Racionalizacija

Toni Balažič: Što prije trebamo novog vlasnika Mercatora

Foto: 'Anze Petkovsek/Zurnal24/PIXSELL'
Toni Balažič: Što prije trebamo novog vlasnika Mercatora
15.05.2013.
u 18:18
Prodaja i refinanciranje dugova Mercatora povezani su i uvjetovani, te i banke čekaju rasplet situacije. No odluka je u rukama vlasnika, ponovio je Balažič.
Pogledaj originalni članak

Proces prodaje teče, uprava i društvo aktivno su sudjelovali u tom stresnom procesu, te se nadamo brzoj odluci vlasnika, koja će biti konačna i obvezujuća, kako bi se posvetili osnovnoj djelatnosti. Mercator želi vlasnika koji će imati osigurano financiranje i razvijati trgovinsku djelatnost – kazao je na konferenciji za novinare u Ljubljani čelnik Mercator grupe Toni Balažič, odgovarajući na pitanja o aktualnoj prodaji 53% Mercatora, za što su pristigle dvije obvezujuće ponude – Agrokora i fonda MID Europa Partners. Prodaja i refinanciranje dugova Mercatora povezani su i uvjetovani, te i banke čekaju rasplet situacije. No odluka je u rukama vlasnika, ponovio je Balažič.

Lošije u RH i Sloveniji

\"Najbolji susjed\" u prva je tri mjeseca ove godine na razini grupe poslovao s gubitkom od 8,6 milijuna eura, a prihod od prodaje iznosio je 658,4 mil. eura ili 2,6% manje nego u prvom kvartalu lani. Na poslovanje grupe najviše su utjecali negativan rast BDP-a, nastavak nepovoljnih gospodarskih uvjeta i negativnih trendova potrošnje te otežani izvori financiranja. No gubitak je u skladu s očekivanjima i manji nego u istom razdoblju lani, dok se na kraju godine očekuje pozitivan poslovni rezultat, ustvrdio je Balažič. Mercator je nešto bolje poslovao u BiH i Srbiji, a lošije u Sloveniji i Hrvatskoj, ali je zbog makroekonomskih okolnosti, recesije i pada potrošnje na tržištima na kojima je tvrtka prisutna poduzeto već niz mjera štednje i racionalizacije poslovanja. Već sad je na nivou grupacije 50 organizacijskih jedinica manje. Do 2013. povlače se s bugarskog tržišta i smanjuju broj zaposlenih za 800 (uglavnom u administraciji), dok od RH i Slovenije očekuju sinergijske učinke u EU od 1. srpnja, barem u logistici.

Mesa prodali 106% više

U odnosu na ukupne prihode Mercatorov udjel na hrvatskom tržištu u prvom je kvartalu pao za 1,1%, na 12,2%. No Samo Gorjup, predsjednik uprave Mercatora Hrvatska, kaže da su se usredotočili na mjere sanacije i optimizacije te su ipak vidljivi pozitivni pomaci. U prvom tromjesečju uloženo je 16,6 mil. kuna u zadržavanje cijena unatoč povećanju PDV-a, povoljnije kupovine i popuste te je izdano 106.000 novih PIKA kartica. Od ožujka je u Getrou pokrenuta kampanja \"1500 artikala najnižih cijena na tržištu\" kao i \"Garancija najnižih cijena svježeg mesa u gradu\" koja je rezultirala rastom prometa svježeg mesa za 106% u odnosu na prvi kvartal 2012. U tijeku je transformacija Getro trgovina u Getro trgovačke centre pri čemu se optimiziraju prodajne površine i uvode zakupci poput JYSKA te se povećala produktivnost prodajnih površina Mercatora za 11%, a Getroa za 25%. Ulaganjima u širenje ponude i niske cijene želimo jačati percepciju Getroa kao najpovoljnije destinacije za kupnju, izjavio je Gorjup.

>>Agrokor i fond MID Europa Partners žele 53% Mercatora

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.