novi moment

Rusi dolaze: Putinov Gazprom traži Inu od Orbana

Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
Rusi dolaze: Putinov Gazprom traži Inu od Orbana
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Marko Biočina
13.12.2013.
u 13:00
Ministar Vrdoljak tvrdio je dosad da su zainteresirani Rosnjeft i Katarci.
Pogledaj originalni članak

Ruski plinski div i jedna od najvećih naftno-plinskih kompanija na svijetu Gazprom zainteresiran je za preuzimanje hrvatske naftne kompanije Ine. Prema informacijama koje je Poslovni dnevnik dobio iz visokih izvora u Budimpešti, upravo je taj interes bio jedna od glavnih tema na sastanku mađarskog premijera Viktora Orbana i čelnog čovjeka Gazproma Alekseja Millera koji je održan prije dva dana u glavnom gradu Mađarske.

Najozbiljniji kandidat

Prema tim, zasad neslužbenim informacijama, Miller je u Budimpeštu doputovao na radni sastanak s Orbanom, a iako je formalni razlog sastanka bio veliki projekt gradnje plinovoda Južni tok, prema neslužbenim informacijama razgovaralo se o mogućnosti da ruska kompanija od mađarskog MOL-a otkupi vlasnički udjel u Ini.

– Miller je došao osigurati Orbanovu potporu ako se MOL odluči povući iz Ine. Mađarska vlada najveći je pojedinačni dioničar u MOL-u i njezina bi potpora neosporno bila preduvjet takve transakcije, a tu je također i politička dimenzija cijelog slučaja. Dakako, MOL još nije donio odluku o prodaji, no ako bi do nje došlo, čini se da bi Gazprom bio najozbiljniji kandidat za preuzimanje – kazao je naš izvor, inače vrlo blizak samom vrhu mađarske politike.

Interes Gazproma za preuzimanje Ine neosporno je novi moment u sagi oko međudioničarskih nesuglasica hrvatske Vlade i MOL-a oko upravljanja tom tvrtkom. Naime, dosad se najizglednijim mogućim kupcem Ine smatrao ruski Rosnjeft, najveća među svjetskim naftnim kompanijama čije dionice kotiraju na burzi. Dapače, smatralo se da bi Rosnjeft vjerojatno preuzeo MOL-ov udjel od 49 posto, a zatim i pregovarao s Vladom o preuzimanju Vladinih 19 posto, čime bi stekao čvrstu većinsku poziciju u tvrtki te je koristio kao svoju bazu za širenje u jugoistočnoj Europi i na Mediteranu.

Te špekulacije prije nekoliko dana osnažio je i ministar Ivan Vrdoljak izjavivši da Vlada o budućnosti Ine “razgovara” s Rosnjeftom i ulagačima iz Katara, koji su također izrazili želju da dobiju uvid u dubinske podatke o poslovanju Ine. Ulazak Gazproma dodatno će zakomplicirati cijelu priču jer bi uz Zagreb i Budimpeštu sudbina Ine postala predmet političke odluke u još jednoj europskoj prijestolnici – Moskvi.

Odluka ruskih političara

Naime, kako su i Gazprom i Rosnjeft tvrtke u većinskom vlasništvu ruske države, teško je vjerovati da bi jedna drugoj konkurirale u ovoj transakciji, već je gotovo izvjesno da bi tamošnji državni vrh odlučio koja će od njih krenuti u
 preuzimanje.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 38

Avatar Piktor-
Piktor-
10:35 14.12.2013.

Rusi samo sto nisu stigli. U Srbiji vec jesu. Buju spajali energetsje tijekove "regiona". ...a oni pisu cirilicom.

DU
Deleted user
14:27 13.12.2013.

konačno da se hrvatska orjentira na istok a ne samo na zapad. ponašali smo se kao da kina i rusija ne postoje a interes nam je.

KR
KroničarHr
16:14 13.12.2013.

