ne izlazi iz mode

Nekadašnji ponos proizvodnje danas je na Njuškalu popularniji i od rabljenih automobila!

Foto: Njuškalo
traktor
Foto: Njuškalo
tomo vinković
Foto: Njuškalo
tomo vinković
Foto: Njuškalo
tomo vinković
Foto: Njuškalo
tomo vinković
Foto: Njuškalo
tomo vinković
01.02.2017.
u 11:15
Nekadašnji ponos tvrtke iz Bjelovara Tomo Vinković na 4. je mjestu najtraženijih na Njuškalu
Pogledaj originalni članak

Kao novi. Proizvodnja 1980., volan sređen, struja ispravna, gume nove, 30 konjskih snaga, 1700 radnih sati, redovito servisiran, očuvan i od prvog vlasnika, cijena sitnica – 29.500 kuna..., samo je jedan u nizu više od pola tisuće aktivnih oglasa na portalu Njuškalo.hr za traktore Tomo Vinković.

Iako se nakon stečaja istoimene bjelovarske tvornice ti traktori u nas ne proizvode već 20-ak godina pa “nasljednici” Prima Commerce i Hittner danas “ispod čekića” u svijet šalju njegove modernizirane rođake, Tomo Vinković očito još nije otišao u povijest.

Pouzdan u malim OPG-ima

Dapače, cijene mu na trećem najpopularnijem internetskom portalu u Hrvata i najčitanijem oglasniku i nakon više desetljeća rada dostižu i 50 tisuća kuna, što najbolje govori o njegovoj popularnosti i činjenici da je skupina traktora s Tomom Vinkovićem na prvom mjestu na Njuškalu (nakon Volkswagena, stanova na prodaju u Zagrebu i rezervnih autodijelova) četvrti najpretraživaniji pojam.

Foto: Njuškalo

Otkuda takva popularnost jednog traktora, objašnjava čelnik Hrvatske gospodarske komore Matija Brlošić:

– Malen je, zgodan, svestran, kvalitetan, okretan i s 15-20 konjskih snaga idealan traktor za vrtove, okućnice, voćnjake... – kaže on.

Pretpostavlja se da od 180 tisuća OPG-a u upisniku Ministarstva poljoprivrede njih 80-90 tisuća, koji imaju premalo zemlje i zato nemaju uvjeta ni za potpore, također koriste Tomu Vinkovića. Parirati mu može samo IMT 539, popularno zvani ferguson, koji su i Srbi proizvodili po britanskoj licenciji i koji je jedan od najprodavanijih traktora u svijetu – objašnjava Brlošić. No “vikend-poljoprivrednici”, povrćari, voćari, rasadničari i hobisti domaću pamet više cijene, kaže i voćar Frane Ivković, ističući kako i on ima jednoga Vinkovića u Mlaci starog 70 godina, ali koji radi kao urica.

Godišnje i 10.000 komada

– I danas je lako za njega naći sve rezervne dijelove, a zbog male širine idealan je za manevriranje po voćnjaku i za izvlačenje plodova. Moj uz brijeg vuče i šest vagona jabuka od po 350 kilograma istodobno – objašnjava on te dodaje da je taj moćni traktor poželjan i u šumarstvu za izvlačenje trupaca. Isto potvrđuje i direktor Poljoopskrbe Međunarodne trgovine Franjo Dominković.

Kaže kako je šteta da su sve nekadašnje hrvatske tvornice traktora iz Bjelovara, Osijeka, Rijeke, Županje propale, a samo je Tomo Vinković prodavao i po 10.000 traktora godišnje, dok se njegovih inačica koje se danas proizvode pod drugim imenom danas prodaje 20-30. I to novih. No, onome tko ima 2-3 hektara zemlje na kojoj radi 50-ak sati godišnje i ne treba više od traktorčića do 50-ak konja. Iako su već dobrano oldtajmeri, posljednjih godina registrirano je oko 130 rabljenih Toma Vinkovića u Hrvatskoj.

>>Pogledajte aktualnu ponudu na Njuškalu

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 31

CA
calendula9
11:45 01.02.2017.

Gospođo Jolanda, zabrijali ste i to žestoko. Prvo, oglasa za te traktore nije "pola tisuće" već punooo manje, ostalo se odnosi na dijelove, priključke i slične gluposti. Drugo, cijena polovnog nije 50 keka nego upola manja (u prosjeku). Uz ovoga za 50 striček daje i pol dvorišta (plug, brane, korpa, punica, dva pesa, inoxica puna tuduma..).. Neznam čemu takav senzacionalizam oko stare krame. Da smo normalna država, kao što nismo, to bi odavno bilo u muzejima a naši voćari i vinogradari bi vozili nekom malog Fendta, Hurlimana, Samea ili slično, jer to svojim radom i znojem zaslužuju isto kao i seljaci iz "normalnih" zemalja. Samo, ti seljaci imaju normalne uvjete za poslovanje, nemaju na grbi ucjenjivačko-otkupljivački lobi koji rad i muku totalno obezvrjeđuje. No, to je druga tema za koju ćete teško dobiti blagoslov urednika.

ML
mladaklada
16:57 01.02.2017.

Ha ha, neki dan sam i ja nasjeo na ovakav -clickbait-, dok nisam skopčao da se reklamira Njuškalo, a ne neki traktorčić, produkt upropaštene, nekad slavne industrije, što je istinska šteta. A Njuškalo će možda propasti, kao što je propao Plavi, koji sad možda ima novu priliku. Tko se sjeća, zna da je Plavi počeo sa skrivanjem broja telefona oglašavatelja, želeći naplatiti prikazivanje, pa mu je Njuškalo pokupio nezadovoljne korisnike i preuzeo tržište.

Avatar TucTuc
TucTuc
16:30 01.02.2017.

Na kojem "Njuskalu"? Onom istom sta je naplatom oglasa izgubio 1/3 oglasa.... Jeftin nacin za povratak korisnika kojih NECE BITI!