Iako još ni s jedne strane nije službeno potvrđeno, Konzum je sve bliže Kerumovu trgovačkom carstvu. Dapače, već i neke članice Narodnoga trgovačkog lanca (NTL-a), koje je splitski gradonačelnik i jedan od najmoćnijih dalmatinskih poduzetnika Željko Kerum svojedobno okupio upravo kao protutežu Konzumu, tvrde kako je Todorićevo preuzimanje već gotova stvar, a iz Agrokora odašilju signale kako, poput još nekolicine zainteresiranih, još uvijek samo pregovaraju.
2,8 posto tržišta
Činjenica je, međutim, da su iz Agrokora već obavili i dubinsko snimanje Kerumove trgovine, a Todorićevi su ljudi, navodno, u proteklom razdoblju svakodnevno od 8 do 20 sati pred svih 89 Kerumovih trgovina detaljno snimali i koliko imaju kupaca.
Transakcija u kojoj, kako se tvrdi, Konzum preuzima Kerumove trgovine, radnike i dobavljače, a bivši vlasnik zadržava poslovne prostore, odnosno nekretnine, posve sigurno uposlit će i AZTN, s obzirom na to da se Todorić već primakao limitu dopuštene koncentracije. Jedino se ne zna koliko je Kerum, koji je tvrdio da traži 200 milijuna eura i “ni lipe manje”, spreman popustiti čelniku jednog od vodećih poslovnih konglomerata u regiji. Splitom kruže priče kako je zbog njega smijenio i predsjednika Hajduka Joška Svagušu koji je insajderskim informacijama srušio cijenu Kerum trgovine pet milijuna eura.
No kako bilo, iz krugova ekonomskih analitičara tvrdi se kako Kerum – koji je rasprodaju trgovina počeo proljetos prodajom dućana južno od Neretve Tommyju Tomislava Mamića, a nastavio u Rijeci, Zagrebu i Slavoniji – realno može dobiti najviše 100 milijuna eura. Toliko, naime, vrijedi 2,8 posto Kerumova tržišnoga kolača u hrvatskoj trgovini, što mu je lani, s ukupnim prihodom od 1,3 milijarde kuna, donijelo 10. mjesto na HGK-ovoj top-ljestvici vodećih trgovaca u RH.
Nastavak konsolidacije
Ivica Krešić, direktor u Odjelu za financijsko savjetovanje Deloittea, kaže kako je i Kerum dokaz da se proces konsolidacije na hrvatskom tržištu maloprodaje nastavlja. Jasno je da veličina tvrtke donosi komparativne prednosti maloprodaji, u smislu jače pregovaračke pozicije s dobavljačima, jeftinije logistike, većih mogućnosti reklamiranja i slično, što će u konačnici rezultirati s pet do sedam jačih trgovačkih grupacija u Hrvatskoj. Ostali ili će se povući s tržišta, ili će se prodati, ili će zadržati nišni status, tvrdi Krešić prema kojemu bi, osim Agrokoru, Kerumova maloprodaja mogla biti zanimljiva i ostalim većim igračima u maloprodaji, posebno onima koji žele ojačati svoje pozicije u Dalmaciji.
Konzum, objašnjava, ima manji tržišni udjel u Dalmaciji nego, primjerice, u zagrebačkoj regiji, pa iz Agrokora vjerojatno očekuju da bi reakcija AZTN-a na eventualno preuzimanje Kerumove maloprodaje mogla biti relativno blaga, bez zahtjeva za prodaju dijela trgovina, ili eventualno samo njihova manjeg broja.
Iz Plodina i Diona-Dinove u utorak su opovrgnuli zainteresiranost za Kerum trgovinu. No kao jedan od zainteresiranih sve se više spominje njemački diskonter Lidl, koji nastavlja sa značajnom ekspanzijom u hrvatskoj maloprodaji, i uz Plodine je od onih s najvećim trenutačnim rastom. Iz Lidla su, navodno, zainteresirani i za poziciju glavnog sponzora Hajduka, no jesu li s time bliži i srcu splitskoga gradonačelnika?
di ste novinari,upravo objavljeno da je Houdek izgubio garderobu, udarna vijest !!! HAHHAHAHAHAHAH...kaoji debilizam,koji debil to stavi u VIJEST hahahahahah !