Kina 'guta' kvalitetne proizvode iz EU

Tržište na kojem buja zarada, ali i poslovni rizik

Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Tržište na kojem buja zarada, ali i poslovni rizik
20.03.2019.
u 14:04
Pan parket je u prva dva ovogodišnja mjeseca u Kinu otpremio više od trećine ukupnog izvoza u 2018., koja im je bila rekordna godina
Pogledaj originalni članak

Oni koji su na svojoj koži najkonkretnije osjetili ulazak Hrvatske u EU izvoznici su čiji su proizvodi s etiketom “Made in EU” prodrli na ogromno kinesko tržište. Jedan od onih koji o tome svjedoče je Daniel Smiljanić, vlasnik Pan parketa iz Orahovice, koji već godinu dana koristi svaku priliku da pozove svoje kolege da se okušaju u prodaji u Kini.

On sam prvi se put ondje pojavio 2014. na najznačajnijem sajmu za podne obloge na azijskom tržištu Domotex. Uspostavio je kontakte i već iduće godine počeo je s prodajom parketa u Kini, u kojoj sada bilježi najbrži godišnji rast pa je, nakon Njemačke i Švicarske, Kina već postala njegovo treće izvozno tržište.

Premium proizvod i cijena

Pan-parket tek pet posto proizvodnje plasira u Hrvatsku, a o rastu koji osvaruje na najmnogoljudnijem tržištu svijeta svjedoče i rezultati iz prva dva ovogodišnja mjeseca u kojima je već otpremljeno više od trećine ukupnog izvoza u Kinu 2018. godine, koja je za Pan parket bio rekordna godina.

– Mi ondje izlazimo s premium proizvodom i cijena koju postižemo u Kini pet je puta veća od one u primjerice Njemačkoj – otkriva šef Pan parketa.

Ali Smiljanić priznaje da je oko poslovanja u Kini, svim prednostima unatoč, izuzetno oprezan. Zbog tog opreza Njemačka ostaje njihovo glavno tržište s udjelom od 40 posto, bez obzira na mogućnosti koje se otvaraju u golemoj Kini.

– Prije svega ne možemo zadovoljiti potražnju iz Kine, ne možemo proizvesti toliko proizvoda tog visokog standarda kakav tamo plasiramo, a to je ručno rađen parket koji je iznimno skup, a koji radi mali broj naših zaposlenika. S druge strane, važno nam je pouzdano tržište i stabilan rast od 10 posto godišnje – kaže Smiljanić.

On je rođen i odrastao u Njemačkoj, gdje se poslovni planovi donose na godišnjoj razini i odstupanja su, kaže, oko 5%, no kada se pregovara u Kini, nema planova i sigurnosti, to nisu isti poslovni kodeksi kao u europskom poslovnom okruženju.

Sajmovi idealan prvi korak

– Ne znamo koliko ćemo prodati u ovoj godini kao što znamo koliko ćemo izvesti u Njemačku. A u svemu tome izuzetno je važno kakvog agenta imate. To je prvo i osnovno za nas iz Europe - u Kini ne možete raditi sami – priča Smiljanić i pojašnjava da je sustav poslovanja toliko drukčiji da je pronalazak partnera na kojega se oslanjate neminovan želi li se ozbiljno krenuti u Kinu.

Odlazak na sajam u Kinu Smiljanić preporučuje kao najbolji prvi korak. Krajem ožujka ponovno će na Domotex, ovog puta s još dva domaća proizvođača parketa i podova, Galekovićem i Drvoproizvodom. Kad je Kina u pitanju, kaže, nema konkurencije i to je idealan način za nastup svim našim proizvođačima. Prodati se može apsolutno sve, a pogotovo ako je dobar brend i visoke kvalitete. Kina “guta” proizvode iz EU, a Smiljanić tu priliku vidi za našu prehrambenu proizvodnju, prije svega za vinare i maslinare. U odnosu na njegov prvi dolazak u Kinu sada velik oslonac, kaže, daje i predstavništvo HGK, koje je vrlo agilno i od koristi za naše izvoznike.

“Svakako isprobajte”, savjetuje gospodarstvenicima.

Video: Porez na imovinu: Razlozi za i protiv

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

MU
Muzakus
20:44 20.03.2019.

Bravo