istraživanje tržišta

Turska kava i dalje je najomiljeniji porok hrvatskih građana

Foto: Arhiva VL
Turska kava i dalje je najomiljeniji porok hrvatskih građana
26.10.2012.
u 12:14
Prema podacima agencije Nielsen, u razdoblju od kolovoza 2011. do srpnja 2012. na hrvatskom maloprodajnom tržištu prodano je 10,9 milijuna kilograma kave što je za 3% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine
Pogledaj originalni članak

Turska kava i to Franckova i dalje je najomiljeniji porok hrvatskih građana, pokazalo je istraživanje magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal o potrošnji kave te analiza Nielsena.

Dominantni udio ispitanika od 93,6% navodi da kavu konzumira svakodnevno, pa nije čudno što na potrošnju tog tradicionalnog napitka veći utjecaj nije imao ni porast cijena kave u dućanima te smanjena kupovna moć stanovništva. Stabilna potrošnja unatoč promjenama na tržištu pokazuje da se hrvatski potrošači nikako ne žele odreći uživanja u šalici svog omiljenog napitka, koji se jednako kupuje i konzumira tijekom čitave godine.

Prema podacima agencije Nielsen, u razdoblju od kolovoza 2011. do srpnja 2012. na hrvatskom maloprodajnom tržištu (bez Cash&Carryja, specijaliziranih trgovina i diskontnih objekata), prodano je 10,9 milijuna kilograma kave što je za 3% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Vrijednosna prodaja, pak, iznosila je 887,1 milijuna kuna što je za 5,3% više. Već ustaljeni trend u kategoriji svakako je i dominantna potrošnja mljevene i kave u zrnu koja čini čak 78,4% količinske prodaje. Instant kava također bilježi konstantu sa stabilnih 5% udjela u količinskoj prodaji, dok ostatak od 16,6% odlazi na mješavine instant-kave (cappuccina, mješavine 2u1, 3u1...). Najviše kave proda se u supermarketima (39%), velikim trgovinama mješovitom robom do 300 m2 (19%) te malim trgovinama mješovitom robom do 100 m2 (16%). Unutar segmenta kave u zrnu i mljevene kave glavni proizvođači su Franck (Franck, Gloria, Victoria), Anamarija (Anamaria, Santa Maria, Joker, Šeherezada), Droga Kolinska (Barcaffé), a unutar instant-kave Nestlé (Nescafé), Franck (Franck), Kraft (Jacobs) te privatne robne marke.

Segment mješavina instant-kave drže Franck (Franck), Nestlé (Nescafé), Anamarija (Anamaria) te privatne robne marke. U okviru cijele kategorije kave, u zadnjih 12 mjeseci, privatne robne marke zauzimaju količinski udio od 6%. Kada je riječ o potrošačima, upitani piju li kavu, čak 72,3% ispitanih građana odgovara potvrdno, dok ih 27,7% nisu konzumenti kave, pokazalo je istraživanje Hendala i Ja TRGOVCA. Dominantni udio ispitanika od 93,6% navodi kako kavu konzumira svakodnevno. Nekoliko puta tjedno kavu pije 4% ispitanika, nekoliko puta mjesečno njih 1,6%, a tek jedanput tjedno kavu pije samo 0,9% anketiranih.

Uvjerljivo najpopularnija vrsta kave je domaća, turska kava koju preferira 77,6% sudionika ankete. S manjim, ali međusobno sličnim omjerima slijede espresso (12,5%), dok po 12,1% zauzimaju instant-kava (u granulama, zrncima) i mješavine kave (capuccino, 2u1, 3u1). Najmanje konzumirana je filter kava koja je izbor 6,3% ispitanika. Čak 84,4% anketiranih kaže da kavu konzumira kod kuće, dok njih 8,9% ističe kako im je omiljeno mjesto za ispijanje kave kafić, a 6,6% ispitanika kavu pije na poslu. Uz Franckovu kavu koja je najomiljeniji izbor za 38,9% sudionika istraživanja, slijedi Gloria sa 19,7%. Sa znatno manjim udjelima potom dolaze Anamaria (6,1%), Barcaffé (4,4%), Nescafé (3,7%), Jacobs (3,6%), Lavazza (2,8%), Arabesca (2,7%), Victoria (2,0%), dok trgovačke marke preferira 2,6% potrošača.

>>Festival kave! Bake su najbolje znale pripremiti dobru kavu

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.