Val štrajkova koji je zahvatio Francusku nakon što je vlada najavila donošenje novog zakona o radu počeo je ugrožavati i održavanje Europskog nogometnog prvenstva. Štoviše, sindikat CGT otišao je i korak dalje te izvijestio o mogućnosti blokiranja Europskog nogometnog prvenstva koje bi trebalo početi 10. lipnja. Dok se od takvih najava organizatorima diže kosa na glavi, vlasti još igraju na kartu nepopustljivosti.
Iz vlade poručuju da održavanje prvenstva nije ugroženo. No da to baš i nije tako, pokazuje i prekjučerašnja odluka radnika u 19 nuklearnih elektrana da se pridruže štrajkovima i prosvjedima koji bjesne već drugi tjedan. Taj će problem francuski energetski koncern EDF ipak uspjeti otkloniti uvozom struje, no zato će svoj obol potpunom prometnom kolapsu dati i piloti Air Francea, koji će se štrajku priključiti idući tjedan.
S obzirom na to da već štrajkaju tri francuska željeznička sindikata, štrajk pilota onemogućit će normalno funkcioniranje međugradskih i međudržavnih linija što bi moglo imati velike posljedice za ionako posrnuli francuski turizam, a s obzirom na štrajk rafinerijskih i radnika na benzinskim crpkama Euro 2016. mogao bi se pretvoriti u noćnu moru za organizatore, nogometaše, ali i navijače. Tu su polugu svakako prepoznali sindikati pa su najavljeni i prekidi prometa i u morskim lukama.
Glavna meta ovog odlučnog sindikalnog pritiska, francuski premijer Manuel Valls, bijes radnika prekjučer je uspješno dodatno rasplamsao obećanjem da od predloženih kontroverznih izmjena zakona o radu ne planira odustati. Također, istom je prilikom izrazio i nadu u ponovnu kandidaturu sve manje popularnog francuskog predsjednika Francoisa Hollandea.
“Francuska je zemlja koja voli revolucije i sukobe”, Vallsov je komentar trenutačne situacije koji prenosi Politico. Valls je najavio i da reforme neće povući samo da bi se štrajk izbjegao, a napomenuo je i da tekući i najavljeni štrajkovi francuskih željezničara nemaju veze s reformom zakona o radu, već su potencirani sukobima oko visine plaće u pojedinim tvrtkama. Naglasio je da će slomiti sindikat koji stoji iza pokušaja da se prekine prerada nafte u rafinerijama. Na provedbi reformi francuski premijer ustraje ističući pri tome da je svjestan težine zadataka, ali ga ne smatra neizvedivim. Sukobi francuskih vlasti i radnika oko izmjena zakona o radu traju više od desetljeća, ili – vlade se mijenjaju, a problemi ostaju.