke izradila novi petogodišnji plan s jasnom ambicijom udvostručenja prihoda Podravke do 2021. godine..

U 2016. cijena dionica Podravke s rastom od 13 posto pratila je rast domaćih dioničkih indeksa Crobex i Crobex10 koji su pojedinačno rasli 18,1 posto i 17,1 posto, zaključuje se u priopćenju.

>> Mršić odgovara Tedeschiju: Dok su neki stjecali prve milijune na žvakaćim gumama, mi smo branili zemlju

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar nekakav
nekakav
12:18 21.02.2017.

kak je mršić to lijepo zamislio. godinu dana prije isteka mandata proglasi neke sumnjive prosječne rezultate, zaboravi ukalkulirati lijepe cifre, i sad, taman pred sjednicu no-a, podravka ima rast od 15%.. kakav rast, kad je godinu prije zamračio stotine milijuna u bilanci, kad je uračuna cijelo žito, a imaju nešto više od pola žita? i ne kužim po čemu je on to tako uspješan... rasprodao dosta pogona, neke zatvorio, krenuli se nešto novih proizvoda, a 80% prihoda im je vegeta i lijekovi?! uspjeh, ili ipak ispod očekivanja rezultat? i da, na čelo firme je imenovan od strane politike, i ona će ga zamijeniti. čemu sad krokodilske suze po novinama? dal podravka može više, bolje? može, uvijek se može. recimo, ne kupiš skupi auto, teslu, već tih pola milijuna kuna daš za bolje uvjete radnicima. npr. nove kute im kupiš. a ne da rade u kutama koje su još njihova majke nosile. viličari su im još oni indosovi stari 40 godina. par novih plinskih. jedan akumulatorski. ali rolete im ne mogu zaboraviti, da još imaju stare 47 godina na zgradi... ajd svi na street view, adresa im je ul a. starčevića 32. pa da vidite tu ljepotu. mnogi podravac bude vidio roletu koju je ostavio napol spuštenu kad je još 97 odlazio u penziju... da, mršćić je vratio podravku.. bez državne, čitaj političke, dotacije za dokapitalizaciju, ništ od tih velikih uspjeha. banke ga nisu htjele podržati, to vam govori više nego ijedan plaćeni članak, samopromocija. kad ti banke ne vjeruju, onda se nemaš čime hvaliti.

Avatar Anemični guzonja
Anemični guzonja
13:13 21.02.2017.

Mršić je velemajstor samopromocije. Kako je frajer tempirao objavu rezultata, sat i pol prije sjednice Skupštine Podravke..Kakav je to perfidni demagog koji lakonski kaže, „ ja sam bio u Podravki, pa sam otišao u politiku pa sam se vratio.“ Uz dužno poštovanje, PR koji je radio Mršić svojedobno u Podravki je mlaćenje prazne slame. Tu nema biznisa. To je idealan posao za nekoga tko zna vrhunski brbljati i promovirati uglavnom sebe. Ono na što treba odogovoriti Mršić je: da li sam ja na čelo Podravke zasjeo preko javnog natječaja? Odgovor je nisam. Mene je instalirala politika, SDP, čiji sam član, i kao podoban su me instalirali u Podravku. Da li sam imao konkurenciju kada sam biran, od ljudi koji su stvarno iz biznisa, koji znaju posao? Odgovor je nisam. To je sukus svega. Vrhunski hohštapler Mršić treba uvijek pogledati ova dva detalja prije nego se počinje hvastati kako je napravio ovo ili ono. Da nije bilo politike, PR stručnjak Mršić, uz pjesmu „ja volim samo sebe“ nikad nigdje ne bi dobio posao, jer kao niti njegov šef Milanović nikad u životu ništa konkretno nije radio.

MA
maliMalecki
11:48 21.02.2017.

Srediti će to vlast današnja, neće njima neki Mrsić Podravku voditi pa pobogu gdje je tu njihova zarada!?