Zanimljivo je kako se u ovoj atmosferi dugogodišnje recesije/depresije zaboravilo na priče o velikim dionicama od kojih, cijeneći zdravorazumske rizike, možete imati znatna očekivanja. S hrvatske medijske scene praktično su nestale priče o velikim dionicama, pa čak i ozbiljne analize njihove vrijednosti, i to ne samo zbog nedostatka šireg javnog interesa. Od većih tvrtki u igri su kao atraktivne dionice s potencijalom rasta ostale neke ozbiljne turističke kompanije i još neki tradicionalni “stanovnici” visokih prometa Zagrebačke burze. Ono što intrigira jest činjenica da posljednji Podravkini rezultati, kao informacije o potezima uprave, govore o tome da bi ispred te ugledne domaće kompanije opet mogla stajati uspješna investicijska priča.
Argumenti analitičara
Na poslovne pokazatelje Podravke posebnu pozornost obratila je vrlo ugledna brokerska kuća te je dala strong buy preporuku za kupnju te dionice do cijene od 372,70 kuna po dionici, a Nenad Bakić, jedan od najpoznatijih domaćih ulagača na dioničkom tržištu, napisao je na svom blogu da Podravka može vrijediti između 400 i 500 kuna po dionici. Što je ugledne analitičare Intercapitala i možda najuspješnijeg domaćeg samostalnog investitora u dionice ponukalo da donesu tako optimistične zaključke? Jučer je cijena Podravkine dionice na burzi iznosila 286 kuna.
Analitičari Intercapitala jednostavno su poručili ulagačima kako vjeruju da je Podravka kompanija koja je pokazala da vrlo uspješno “proizvodi” gotovinu te kako je zavodljiva dugoročna prilika za investiranje u regiji jer vide velike mogućnosti da kompanija u budućnosti podigne svoju efikasnost. Za to su dali cijeli niz argumenata. Podsjetili su da je Podravka donijela petogodišnji plan podizanja učinkovitosti te kako ga je uprava vođena Zvonimirom Mršićem počela poprilično uspješno provoditi. Primjerice, iako su praktično ugasili proizvodnju mesa, smanjili broj proizvoda na policama za tisuću (!), ugasili pekarnicu... uspjeli su zadržati razinu prodaje, čak i generirati blagi rast, a uz to su realizirali operativne uštede od 70-ak milijuna kuna koje će u sljedećih 15-ak mjeseci podebljati za još 20-ak milijuna kuna.
Bilo je zanimljivo pratiti kompaniju koju je do praktično jučer iskorištavala i zloupotrebljavala politika raznih provenijencija u situaciji kad je nova uprava od svog dolaska uspjela dogovoriti sa sindikatima smanjenje broja zaposlenih za čak 700, a samo u ovoj godini za 340 ljudi. Očekuje se da će u dostizanju zadanih prosjeka svojih tzv. peerova, prema analizi KPMG-a, Podravka morati napraviti još jako puno da bi dosegla učinkovitost tih svojih konkurenata u proizvodnji hrane ako se gleda prodaja po zaposleniku – cilj je dići je još 51 posto. U ciljanju povećanja učinkovitosti u prodaji po zaposlenom u farmaciji planirani prostor za rast također je velikih 28 posto. To će realizirati kroz modernizaciju i, nažalost, daljnje nužno smanjivanje broja zaposlenih.
Mete za preuzimanje
U poslovnim krugovima govorka se o tome da Podravka vrlo intenzivno snima nekoliko potencijalnih meta za preuzimanje, a u jednoj su već ušli u due diligence. Isto tako, nije tajna da se Mršić u posljednje vrijeme vrlo intenzivno sastaje s prvim čovjekom Agrokora Ivicom Todorićem. Glavni Mršićev izazov u karijeri bit će upravo mudra politika akvizicija. Iako su niskozaduženi, nipošto si ne smije dopustiti pogreške iz Marinčeve ere u kojoj je nepromišljeno preuzimanje tvrtki i brandova praktično bila poslovna strategija. Mršić ne smije sve napore uložene u bolno restrukturiranje žrtvovati lošom akvizicijom. Dobra akvizicija pak Podravku može prometnuti u još značajnijeg i daleko moćnijeg igrača.
>> Potrošači u regiji najviše cijene prehrambene proizvode Podravke