Promo

Što je marginalna analiza?

Foto: Market Research Colloquium
Što je marginalna analiza?
VL
Autor
PR Članak
18.09.2013.
u 09:22
Zašto je marginalna analiza nezaobilazno pitanje za kvalitetno istraživanje?
Pogledaj originalni članak

Istraživanje tržišta se sve češće smatra neizostavnim dijelom marketinške strategije; ono omogućava stjecanje podataka o potrošačima i o tržištu koje bi drugim putevima bilo nemoguće dobiti. Ovo povećava i važnost učinkovitog vođenja istraživanja, no greške u istraživanju su i dalje česta pojava, ponajprije zbog nedostatka kvalitetne edukacije za istraživanje tržišta. Jedna je od najznačajnijih grešaka – a najznačajnija je jer pogrešno postavlja sam temelj istraživanja – izostavljanje marginalne analize, što ima za posljedicu dobivanje krivih ili obmanjujućih odgovora na istraživačka pitanja usprkos uspješno odrađenom ostatku istraživanja. Što je točno marginalna analiza, i zašto određuje uspjeh istraživanja?

Marginalna analiza odgovara na pitanje „U što uložiti preostala sredstva?“ – ona uzima u obzir postojeće investicije i postojeće operacije poduzeća, koje utječu na sadašnje opcije. Ako je, na primjer, poduzeće već ostvarilo velika ulaganja u oglašavanje potrošačima u određenom tržištu, a povrat na to oglašavanje se postupno smanjuje, marginalna analiza će to prepoznati i pri formuliranju inicijalnih pitanja i postavka istraživanja uzeti u obzir smanjujući povrat na oglašavanje. Isto tako, ako je poduzeće ostvarilo velika ulaganja u proizvodne kapacitete i počelo registrirati znatna smanjenja u trošku proizvodnje, marginalna analiza će i to koristiti u potrazi za odgovorima koji omogućavaju donošenje efektivnih odluka.

Osnovna su načela ovog pristupa da je ulaganje isplativo do točke u kojoj se ulaganje i povrat izjednačuju, kao i da se vrijednosti povrata i ulaganja mijenjaju kroz vrijeme. Istraživanja koja izričito ne uključuju marginalnu analizu pružaju rezultate koji su naizgled korisni i uporabljivi, no kod donošenja odluka temeljenih na tim rezultatima, ubrzo postaje jasno da su rezultati zapravo pogrešni – jer se ne oslanjaju na stvarnu situaciju u kojoj se poduzeće nalazi nego na skup pretpostavki koji nije povezan sa stvarnošću.

Jedan od glavnih uzroka učestalosti ove greške i mnoštva sličnih je nedostatak odgovarajuće edukacije koja bi detaljno predstavila važnost marginalne analize, prikazala metode njenog izvođenja i opisala moguće primjene. Market Research Colloquium, jedinstven četverodnevni program Instituta za inovacije, edukacijski je program namijenjen osposobljavanju za kvalitetno istraživanje tržišta; namijenjen managerima, konzultantima, sveučilišnim profesorima i ostalim pojedincima koji se u svome radu značajno oslanjaju na obradu podataka, ovaj program vodi prof. Joe Hair, autor Multivariate Data Analysis (bestselera citiranog više od 25,000 puta) a sudjeluju i predavači iz regije. Program se održava od 30. rujna do 03. listopada u Zagrebu. S ciljem popularizacije korištenja pouzdanih podataka u donošenju managerskih odluka, te uz potporu Fonda za stipendije Instituta za inovacije, nude se značajne stipendije za ovaj program. Sve informacije i registracija dostupni su na www.marketresearchcolloquium.com.

Autor članka Alan Domić stručnjak je Instituta za Inovacije.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr