Trgovački lanci Spar i Lidl u Hrvatskoj ratuju oglasima – i jedan i drugi pokušavaju dokazati da su određeni artikli upravo kod njih najjeftiniji, piše Poslovni dnevnik. Dokažu li kupci računom da su proizvode Podravke, Gavrilovića, Zdenke, Saponije, Violete te još 80-ak proizvođača u Lidlu platili jeftinije nego u trgovinama Spara, dobit će natrag razliku, tvrdi Spar u oglasu kojim mami kupce u svoje objekte. Lidl je očekivano odmah uzvratio oglasom zahvalivši konkurentu što je prepoznao potencijal njegovih cjenika.
Kupci su Spar u istraživanjima godinama ocjenjivali izvrsnim, a u istraživanju Heraklee nedavno su među kupcima prepoznati kao najbolji po kvaliteti usluge. Lidl, koji u Hrvatskoj posluje šest godina, kupci su prepoznali kao trgovinu koja nudi kvalitetne proizvode po najnižoj cijeni, tvrde u upravi.
– Iznimnu nam je čast, zadovoljstvo i priznanje da smo u tome uspjeli učinila konkurencija. Zahvaljujemo im što su cijene proizvoda u Lidlu Hrvatska postavili kao mjerilo povoljnih i niskih cijena te nam na taj način odali priznanje za dugogodišnji rad i trud – poručuju u Lidlu.
U pozadini ovog nadmetanja oglasima nalazi se borba za svakog kupca koja je sve žešća kako pada potrošnja. U kolovozu ove godine promet u trgovini bio je manji 3,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Kolovoz 2012. u usporedbi s cjelogodišnjim prometom iz 2005. donio je potrošnju veću tek dva posto. Prosječna potrošnja po kućanstvu pala je sa 76.188 kuna iz 2009 na 74.941 kunu u 2011. Godišnje za hranu i pića hrvatska obitelj u prosjeku potroši 23.735 kuna, na odjeću i obuću još 4493 kune. U nespecijaliziranim trgovinama s pretežnom ponudom hrane između dva kolovoza promet je veći tek 1,7 posto.
Uz najbolju volju, ne mogu dokučiti logiku ovog fight-a jer su se "dohvatili" najviše skup trg. lanac (tzv. premium segment maloprodaje) i najviše jeftin diskontni lanac. Drugačije rečeno, oni koji kupuju u Spar samoposlugama ni u ludilu ne žele biti viđeni u Lidl, a oni koji su redoviti kupci Lidl - ni ne zalaze u Spar. Pa mi baš nije jasno odnosno zakačili su se onaj s vrha po luksuzu prodajnih prostora i maržama i onaj sa samog dna...