Agrokorova e-commerce platforma A007, poznatija kao Todorićeva regionalna inačica Alibabe, online će biti krajem ove, odnosno početkom iduće godine, doznaje Poslovni dnevnik. Mate Krpan, glavni koncernov IT operativac i predsjednik uprave mStart komunikacija, izjavio je jučer na SAP Forumu u Zagrebu da su odabrali tehnološko rješenje. Riječ je o SAP hybris softveru koji povezuje upravljanje podacima o korisnicima, kontekstualni marketing i povezivanje svih kanala prodaje po principu omnichannel prodaje.
Navodi da će prvo krenuti s Hrvatskom, a plan je pokriti regiju. Ponuda nove internetske trgovine, koju Krpan najviše voli uspoređivati s Amazonom, neće biti ograničena samo na ono što prodaju Konzum i Mercator, već će se nuditi i potrošačka elektronika i drugi proizvodi.
Cilj je dati personalizirano prodajno iskustvo i iskoristiti sve sinergijske efekte koje mogu pružiti sve članice koncerna, poput, primjerice, dostavne logistike koju je za svoju internetsku trgovinu napravio Konzum – kaže Krpan.
U Hrvatskoj su u slične projekte već pokrenuli M SAN grupa kroz portal eKupi i Styria kroz portal Mondo. M SAN je lani kroz eKupi samo u Hrvatskoj napravio promet od 137,9 milijuna kuna uz neto dobit od 574 tisuće kuna. Početkom ove godine konkurenciju je zaoštrila kineska Alibaba. Najveća internetska trgovina na svijetu, koja je prometom prestigla i Amazon, najavila je da želi u Srbiji sagraditi svoj regionalni centar.
Ivica Todorić, predsjednik koncerna Agrokor, u veljači je najavio projekt A007 kao potencijalno budući najvredniji dio svog poslovnog carstva. Opisao ga je kao jedan od važnih elemenata u rastu koncerna s prometa od osam na 20 milijardi eura prihoda.
Ljerka Puljić, članica Nadzornog odbora i savjetnica predsjednika Agrokora, govoreći na panelu o trendovima u maloprodaji, izjavila je da se vidi trend seljenja kupaca na internet i da u slučaju projekta A007 Agrokor želi razvijati personaliziranu prodaju.
– Širimo ideju o toj usluzi i želimo do svakog kupca doći individualno kaže Puljić.
Agrokor je objavio da je u posljednje dvije godine u IT tehnologije uložio više od 1,5 milijardi kuna. Navodi da kupuju istraživanja tržišta i podatke od agencija specijaliziranih za pojedine segmente tržišta.
Međutim, projekt A007, po informacijama iz branše, neće značiti samo novu internetsku trgovinu nego novi pristup prodaji. To uključuje i usluge poput kupnje preko interneta i zatim preuzimanje zapakirane košarice u jednom od Konzuma. O idućim koracima poput dostavnih dronova na kojima radi Amazon, Krpan kaže da ni ta budućnost nije tako daleka.
– Najveći izazov bit će nam regulativa zaključuje Krpan.
Vidjela žaba da se konji potkivaju, pa i ona digla nogu, zar ne?