Ako se netko sjeća pomirljive i uistinu prijateljske poruke mađarskoga premijera Orbana od nazad nekoliko mjeseci kada je Milanoviću pokušao poručiti da se razumnije i dobronamjernije sjedne za stol i pokuša naći rješenje za INU, valjda mu je sad jasno - zašto je to govorio. Javna je tajna da iza MOLA stoji ruski kapital, te da iako je formalno mađarska tvrtka stvarnu vlast u njemu ima onaj tko je imao kapital u njemu. stvari nisu izolirane niti se mogu gledati van strateških postupaka i sveukupne politike koja se vodi na prostorima bivše Jugoslavije, a naročito prema i u Hrvatskoj. Naime, INA je prodana za vrijeme mandata Ivice Račana, pod izuzetno netransparentnim okolnostima, gdje su se namjerno po svemu što je uspjelo doprijeti do javnosti, van vrijednosti tvrtke ostavila netom otkrivena naftna i plinska polja u Siriji, koje su Amerikanci procijenili po svjetskim kriterijima na oko tadašnjih 20 milijardi dolara. O tome postoje i svjedoci i svjedočanstva. Činjenica je da je zgranuti OMV kada je čuo kolika je ponuda MOL-a, bila je oko 500 milijuna dolara za 25 posto INE, što se smatralo strašnim precjenjivanjem, a očito saznavši za INI-na otkrića u Siriji, molio Vladu da u zadnji trenutak daju novu ponudu i dali su je, ali je iz formalnih razloga odbijena. Na čelu INA odnosno u ime vlasnika šef nadzornoga odbora bio je Slavko Linić! Nakon toga znademo što je uradio Sanader, ali i sve što je uradio u dekonstrukciji Hrvatske odnosno u njenome posvemašnjemu slabljenju, na svim područjima, počev od nacionalne simbolike, ustupaka velikosrpskim i neokomunističkim ciljevima i strukturama, do potpunoga urušavanja najvažnijih gospodarskih temelja i nositelja nacionalne ekonomije. U kontekstu današnje politike ove Vlade, predsjednika ove države, dojučerašnjega predsjednika i države i Vlada, posve je jasno da je zapravo uvođenje Gasproma i općenito Rusa ali ne na izravni hrvatski zahtjev i pod prijateljskim okolnostima na energetsko područje Republike Hrvatske i praktično gospodaranje njime, nastavak politike izručivanja Republike Hrvatske u ruke sila koje se ne slažu sa euroatlantskim ciljevima Republike i težnjama njenoga naroda za otklonom od velikosrpskih i satelitskih politika i interesa. Na žalost, iako dežurni plaćenici i protagonisti slučajnosti u politici, pogotovo u međunarodnoj politici godinama ismijavaju svako upozorenje na ozbiljne planove sa slobodom i budućnosti hrvatskoga naroda, na koje je do svoje smrti upozoravao znajući iz prve ruke ali i iz iskustva pokojni predsjednik Tuđman, nazivajući to pričama o teorijama zavjere, ovdje, na tisuću vrlo razumnih i snažnih argumenata vidimo kako se planovi na koje su nekada davno ljudi upozoravali precizno i filigrantski ispunjavaju uz potpunu lojalnosti u sukreaciju vrha hrvatske Države. Vidjeti će ovaj narod rasplet stvari oko ideje o objedinjavanju upravljanja hrvatskim vodama u jednu nacionalnu tvrtku, vidjeti će oko privatizacije Croatia Arlinesa, vidjeti će oko tzv. monetizacije hrvatskih autocesta. Naravno, ako do tada konačno netko ne zaustavi ovu vlast jer nikada nije kasno vratiti stvari u nacionalne ruke i sve je moguće, ali u međunarodnome okruženju i poretku, sutrašnje vraćanje usprkos tisućama dokaza o doslovnoj izdaji nacionalnih interesa, strahovito če stajati hrvatski narod. Naime, iako naši međunarodni partneri vide što rade naše Vlade, što rade naši vrhunski političari i diplomati, koliko god to prijezirali, nikada neće nitko spriječiti i osporiti interes svoga naroda i svojih kompanija, jer oni nisu ti koji smiju i trebaju legitimirati hrvatski državni vrh i poredak. Na žalost, sudjelujemo u nevjerojatnoj izdaji nacionalnih interesa na jako, jako puno područja u samoj biti stvari.