Menadžer tjedna

U RH uvode skener koji će ukloniti redove u trgovini

Foto: 'Sanjin Strukic/PIXSELL'
U RH uvode skener koji će ukloniti redove u trgovini
09.09.2010.
u 12:10
Kupci će sami skenirati proizvode i na izlasku iz trgovina samo predati skener prodavačici. U IBM-u vjeruju da će trgovci na taj način privući puno više kupaca.
Pogledaj originalni članak

Globalna financijska kriza zahvatila je sve sektore, no iako prihodi rastu sporije, IBM Hrvatska uspješno odolijeva izazovima. Restrukturiranje su u IBM-u na globalnoj razini uspjeli odraditi prije kriznog razdoblja, pa tako i u Hrvatskoj, naglašava Krešo Perica, glavni direktor IBM-a Hrvatska. Čak su, zahvaljujući pregrupiranjima i restrukturiranju kompanije, upravo u Hrvatskoj u odnosu na lani uspjeli povećati broj zaposlenih. Stoga, ističe K. Perica, nema straha za kompaniju, poduzeli su sve mjere štednje i racionalizacije poslovanja koje su bile potrebne da se prilagode kriznim uvjetima. A kada je riječ o cjelokupnom IBM-u, posljednjih 14 kvartala bilježi se dvoznamenkasti rast prihoda po dionici, dodaje K. Perica.

Pametno kad je teško

Unatoč lošem razdoblju za poslovanje, IBM ne prestaje "gurati" i objašnjavati dobrobiti pametnih tehnoloških rješenja. Jer, kako kazuje Krešo Perica, postoji izravna veza između uspješnosti tvrtke i primjene pametnih rješenja. IBM se stoga posvetio inicijativi koju je nazvao "Pametniji planet". Točnije, rješenjima koja mogu omogućiti dugoročno bolje i učinkovitije funkcioniranje cjelokupnog planeta i usto biti ekološki prihvatljivi.

"Otkrijte pametnija rješenja za kreativni svijet", naziv je idućeg IBM foruma u Splitu koji će se održavati od 5. do 7. listopada. Predavanja će biti podijeljena u četiri tematske cjeline: Nova inteligencija, Raditi pametno, Dinamična infrastruktura, Zeleno i više od toga.

Nova inteligencija

Temelj konkurentnosti sve je više znanje, stručnost i intelektualni kapital. Informatička industrija uvijek je nastojala pomoći ljudima u boljem razumijevanju poslovanja, trenutnog stanja u kompaniji i predviđanju trendova, o tome će se govoriti u sklopu teme Nova inteligencija.

Tematskom cjelinom Raditi pametno objasnit će se zašto organizacije moraju postati pametne poput ljudi. Riječ je o organizacijama koje poboljšanja grade na stručnosti, poduzetnosti i kreativnosti svojih ljudi. Jer ljudima treba dati pametne alate kako bi postali učinkoviti i produktivniji, objašnjava K. Perica

Tematska cjelina Dinamična infrastruktura dat će odgovor kako naše pametne sustave možemo učiniti još pametnijima. Kad kažemo „pametniji", mislimo na svijet u kojem digitalna inteligencija može biti ugrađena u cijele sustave, a usto mora biti i samoizlječiva, odnosno biti u mogućnosti sve sama raditi, a ne ovisiti o, primjerice, inženjeru koji non-stop treba biti na usluzi, objašnjava K. Perica.

No da ne bi sve ostalo na riječima, Krešo Perica otkrio nam je nekoliko primjera pametnih rješenja. Uskoro bi u jednom trgovačkom lancu trebao proraditi novi sustav naplate robe – kupac pri ulasku u trgovinu dobiva skener, skenira kupljeno i stavlja u košaru, a pri izlasku skener da prodavačici koja samo naplati kupljeno. Trgovac će zasigurno privući više kupaca na taj način jer stajanje u redu zasigurno nikome nije primamljivo. Nadalje telekomi pomoću IBM rješenja i tehnologije, motre i sistematiziraju podatke o svojim korisnicima, što im naposljetku omogućuje da svoje tarifne modele usklade sa stvarnim pokazateljima potrošnje i navikama korištenja njihovih proizvoda. Jednako vrijedi i za banke. A kada je riječ o državi, uveli smo sustav usklađivanja PDV-a koji je kompatibilan europskom, koji olakšava stranim kupcima da dođu do svog povrata poreza.

Razumjevanje klijenata

– Uz promišljane i razumijevanje potreba klijenata, svi mogu pružiti bolju i pametniju uslugu te tako biti uspješniji, ne samo zahvaljujući svom proizvodu već i tehnologiji uz pomoć koje je plasiran na tržište – smatra Krešo Perica te dodaje:

Tematska cjelina Zeleno i više od toga niz je predavanja na kojima će biti predstavljena inicijativa koja bi mogla pomoći u rješavanju glavnih problema s kojima se svijet danas suočava – klimatskim promjenama, sve većim potrebama za energijom, pristupom čistoj vodi, recikliranju i očuvanju resursa smanjivanjem otpada, etikom i transparentnosti u poslovnim praksama i globalnoj ekonomskoj stabilnosti. Posebno se ponosimo ovom incijativom koja govori o društveno odgovornim tvrtkama.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

CR
CrniRoko
12:39 09.09.2010.

Živi bili pa vidili... \"Poštenjačine na djelu\" prvi će dan skenirat 2 komada robe, a u korpu stavit 5.. i više komada...

AU
aurora08
13:16 09.09.2010.

glupani sasavi tocno da toga ima na zapadau ali covjek mora vidjet koliko ih koristi-zanemarav broj, i drugo hrvati uskoro nece ni kupovat, jer nece imat cime platit hehehehehehehe

KA
kakodane2
13:09 09.09.2010.

hm, pa to ima vec u Mercatoru na Vukovarskoj (mozda i drugdje no nisam vidio) i funkcionira dosta dobro no ipak na 4 blagajne treba pomoć jednog djelatnika ali funkcionira....