Novi trendovi

Stvari koje niste znali o tržištu pelena

Foto: Thinkstock
Stvari koje niste znali o tržištu pelena
27.01.2015.
u 12:55
Posljednjih je godina primjetan trend da potrošači sve više traže cjenovno povoljnije brendove pelena za djecu
Pogledaj originalni članak

Koliko je tržište pelena za bebe lukrativno za proizvođače pokazuje i vijest o novom otvaranju fronte između dvaju najvećih proizvođača, Procter&Gamblea (P&G) i Kimberly-Clarka, javlja Poslovni dnevnik.

Ugrožen sve većim tržišnim udjelom P&G-ovih "Pampersica" te cjenovno povoljnijeg brenda Luvs, Kimberly-Clark namjerava značajno povećati ulaganja u marketing i lansiranje novih proizvoda krećući tako u "rat pelenama" na sjevernoameričkom tržištu, kako taj potez nazivaju američki mediji.

Golemo tržište

Prema mišljenju analitičara britanske banke Barclays, Kimberly-Clark mogao bi uložiti oko 500 milijuna dolara u povećanje marketinškog budžeta. Kompanija je u petak objavila i kako će znatno sniziti cijene svoje linije pelena Snugg & Dry na sjevernoameričkom tržištu i to počevši od ovog tromjesečja. Koliko će pojeftinjenje iznositi, nije objavljeno, prenosi Business Insider. Koliko je tržište dječje njege vrijedno, dovoljno govore i podaci da temeljni brend Kimberly-Clarka, pelene Huggies, donose sedam milijardi dolara godišnje prodaje.

Glavni rival P&G sa svojim Pampers pelenama zarađuje više od 10 milijardi dolara na godinu. Ove dvije kompanije kontroliraju 80 posto američkog tržišta, s time da lavovski udio ipak ide P&G-u. Naime, Huggies pelene drže 8,5 posto udjela, pokazuju posljednji podaci iz 2013. godine. Još 2008. godine taj je brend držao preko 10 posto američkog tržišta. Da rat za tržišne udjele sve više eskalira, pokazuje i podatak da je Kimberly-Clark lani uložio 3,7 milijardi dolara u marketinške i istraživačke svrhe. Ako netko smatra da je riječ o impresivnom iznosu, što onda reći na trostruko više 9,7 milijardi dolara koliko je u istu svrhu 2013. godine uložio P&G.

Nove navike potrošača

Posljednjih je godina primjetan trend da potrošači sve više traže cjenovno povoljnije brendove pelena za djecu, poput Luvsa. Upravo u tome analitičari vide glavni razlog najavi o snižavanju cijena Kimberly-Clarkova brenda jer se Luvs trenutačno u američkim trgovinama prodaje po cijeni nižoj za petinu cijeni od Huggiesa. Konkretno, paket od 44 pelena Huggies stoji 8,97 dolara (60,99 kuna), a paket Luvsa od 48 komada 6,99 dolara (47,53 kune).

Potrebna daljnja poboljšanja

Izlet američkog internetskog trgovca, kompanije Amazon, na tržište pelena zasad je neslavno propao. Kompanija je prošlog tjedna objavila kako privremeno zaustavlja prodaju svojeg brenda Elements, samo dva mjeseca nakon početka prodaje. U Amazonu tvrde kako trebaju napraviti određena poboljšanja u dizajnu pelena na osnovi povratnih informacija od kupaca. Donedavno je Amazon tvrdio da su kupci oduševljeni Elements pelenama.

>> Majke dostavile Borisu Miletiću 'pune' pelene

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PU
pulizg
19:42 27.01.2015.

probali smo na maloj od najjeftinijih do najskupljih i nema do pampersa