– Tko želi kupiti Mercator, može to lako. Treba samo objaviti javnu ponudu za preuzimanje, imati novac, poštovati postupak preuzimanja i na kraju ga i realizirati ako se vlasnici, odnosno dioničari, odluče na prodaju – kazao je čelnik uprave Mercatora Žiga Debeljak na godišnjoj konferenciji za novinare u Ljubljani. Debeljak tvrdi da se on osobno nikada javno nije protivio i nije blokirao prodaju Mercatora Agrokoru.
– Želimo stabilizaciju vlasničke strukture. No, kao uprava javnog dioničkog društva nismo dužni ni na kakav način podupirati aktivnosti prodaje vlasnika niti na to imamo utjecaja – napomenuo je.
Šuti o šteti
Koliko su oštećeni dioničari Mercatora, jer Agrokor je po dionici nudio čak 100 eura više nego što danas vrijedi, Debeljak nije htio komentirati, dok na tvrdnje Ivice Todorića od prije dva tjedna kako bi on za dobru cijenu jako rado prodao Konzum Mercatoru odgovara kako o tome nisu razmišljali. Mercator je, naime, lani dao inicijativu za početak pregovora o kupnji Konzuma, ali nije bilo dogovora, kazao je Debeljak. Ističe kako su i dalje Agrokorov najveći kupac na svim tržištima i da jako dobro poslovno surađuju.
Govoreći o financijskim rezultatima Mercator grupe, Debeljak je kazao kako unatoč teškim okolnostima poslovanja u 2012. žele stabilan rast poslovanja, 3-postotni rast prihoda, a prvi put premašit će i 3 milijarde eura čistih prihoda od prodaje. U 2011. je pak realizirano 23,5 milijuna eura čiste dobiti ili 22,5% manje nego u 2010. te 2,93 milijarde čistih prihoda od prodaje, što je 5,3 posto više nego godinu prije. Na svim se tržištima grupa suočavala s posljedicama gospodarske krize, koje su obilježile smanjen opseg potrošnje i promjenu strukture košarice proizvoda. Na slovenskom tržištu Mercator je zadržao svoj tržišni udio i položaj najvećeg trgovca, dok je rast prihoda većinom rezultat djelovanja na inozemnim tržištima, na kojima je udjel prihoda grupe povećan za 13,9 posto - na 42,3 posto.
Pola zaposlenih u regiji
Broj zaposlenih po prvi je puta veći izvan Slovenije negu u Sloveniji (50,4%). U regiji je profit ostvaren na svim tržištima osim Albanije i Bugarske, gdje je tek započeto poslovanje, te Hrvatske, u kojoj od 2009. posluju s gubitkom. Ukupni su prihodi u Hrvatskoj lani iznosili 430 milijuna eura i 0,6% veći su nego u 2010. Ukupni prihodi od prodaje u RH iznosili su pak 382,3 milijuna eura
– Mercator već treću godinu u RH posluje s gubitkom nakon što su zbog političkih sukoba 2008. hrvatski potrošači vrlo emocionalno reagirali. U 2009. prihpodi su pali 14 posto – kazao je Debeljak, ističući kako je to imalo velikih ekonomskih posljedica za Mercator. Iako su radili i na novim akvizicijama i povećanom opsegu rada, a u ovoj godini rade i na restrukturiranju poslovanja, još nisu dovoljno veliki, tako da tek od iduće godine očekuju dobit od tržišta u RH, nakon što Hrvatska uđe u EU i provedu se sinergije poslovanja.
Grupa je 2011. investirala 122 milijuna eura, najviše u trgovačku mrežu. Otvoreno je 96 novih prodajnih jedinica na šest tržišta.
a ko će normalan da vas kupi,jado.ko i cijela dežela propali ste.