ISTRAŽIVANJE Hrvatski turizam uglavnom se temelji na hotelima koji rade jedva 90 dana u godini

U jeku sezone trećina hotelskih soba prazna?!

Foto: import
U jeku sezone trećina hotelskih soba prazna?!
26.09.2006.
u 12:41
Pogledaj originalni članak

Bit će puno razočaranja nakon što se podvuče crta pod ovogodišnju turističku sezonu. Podaci za kolovoz pokazuju pad broja turista, a anketa provedena za <a>manager.hr</a> pokazuje da je čak i u glavnoj sezoni trećina hotelskih kapaciteta bila prazna.
Anketa koja je potkraj kolovoza provedena među 111 hotelskih tvrtki pokazala je da je svaki peti hotel s dvije zvjezdice i u glavnoj sezoni bio napola prazan, dok je primjerice u svakom trećem hotelu s pet zvjezdica bilo od 25 do 50 posto praznih soba.

Bez 180 dana ništa
Predsezona je, prema našem istraživanju, još lošija  otprilike polovica hotela imala je popunjenost između 25 i 50 posto, a druga polovica od 50 do 75 posto. Tek se svaki dvadeseti hotel pohvalio punom popunjenošću, i to uglavnom u manjim, jeftinijim hotelima. Upućene takvi odgovori nimalo ne iznenađnju. Jasna Kulušić, predsjednica Udruge ugostiteljstva i turizma, kaže da se na našem tržištu samo jako dobri hoteli i destinacije mogu pohvaliti popunjenojšću duljom od 90 ili 100 dana na godinu.

 Tek se države u kojima su hoteli puni najmanje 180 dana u godini mogu pohvaliti turizmom kao kvalitetnim proizvodom. S obzirom na to da je naš proizvod usmjeren na sunce i more, ni popunjenost ne može biti bolja  komentira J. Kulušić, koja kaže da se i hoteli moraju racionalno ponašati u odluci kada početi primati goste.

 Samo su mali obiteljski hoteli koji se koriste vlastitom radnom snagom spremni uzeti sve što se javlja na tržištu i u predsezoni otvoriti hotel zbog pet gostiju iako mogu primiti stotinu. Velikim se hotelima ne isplati rad uz nisku popunjenost jer hladni pogon ima visoke troškove  kaže J. Kulušić, koja kaže da i investitori i lokalne zajednice moraju raditi na stvaranju sadržaja izvan glavne sezone: sportskih, kulturnih i drugih manifestacija koje će gostu ponuditi razlog za odmor i izvan sezone kupanja.

 Jako je teško dovesti gosta ako je grad mrtav izvan sezone jer mu nemate što ponuditi  kaže Saša Škerla, direktor Rovinjturista, koji kaže da je zadovoljan sa 16 posto rasta u odnosu na prošlu godinu i prosječnom popunjenošću od 110 dana na godinu.

 Istra je dosegnula cjenovni maksimum i sad se mora raditi na kvaliteti i ponuditi širok spektar usluga  kaže Škerla. Grijanje je, objašnjava, jedan od faktora o kojemu ovisi koliko će dugo hotel biti otvoren tijekom godine. Stariji hoteli skupi su za održavanje tijekom zimskih mjeseci.

Djelomičan rad
 Puno je lakše organizirati rad s novim hotelima koji imaju modularni način rada koji omogućuje da se hotel djelomično grije. Sad se više ne grade dvorane s velikim terasama na koje su bili orijentirati stari hoteli, ističe direktor Rovinjturista, koji ponavlja stav turističkih menadžera da sobe najprije prodaju destinacije, a onda i sadržaji.

Do kraja ove godine vlada bi trebala donijeti i novi zakon o turističkoj djelatnosti, a struka se boji da će biti restriktivan u dijelu koji se odnosi na dodatne usluge koje će zadržati gosta, ali i povećati turističke prihode.

 Krenulo se previše rigidno, pa bi se moglo dospjeti u drugu krajnost, iz situaciju u kojoj ništa nije regulirano i u kojoj se svatko može baviti turističkom djelatnošću, ronjenjem ili padobranstvom do, primjerice, pretjerane regulative  ističe J. Kulušić.  Dok je u prvih osam mjeseci broj gostiju porastao skromnih dva posto, procjene za rujan optimističnije su, u stručnim se krugovima spominje rast i do desetak posto, a neke agencije izvještavaju i o povećanju od 30 postu o odnosu na isti lanjski period. Lijepo vrijeme i cijene niže i do 30 posto učinili su svoje.

Pogledajte na vecernji.hr