Proizvođač čipova širi tržište

Qualcomm i u proizvodnji pametnih satova za djecu

Foto: Reuters/Pixsell
Qualcomm i u proizvodnji pametnih satova za djecu
28.06.2018.
u 08:20
Pametni satovi i narukvice čine 95 posto prodaje nosivih uređaja. U svijetu je samo prošle godine prodano 115,4 milijuna uređaja.
Pogledaj originalni članak

Qualcomm, jedan od vodećih svjetskih proizvođača čipova, odlučio je svom portfelju proizvoda dodati i jedan posebno namijenjen djeci.

Naime, objavili su svoju novu platformu Snapdragon Wear 2500 koja će biti usmjerena na proizvodnju pametnih satova posebno dizajniranih za djecu. Qualcomm radi čipove za gotovo sve, od smartfona do Windows 10 tableta i laptop hibrida, i već je odavna u utrci procesora za nosive uređaje, a svoju priliku vide u brzorastućoj kategoriji pametnih satova za djecu. Snapdragon Wear 2500 ima integriranu 4G povezivost i sve ono što proizvođač uređaja može trebati da bi proizveo sat namijenjen djeci.

Usmjereni dizajn

Vidimo to kao kategoriju koja će se ubrzano razvijati, kazao je Anthony Murray, potpredsjednik i generalni direktor Qualcommova odjela za glas, glazbu i nosive uređaje, te dodao kako platforma podržava 5-megapikselnu kameru, dopušta proizvođaču da integrira virtualnog pomoćnika Alexu ili Assistanta, usto uključuje NFC tehnologiju koja omogućuje i plaćanje, igre temeljene na grimasama i zabavne aplikacije koje mogu pratiti fizičku aktivnost uz, naravno, GPS praćenje lokacije. Ključni je dio i trajanje baterije koja bi trebala izdržati četiri dana s jednim punjenjem, objasnio je Murray.

Inače, tržište nosivih uređaja, posebno pametnih satova i narukvica, neprestano raste, a prema procjenama analitičke kuće IDC do 2021. godine doseći će brojku od 222,3 milijuna isporučenih komada.

Lani je, primjerice, u cijelom svijetu isporučeno 115,4 milijuna komada nosivih uređaja, što je bio rast 10,3 posto naspram 2016. kada je isporučeno 104,6 milijuna komada. Podaci za prvi ovogodišnji kvartal pokazuju usporen rast, jer je iznosio tek 1,2 posto, za razliku od 18-postotnog povećanja na godišnjoj razini godinu prije.

Unatoč lošijem kvartalnom rastu, analitičari tvrde da tržište nosivih uređaja još nije u svom zenitu, a trenutačni trendovi govore da se ‘nose’ sve pametniji uređaji povezivi s internetom. Naime, stagnira prodaja bazičnih uređaja, dok je porasla prodaja onih koji dopuštaju aplikacije trećih strana, kao i takozvanih high-end uređaja poput pametnih satova Applea i Fitbita. Kategorija visoke klase pametnih uređaja porasla je 28,4 posto.

Dominacija Applea

Osim satova i narukvica, koji čine 95 posto ukupne isporuke, veliki porast zabilježila je prodaja pametne odjeće (58,6 posto), a u toj kategoriji najpopularnija je obuća koja broji korake.

Korisnici, naime, očekuju sve pametnije i moćnije uređaje koje skupljaju podatke i putem aplikacija ih analiziraju. Dakle, pametniji algoritmi, više senzora koji su u funkciji ponajprije zdravlja, zabave i sigurnosti, na cijeni su, uz naravno vezu sa smartfonima koji im dodaju vrijednost putem aplikacija.

Svijetom dominira pet glavnih kompanija koje proizvode nosive uređaje.

Na prvom je mjestu Apple zbog svog pametnog sata, tu je potom Xiaomi, kineski proizvođač mobitela, pa samim tim i pametnih satova. Slijedi i Fitbit, specijalizirani proizvođač pametnih satova i narukvica, kineski tehnodiv Huawei te Garmin, poznati svjetski proizvođač sportskih dodataka koji postaju sve ‘pametniji’ i povezaniji.

Foto: Reuters/Pixsell
Foto: Reuters/Pixsell
Foto: Reuters/Pixsell

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.