Trećina svih radnih mjesta u Njemačkoj popunjava se preko privatnih veza i poznanstava, a kod manjih poduzeća do posla na ovaj način dolazi gotovo polovina svih novozaposlenih, priopćio je Savezni ured za zapošljavanje u utorak.
"Čak 32 posto svih novozaposlenih u prošloj godini do radnog mjesta je došlo preko privatnih poznanstava, dok je kod manjih poduzeća s 47 posto ta vrijednost još viša", priopćio je Savezni ured za zapošljavanje u Nürnbergu pozivajući se na redovito ispitivanje koje se provodi među poslodavcima.
U 2016. u Njemačkoj je popunjeno 3,65 milijuna novih radnih mjesta
Preko internetskih platformi za zapošljavanje, kako privatnih tako i one Saveznog ureda za zapošljavanje, posao je pronašlo 21 posto novozaposlenih. Preko oglasa za zapošljavanje na internetskim stranicama poduzeća pronašlo je posao 11 posto, deset posto posao pronađe preko oglasa u tisku. Isto toliki postotak biva zaposlen na temelju samoinicijativne ponude.
U 2016. u Njemačkoj je popunjeno 3,65 milijuna novih radnih mjesta, od čega najveći dio, 44 posto, otpada na manja poduzeća do 50 zaposlenih. "Manja poduzeća u potrazi za radnom snagom prije svega se oslanjanju na privatne kontakte i preporuke, dok veće kompanije do zaposlenih natprosječno često dolaze preko oglasa na vlastitim internetskim stranicama", proizlazi iz studije Instituta za tržište rada koje djeluje u sklopu Saveznog ureda za zapošljavanje.
Iz istog istraživanja proizlazi da manja poduzeća teže dolaze do radnika, što se povezuje s nižim početnim plaćama i djelomično nepovoljnijim uvjetima rada. Istodobno novozaposleni u manjim tvrtkama češće bivaju zaposleni na neodređeno vrijeme nego u većim tvrtkama.
I to je najbolja tehnika koja postoji. U normalnim zemljama nitko neće predložiti poslodavcu da zaposli "budalu". A kod nas upravo takvi se zapošljavaju preko poznanika i obitelji.