Grupa Podravka u prvih je devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit od 259,3 milijuna kuna, 23,4% više u odnosu na isto razdoblje lani, nerevidirani su rezultati poslovanja koje su jučer objavili iz te tvrtke. Prihodi od prodaje iznose 3,38 milijardi kuna, odnosno 1,6% više – što je rezultat rasta prihoda obaju poslovnih segmenata – Prehrane i Farmaceutike, objašnjavaju. Segment Prehrana pritom je ostvario 2,6 milijardi kuna prihoda, a Farmaceutika 749,5 milijuna kuna, uz najveći doprinos kategorije Lijekovi na recept koja je porasla za 5,4%.
Najviše raslo Kulinarstvo
Prihodi od prodaje Podravke d.d. za devet mjeseci 2021. iznosili su pak 1,65 milijardi kuna i za 3,9% su veći u odnosu na usporedno razdoblje prošle godine. Budući da je lani, zbog epidemiološke situacije, došlo do povećanja potražnje za Podravkinim proizvodima te stvaranja povećanih zaliha kod kupaca na gotovo svim tržištima, ovogodišnji rast još je znakovitiji. U usporedbi s prijepandemijskom 2019. prihodi su pak rasli i više, 5,4%, pojašnjavaju. Rast prihoda od prodaje ostvaren je kod gotovo svih poslovnih programa. Najveći od 5,2% zabilježen je kod poslovnog programa Kulinarstvo, ponajviše zbog Univerzalnih dodataka jelima i juha. Što se tiče prihoda od prodaje po regijama, rast je ostvaren na svim ključnim tržištima.
U regiji Zapadna Europa on je iznosio 9,5%, a najveći rast generirali su poslovni programi Kulinarstvo, Podravka hrana te Dječja hrana, slastice i snack. U Centralnoj Europi zabilježen je rast od 4,4%, a Adria regije od 2,9%, dodaju, kao i to kako je cijena dionice Podravke 30. rujna ove godine iznosila 664 kune, a zadnjeg dana 2020. 485 kuna, što predstavlja rast od 36,9%. Kompanija je nedavno najavila i kako će sukladno Strateškom planu Grupe Podravka za razdoblje 2021. – 2025. u idućih pet godina u proizvodnu i logističku modernizaciju i digitalizaciju, marketing i akvizicije, uložiti čak pet milijardi kuna.
Petogodišnji plan rasta i razvoja
Strategija obuhvaća obje divizije grupacije, Prehranu i Farmaceutiku (Belupo), kroz tri razvojna stupa, a podrazumijeva ulaganje oko 1,7 mlrd. kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, oko 1,4 mlrd. kuna u marketing za ostvarenje organskog rasta te oko 2 milijarde kuna za akvizicije. Budući ubrzani rast i razvoj divizije Prehrana temeljit će se na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom kao što su dodaci jelima, juhe i pekarstvo te usmjerenosti na bogatija i potentnija tržišta u Zapadnoj i Srednjoj Europi. Kad je riječ o hrvatskom tržištu, odnosno tržištima Adria regije, ona će u sljedećem razdoblju biti dominantna, a fokus, osim na daljnji rast, na očuvanju visokih tržišnih pozicija, jačajući lidersku poziciju i konkurentnost. Povećat će se i samodostatnosti kroz vlastitu poljoprivrednu proizvodnju i jačanje kooperacije kako bi se smanjila ovisnost o uvozu i stabilno upravljalo rizicima u primarnom dijelu lanca opskrbe. Farmaceutika (Belupo) u idućem će se razdoblju fokusirati na snažniji rast na međunarodnim tržištima, uglavnom Srednje i Istočne Europe, širenje portfelja s proizvodima u dodatnim anatomsko-terapijsko-kemijskim (ATK) skupinama te snažniji rast domaćeg tržišta uvođenjem novih proizvoda.
Što je sa modernizacijom proizvodnih postrojenja uvođenja automatiziranih linija proizvodnje? Koliki je udio domaće sirovine u proizvodnji? Kolike su plaće radnika (ne managra i rukovodioca)? Koliki su razvojni kapaciteti za upotrebu veće količine domaće sirovine? To su pitanja strateškog razvoja , a ne koliki su prihodi i koliko će dioničari i uprava podijeliti dividende i bonusa na uštrb radnika i domaćih proizvođača sirovine? ZNANJE JE RAZVITI COJELI KRAJ PRPIZVODNJOM I UPOTREBOM DOMAĆOH SIROVINA. Što o tome zna Martina Dalić i ostali članovi uprave Podravke ne piše NIGDJE. Naravno u promodžbenom oglasu NE SMOJE se KRITIČKI propitivati . Samo HVALJENJE bez pokrića...