Tajna uspjeha

Ne izvlačimo novac, sve ulažemo u tvrtku

Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
ricardo milan vrdoljak damir rimac
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
ricardo milan vrdoljak damir rimac
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
ricardo milan vrdoljak damir rimac
06.02.2014.
u 19:00
Pratimo zakon bicikla – ne smiješ 
prestati vrtjeti pedale jer onda padneš, kažu Vrdoljak i Rimac
Pogledaj originalni članak

Kada su skinuli vojničke odore, Osječani Milan Vrdoljak i Darko Rimac krenuli su s poslom. Otvorili su trgovinu. Bila je 1992. Ozbiljno su se time bavili deset godina, a onda su vidjeli da će izgubiti bitku s velikim trgovačkim centrima koji su počeli dolaziti u Hrvatsku. Na nagovor partnera, odlučili su se za promjenu i usredotočili na usluge – transporta.

Stotinu utovara dnevno

Posao se razvijao postupno do 2009. Tada je eksplodirao. Kako se kriza produbljavala, njima je biznis cvjetao.

– Bilo je 50 zaposlenih i imali smo šest tegljača i 15-ak kamiona. Krenuli smo u posao s Meggleom. Poklopilo se da su nam krizne godine najbolje godine – priča suvlasnički dvojac Ricarda, najvećeg cestovnog prijevoznika u regiji, koji se iz Osijeka preselio u Dardu u Baranji. Sada imaju 200 zaposlenih, a u garaži broje isto toliko vozila – kamiona. Ovaj tjedan dogodila im se i prva poslovna akvizicija, kupnja Beljetransa. U njemu je oko 100 radnika, a svima im je ponuđeno da nastave raditi u Ricardu.

– Vjerojatno su se u Belju vodili logikom tko bi to mogao kupiti. Kada nešto prodajete, uvijek pitate prvog susjeda je li zainteresiran – kaže Milan Vrdoljak, koji je po struci trgovac, dok je Darko vozač.

Vrijednost akvizicije je šest milijuna eura, a dvojac računa da će s njom ostvarivati godišnji promet od 200 milijuna kuna.

S kompanijama iz sustava koncerna Agrokor i do sada su radili. Jednostavnije bi im bilo, u šali će, nabrojiti kompanije u Hrvatskoj s kojima ne surađuju. Transport obavljaju za Gavrilović, Franck, Badel, Meggle, Vindiju, Kraš, Altantic grupu, AWT... Svakodnevno imaju barem stotinu utovara, a u prosjeku im svaki kamion preveze oko 27 tona robe.

– Specijalizirali smo se za “industriju želuca”, odnosno prijevoz hrane, od žitarica, brašna do gotovih proizvoda. U transportnoj branši takva vrsta prijevoza je možda najmanje stradala u odnosu na prijevoz građevinske robe – komentira Vrdoljak, koji nije u rodbinskoj vezi, napomenuo je, s ministrom Ivanom Vrdoljakom, iako su odrasli u istom kvartu u Osijeku.

Udvostručili dobit

– Nismo ista politička opcija. Moja je gospodarstvo, a njegova politika – kaže. Dok su prošlu godinu zaključili s oko 13 milijuna kuna dobiti, godinu prije u Ricardu je dobit bila upola manja. Novac iz tvrtke ne izvlače, nego ga investiraju jer im je moto: zakon bicikla – ne smiješ prestati vrtjeti pedale jer onda padneš.

– Nismo nijednu godinu podigli dobit. Sve što smo zaradili, ostalo je u tvrtki. Ovo je naš život i nemamo rezervnog položaja – zaključuju.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

ĆA
ćaćaća
19:46 06.02.2014.

svaka časat ljudima..u hrvatskoj su cjenjeni ljudi koji puno pričaju i oratorski su potkovani..tj obični prodavači magle...a ljudi kojima je red rad i disciplina osnovni moto ispadaju seljačine..(zapravo ih takvima smatraju baš najveći kompleksaši i puritanci)...

HR
hrxxx111
19:58 06.02.2014.

e to su ljudi ne vozaju se svojim helihopterima kao neki ne izvlace lovu iz hrvatske u maticne zemlje kao neki ne prebacuju proizvodnju u druge zemlje kao neki

DU
Deleted user
20:23 06.02.2014.

prave ustaše,završili rat '92 i krenuli u biznis