Udruga Baby Beef:

Stočarstvo mora biti u fokusu strategije poljoprivrede

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Križ: Farma goveda Zvonimir Širjan
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Krave i telad na ispaši u okolici Šibenika
21.12.2021.
u 09:50
Zvonimir Širjan, predsjednik udruge Baby Beef, godišnje uzgoji između 14 i 16 tisuća grla junadi
Pogledaj originalni članak

Stočarstvo, a posebice govedarstvo temelj je svake napredne poljoprivrede i kao takvo mora ostati u fokusu Strateškog plana za poljoprivredu u sklopu Zajedničke poljoprivredne politike EU, istaknuo je Zvonimir Širjan, predsjednik Udruge Baby Beef, koja okuplja oko 330 tovljača koji godišnje uzgoje oko 120.000 junadi i ostvare više od milijardu kuna prihoda, od čega 50% u izvozu.

Širjan ističe kako uzgajivači očekuju podršku i Ministarstva poljoprivrede i EU kako bi se i naše stočarstvo razvijalo. Proizvodnja je, upozorio je Širjan, nedostatna za hrvatske potrebe i svake godine sve manja te su investicije jedino što može sektor stočarstva držati iznad vode u sljedećem razdoblju. Prije 30 godina imali smo tri puta veću proizvodnju nego danas - više od 400 tisuća grla u tovu, a danas samo 140 tisuća. Stoga su korekcije proizvodno-vezanih potpora za 15% u tovu junadi, što je jedna od opcija strateškog plana, neprihvatljive.

Potpredsjednik udruge Toni Raič smatra da govedarstvo nikad nije bilo na nižim granama. Da je riječ o važnom sektoru najbolje govori podatak da se na jednu uloženu kunu u proračun vrati minimalo pet. 

- Potencijala za razvoj ima, ali administracija nam to treba dopustiti. Šansa je i u plasmanu proizvoda kroz turizam. Potkraj 80-ih imali smo potrošnju junećeg mesa od oko 18 kg po stanovniku, a danas je ona manja od 10 kg po stanovniku. U turizmu je potrošnja bila pet-šest tisuća tona, a neto izvoz od 300 milijuna dolara. Danas smo praktično nigdje, a ovaj sektor je najjača poluga u gospodarstvu koju treba aktivirati - rekao je Raič. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.